SMLOUVA o DÍLO Číslo smlouvy u zhotovitele: SoD-2019-1-000015 Číslo smlouvy u Objednatele: F Smluvní strany: Objednatel: Obchodní firma: * Nemocnice Prachatice, a. s. Sídlo: Prachatice, Nebahovská 1015, PSC 383 01 IC: 260 95“ 165 zápis v obchodním rejstříku: Krajský soud v Českých Budějovicích, oddíl B, vložka 1451 .Zastoupen: Ing. Michal Carvaš, MBA, předseda představenstva MUDr. František Stráský, člen představenstva I jako objednatel na stranějedné (dále také jen jako „Objednatel“) Zhotovitel: OBchodpí firma / Jméno, \ silektro s.r.o. prijmenl: Sídlo / Místo podnikání: Perunova 804/17, 130 00 Praha 3 - Vinohrady *Ič: ' 48116742 Zápis v obchodním rejstříku Zapsaná u Městského soudu \) Praze, spis. zn. C 16887 (či jiné evidenci): Zastoupen: Ing. Pavel Capek, jednatel společnosti L jako zhotovitel na štraně druhé (dále také jen jako „Zhotovitel“) uzavřely dnešního dne podle 5 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen „Občanský zákoník“), tuto smlouvu o dílo Stránka 1 z 20 1.1 1.2 1.3 2.1 2.2 2.3 2.4 I. Smluvní strany Objednatel prohlašuje, že je právnickou osobou vykonávající činnost dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon ozdravotních službách), v platném znění, a řádně podnikající podle zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění (živnostenský zákon). Objednatel dále prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této smlouvě stanovené a je oprávněn tuto smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. Zhotovitel prohlašuje, že je právnickou osobou řádně podnikající podle zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění (živnostenský zákon). Zhotovitel dále prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky V této smlouvě stanovené a je oprávněn tuto smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. Zhotovitel dále prohlašuje, že k provedení díla dle této smlouvy má veškerá potřebná oprávnění. Smluvní strany shodně prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají jako podnikatelé v souvislosti s jejich podnikatelskou činností ve smyslu & 420 a násl. Občanského zákoníku. II. Předmět smlouvy Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje, že na svůj náklad a nebezpečí a za podmínek stanovených touto smlouvou provede pro objednatele dílo specifikované v odst. 2.2 této smlouvy a Objednatel se touto smlouvou zavazuje dílo převzít a za řádné provedení díla zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu. Dílem dle této smlouvy se rozumí provedení stavby s názvem: Stavební úpravy objektu DA a TS Nemocnice Prachatice - TECHNOLOGIE (dále také jen jako „Dílo“), a to dle Projektové dokumentace 2 02/2019 zpracované fjrmou STA, projektový atelier, v.o.s., Havlíčkova 247, 386 01 Strakonice, ICO: 260 61 252, která tvoří Pjílohu č. 1 této smlouvy (dále také jen jako „Projektová dokumentace“), & die nabídkového rozpočtu s výkazem výměr pro stavební část, který tvoří Přílohu č. 2 této smlouvy (dále také jen jako „Rozpočet“). Objednatel předal Projektovou dokumentaci zhotoviteli před uzavřením této smlouvy v počtu 2 vyhotovení. Zhotovitel prohlašuje, že Projektovou dokumentaci přijal od objednatele kompletní, že ji považuje za plně dostačující pro zhotovení celého Díla bez nároků na jakékoliv vícepráce s výhradou těch, které vyplynou z dodatečných písemných požadavků objednatele a které budou projednány a smluvními stranami písemně odsouhlaseny. Objednatel prohlašuje, že k provedení Díla bylo vydáno následující stavební povolení: Stavební úřad Prachatice stavební povolení ze dne 29.4.2019, č.j : MUPt/15094/2019, právní moc stavebního povolení dne 21. 5. 2019 Stránka 2 z 20 2.5 2.6 2.7 2.8 2.9 Zhotovitel prohlašuje, že se s obsahem uvedeného stavebního povolení (dále jen „Stavební povolenl '“), s podmínkami pro provedení a užívání stavby, jakož i s ostatními podmínkami v něm stanovenými, před podpisem této smlouvy řádně seznámil, a tyto se zavazuje při provádění Díla dodržet. Kopie Stavebního povolení tvoří Přílohu č. 3 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje zajistit změnu stávajícího povolení nebo nové povolení provozu vyjmenovaného stacionárního zdroje znečišťování ovzduší (záložní zdroje — dieselagregáty) podle příslušných ustanovení zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, a to u Krajského úřadu Jihočeského kraje — odboru životního prostřední, zemědělství a lesnictví v Českých Budějovicích. Veškeré změny Díla mohou být provedeny pouze na základě předchozího písemného dodatku ktéto smlouvě. Vpřípadě změn Díla provedených bez uzavření předchozího dodatku nevzniká zhotoviteli nárok na zvýšení ceny za Dílo, Objednatel je však oprávněn požadovat slevu zceny za Dílo, pokud Zhotovitel v důsledku změn Díla ušetřil na svých nákladech (včetně nákladů na materiál či na práci). Objednatel má rovněž právo požadovat odstranění takových změn a provedení Díla v souladu se smlouvou nebo má právo dodatečně takové změny akceptovat formou písemného dodatku stím, že cena za Dílo bude snížena o částku, která byla ušetřena takto provedenými změnami oproti DíIu dohodnutému touto smlouvu. Součástí plnění Zhotovitele je provedení veškerých činností potřebných k přípravě, vlastnímu provedení prací a k následnému uvedení Díla do provozu a užívání, dále předání potřebných dokladů souvisejících s provedeným Dílem, zejména návodů k obsluze, atestů a osvědčení, revizních zpráv, prohlášení o shodě ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění a zápisů o výsledcích předepsaného druhu zkoušek apod. Zhotovitel je také povinen poskytnout objednateli potřebnou součinnost pro vydání kolaudačního souhlasu. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo tak, aby odpovídalo Projektové dokumentaci. Zhotovitel se zavazuje v rámci provádění Díla provést takové činnosti a výkony, které jsou uvedeny v Rozpočtu, jakož i použít materiál uvedený Rozpočtu. Je- Ii pro řádné dokončení Díla dle Projektové dokumentace potřeba provést činnosti nezahrnuté do Rozpočtu, nebo použít materiál nezahrnutý do Rozpočtu, je Zhotovitel povinen takové činnosti provést a takový materiál na svůj náklad obstarat a použít k řádnému dokončení Díla bez nároku na zvýšení ceny za Dílo a prodloužení termínu dokončení Díla. Zhotovitel je povinen při provádění Díla použít materiál, který je nový, nepoužitý a neopotřebovaný. Není- Ii v Rozpočtu uvedena kvalita a/nebo identifikace materiálu (dle jeho výrobce) určeného pro použití při provádění Díla, zavazuje se Zhotovitel použít materiál, který bude nejlépe splňovat požadavky na bezpečnost a trvanlivost Díla. Požadavky na jakost Díla, provedených prací a použitých materiálů jsou stanoveny příslušnými českými normami, příslušnými právními předpisy, předanou Projektovou dokumentací či standardními a obecně uznávanými požadavky na jakost, které se uzavřením této smlouvy stávají závaznými. Objednatel prohlašuje a Zhotovitel bere na vědomí, že Dílo je určeno pro jeho následne užití jako zdravotnického zařízení, konkrétně pro účely poskytování zdravotní péče objednatelem jeho pacientům. Zhotovitel je v této souvislosti při provádění Díla dle této smlouvy povinen tento účel zohlednit, zejména pokud jde o vlastnosti, jakost a provedení Díla, použitý materiál a zvolené postupy tak, aby Dílo tomuto účelu co nejlépe vyhovovalo. Objednatel prohlašuje a Zhotovitel bere na vědomí, že Dílo bude financováno z vlastních prostředků objednatele. Stránka 3 z 20 3.1 3.2 3.3 3.4 4.1 4.2 III. Cena Smluvní strany se dohodly na celkové a konečné ceně za Dílo ve výši: 4.650.000,00 Kč bez DPH (slovy čtyři milióny šest set padesát tisíc korun českých a nula haléřů). Tato cena je stanovena na základě Rozpočtu. Smluvní strany tímto výslovně sjednávají, že překročení Rozpočtu nemá vliv na cenu za Dílo a že tento Rozpočet se považuje za úplný a závazný. Tímto však není dotčen odst. 3.4 této smlouvy. Objednatel prohlašuje, že Dílo podle této smlouvy není stavbou pro sociální bydlení dle 5 48a citovaného zákona. Cena je pevná po celou dobu provádění Díla a obsahuje veškeré dodávky a práce včetně vedlejších nákladů souvisejících s řádným provedením Díla. Tímto však není dotčen odst. 3.4 této smlouvy. Dohodnutá cena může být změněna (snížena či zvýšena) pouze v případě: 3.4.1 provedení menšího objemu prací či dodávek materiálu oproti množství stanovenému v Rozpočtu; smluvní strany sjednávají, že provedené práce a dodaný materiál budou zhotovitelem účtovány dle skutečnosti, která vyplyne zkontroly provádění Díla zástupcem Objednatele (dle odst. 6.2 této smlouvy), 3.4.2 provedení většího objemu prací či dodávek materiálu oproti množství stanovenému v Rozpočtu, jestliže k navýšení objemu došlo vlivem prokazatelných nesprávností, chyb či nedostatků v Projektové dokumentaci a tyto práce či materiál byly nutné k řádnému provedení Díla dle této smlouvy; smluvní strany pro takový případ sjednávají, že provedené práce a dodaný materiál budou zhotovitelem účtovány dle skutečnosti, která vyplyne z kontroly provádění Díla zástupcem Objednatele (dle odst. 6.2 této smlouvy); k provedení většího objemu prací či dodávek materiálu je však Zhotovitel povinen si vždy vyžádat předchozí písemný souhlas Objednatele, 3.4.3 změny Díla na základě předchozího písemného dodatku k této smlouvě. IV. Termín a místo provedení Díla Zhotovitel se zavazuje: - zahájit provádění Díla nejpozději následující pracovní den po předání a převzetí staveniště ve smyslu odst. 4.2 této smlouvy (termín zahájení Díla) a - Dílo řádně dokončit a předat objednateli nejpozději do 120 kalendářních dnů od data účinnosti této smlouvy (termín provedení Díla). Podrobný harmonogram provádění Díla tvoří Přílohu č. 4 této smlouvy. Objednatel předá Zhotoviteli staveniště za účelem provádění Díla nejpozději do deseti (10) kalendářních dnů od data účinnosti této smlouvy. Zhotovitel je povinen na výzvu Objednatele učiněnou nejpozději dva (2) pracovní dny předem Stránka 4 z 20 4.3 5.1 5.2 5.3 5.4 5.5 staveniště od Objednatele převzít. O předání bude vyhotoven zápis, ve kterém se uvede datum, čas, místo, stav staveniště (místa plnění), případné závady či výhrady smluvních stran, jakož i další skutečnosti, které bude považovat některé ze smluvních stran za významné. Zápis bude podepsán zástupci oprávněnými jednat za Objednatele a zhotovitele (dle čl. VI. této smlouvy). Místem plnění je město Prachatice a v rámci tohoto města areál nemocnice Prachatice, pozemek parc. č. st. 1873/1, 241/9, 1532/1, 1532/3 v katastrálním území Prachatice. Konkrétní místo plnění bude dle potřeby specifikováno v zápisu vyhotovene'm dle odst. 4.2 této smlouvy. V. Platební podmínky Cena za Dílo je splatná po částech na základě fakturace Zhotovitele. Faktury se budou vystavovat na základě provedených prací dle soupisu těchto prací odsouhlaseného smluvními stranami. Přílohou a nedílnou součástí faktury bude seznam položek dle Rozpočtu, podle kterých byla faktura vystavena, jakož i protokol podepsaný oběma smluvními stranami zachycující odsouhlasení fakturovaných a provedených prací. Soupis prací ve smyslu odst. 5.1 této smlouvy bude prováděn souhrnně vždy za práce skutečně provedené za uplynulý kalendářní měsíc. Zhotovitel po skončení kalendářního měsíce zašle Objednateli soupis těchto prací stím, že Objednatel tento soupis schválí ve lhůtě deseti (10) kalendářních dní od jeho přijetí nebo vte'že lhůtě vra'tí tento soupis svýhradami zhotoviteli, které mohou spočívat v neprovedení prací zahrnutých do soupisu, pokud jejich provedení nevyplývá ze zápisu ve stavebním deníku odsouhlaseného Objednatelem. Vrátí-Ii Objednatel tento soupis prací Zhotoviteli, jsou smluvní strany povinny jednat za účelem dosažení shody a konečného schválení a odsouhlasení skutečně provedených praq. Způsobem stanoveným v odst. 5.1 a 5.2 této smlouvy bude fakturace prováděna až do částky odpovídající 90 % sjednané ceny za Dílo bez DPH, tj. do částky 4. 185. 000,00 Kč bez DPH, popř. do částky odpovídající 90 % změněné ceny Díla bez DPH dle odst. 3.4 této smlouvy. Po dosažení této částky nemá Zhotovitel právo na úhrady ceny za Dílo nebo její části jinak, než způsobem stanoveným v odst. 5.4 této smlouvy. Zbylá část ceny za Dílo ve výši 10 % bez DPH, tj. částka ve výši 465.000,00 Kč bez DPH, popř. částka odpovídající 10 % změněné ceny Díla bez DPH dle odst. 3. 4 této smlouvy, je splatná až po provedení Díla ve smyslu čl. X. této smlouvy bez vad a nedodělků na základě faktury zhotovitele vystavené nejdříve v den předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy, v den dodatečné přejímky dle odst. 10. 6 této smlouvy, v den splnění povinnosti Zhotovitele dle odst. 10. 9 této smlouvy nebo vden vydání kolaudačního souhlasu kužívání Díla, podle toho, který den nastane později. Fakturace této části Díla je však také podmíněna tím, že dojde ke schválení a odsouhlasení prací, které představují 10 % ceny Díla. Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu nejdříve dnem, kdy došlo ke schválení a odsouhlasení provedených prací dle odst. 5.2 této smlouvy, příp. dle odst. 5.4 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje vystavenou fakturu doručit Objednateli nejpozději následující pracovní den po jejím vystavení. Splatnost faktury je 30 dnů ode dne doručení faktury prosté jakýchkoliv vad na adresu fakturagegulnemgtxz. “Objednatel je oprávněn vrátit Zhotoviteli fakturu, pokud fakturovaná částka, byť částečně, nebude odpovídat odsouhlasenému Stránka 5 z 20 6.1 6.2 6.3 6.4 7.1 7.2 7.3 soupisu provedených prací, a/nebo Rozpočtu a/nebo faktura nebude mít náležitosti řádného daňového dokladu, případně náležitosti dle této smlouvy. Do doby vystavení řádné (opravené) faktury a uplynutí lhůty její splatnosti není Objednatel v prodlení s úhradou ceny za Dílo nebo její části. VI. Kontaktní osoby Zástupcem zhotovitele a kontaktní osobou ve věcech stavby je: Jan Jasenovec, tel. 602 371 171, jan.jasenovec©si|ektro.cz Tato osoba je pověřena řízením prováděného Díla a souvisejících prací a je oprávněna ke všem faktickým úkonům týkajícím se tohoto plnění, je pověřena řízením stavby, příp. koordinací prací poddodavatelů, prováděním soupisu provedených prací, prováděním zápisů do stavebního deníku a řešením všech problémů souvisejících s realizací Díla. Zástupcem Objednatele a kontaktní osobou ve věcech stavby je: Zdeněk Kott, tel. - Technický dozor investora (objednatele) vykonává: Petr Lenc, tel. Tato osoba vzastoupení objednatele zejména kontroluje kvalitu prováděných prací, kontroluje jakost materiálů, výrobků a dalších věcí, je oprávněna ověřit a potvrdit rozsah skutečně provedených prací a projednávat změny a doplňky Díla. Oprávnění kontaktních osob nezahrnuje právo zavazovat příslušnou smluvní stranu, uzavírat písemné dodatky ktéto smlouvě a činit jiná právní jednání, kterými dochází ke změně nebo zániku práv a povinností vyplývajících ztéto smlouvy, nevyplývá-li z této smlouvy jinak. Ve věcech smluvních jsou oprávněny jednat Objednatel a Zhotovitel, resp. za ně jejich statutární orgány nebo členové jejich statutárních orgánů. Změny kontaktních osob a jejich kontaktních údajů se nepovažují za změny smlouvy vyžadující uzavření písemného dodatku. Tyto změny je však smluvní strana povinna oznámit druhé smluvní straně písemně, přičemž změny jsou účinné až po tomto oznámení. VII. Součinnost objednatele a povinnosti Zhotovitele Objednatel předá Zhotoviteli staveniště k provádění stavebních prací dle této smlouvy v termínu uvedeném v odst. 4.2 této smlouvy. Současně s odevzdáním staveniště (místa plnění) Objednatel určí Zhotoviteli cesty pro příjezd a výjezd na místo plnění v rámci nemovitostí ve vlastnictví Objednatele, nemovitostí sousedících a přístupových komunikací. V případě, že pro řádné provedení Díla, řádné zajištění stavební činnosti a řádný chod staveniště bude nutno provést omezení v užívání nemovitostí a dalších věcí a zařízení ve vlastnictví nikoliv objednatele, zejména pokud jde o omezení v užívání veřejných prostranství, pozemních komunikací atd., zavazuje se Zhotovitel na své Stránka 6 z 20 7.4 7.5 7.6 7.7 náklady zajistit oprávněnou realizaci těchto omezení vsouladu s obecně závaznými právními předpisy, vyžádat si veškeré potřebné souhlasy a povolení a plnit veškeré povinnosti a podmínky stakovými omezeními spojenými (např. zajištění dopravního značení) s tím, že Zhotovitel je povinen na svůj náklad hradit veškeré poplatky a jiné podobné platby stěmito omezeními souvisejícími a dále hradit veškeré pokuty a jiné sankční platby uložené orgány veřejné moci za porušení povinností při realizaci těchto omezení bez ohledu na to, zda budou uloženy zhotoviteli či Objednateli jako investorovi Díla. Zhotovitel si zajistí svým jménem a na svůj náklad připojení staveniště na přívod elektrické energie a vody a napojení na kanalizaci kodvádění odpadních vod, pokud odvádění odpadních vod nebude svým nákladem zajišťovat jiným způsobem v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Objednatel poskytne za tím účelem Zhotoviteli nezbytnou součinnost. Zhotovitel bude hradit veškeré platby spojené s odběrem elektrické energie, vody a odváděním odpadních vod. Zhotovitel je povinen při zajišťování připojení staveniště na přívod elektrické energie a vody a napojení na kanalizaci k odvádění odpadních vod dbát pokynů objednatele, pokud tímto připojením nebo napojením budou dotčena práva a zájmy objednatele, či dojde komezení činnosti Objednatele. Zhotovitel není oprávněn požadovat po Objednateli, aby takové připojení nebo napojení zajistil Objednatel, nebo aby Objednatel umožnil toto připojení nebo napojení přes své Odběrná místa. Pokud však Objednatel dle svého rozhodnutí Zhotoviteli umožní toto připojení nebo napojení přes své odběrní místa, kčemuž není povinen, zavazuje se Zhotovitel uhradit Objednateli náklady stím spojené. Vtakovém případě Objednatel poskytne odběr vody a elektrické energie a odvádění odpadních vod v rozsahu nutném pro provedení Díla, případně určí místa pro připojení staveništních přípojek vody a elektrické energie, kde se Zhotovitel připojí přes podružné měřidla, jejichž počáteční a konečný stav bude zaznamenán vpísemné podobě, např. v zápise dle odst. 4.2 této smlouvy. Náklady na elektrickou energií, odběr vody a odvádění odpadních vod budou započteny proti poslední faktuře vystavené zhotovitelem, pokud budou známy všechny údaje potřebné k započtení. Jinak Zhotovitel tyto náklady uhradí na výzvu objednatele. Připojovací body budou v takovém případě upřesněny při předání staveniště nebo podie okolností později. Zhotovitel je povinen včas a na své náklady zajistit, že osoby s potřebnou odbornou znalostí zjistí možnosti napojení zhotovitele na rozvody elektrické energie a vody na staveništi &: navrhovaný způsob připojení projedná s Objednatelem. Zhotovitel odpovídá za kvalifikaci svých pracovníků pro jednotlivé profese tak, aby byla platná po celou dobu provádění Díla. Zhotovitel rovněž odpovídá za to, že všichni jeho pracovníci byli podrobeni vstupní lékařské prohlídce, na základě které jsou schopni výkonu práce v určené profesi. U profesí, u nichž to požaduje právní předpis, zajišťuje Zhotovitel pravidelné kontrolní prohlídky. Zhotovitel bere na vědomí svoji povinnost zajistit dodržování povinnosti u všech osob nacházejících se na staveništi nosit pracovní oděv, pracovní obuv a používání ostatních nutných ochranných pomůcek. Zhotovitel je povinen zajistit vedení průběžného a aktuálního stavebního deníku a seznamu pracovníků přítomných na stavbě, včetně pracovníků svých poddodavatelů, budou- Ii vsouladu stouto smlouvou použiti, a na vyžádání objednatele (včetně kontaktní osoby dle odst. 6.2 této smlouvy nebo touto kontaktní osobou určeného zástupce) tento stavební deník a seznam okamžitě předložit k nahlédnutí, přičemž Objednatel má vždy právo na pořízení kopií, opisů či výpisů ze stavebního deníku. Zhotovitel je povinen zajistit, aby jeho pracovníci na stavbě svým oděním, chováním a vystupováním nenarušovali příznivé image, dobré jméno a pověst Stránka 1 z 20 7.8 7.9 7.10 7.11 7.12 7.13 Objednatele a současně aby nerušili okolí prováděnou činností a svým chováním . v. vv v 0 nad m|ru prlmerenou pomerum. Zhotovitel je povinen při provádění Díla dodržovat obecně závazné právní předpisy týkající se BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci), PO (požární ochrana), OŽP (ochrana životního prostředlo) a zajistit dodržování těchto předpisů ze strany svých pracovníků, poddodavatelu a jejich pracovníků, které použil při plnění svých závazků dle této smlouvy. Při prvním porušení předpisů BOZP, P0 a OŽP, které bude Objednatelem zjištěno, Objednatel na tuto skutečnost Zhotovitele upozorní, např. zápisem ve stavebním deníku nebo jiným prokazatelným způsobem. Za každé další porušení povinnosti Zhotovitele dodržovat tyto obecně závazné předpisy a jejich dodržování zajišťovat, sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 1.-000, Kč (slovy jeden tisíc korun českých). Soustavně porušování předpisů BOZP, PO a OŽP (tj. minimálně 3 zjištěvné případy během čtrnácti po sobě jdoucích kalendářních dnů) bude považováno za podstatné porušení této smlouvy a může být důvodem pro odstoupení od této smlouvy ze strany Objednatele. Zhotovitel se zavazuje každý kalendářní den, ve kterém prováděl Dílo, provést po skončení prováděných prací přiměřený úklid staveniště a vrozsahu dotčeném prováděním Díla a činností svých pracovníků (včetně poddodavatelů) také ostatních prostor a míst dotčených prováděním Díla dle této smlouvy. Tento úklid zahrnuje zejména likvidaci a odvoz odpadou vzniklého v důsledku provádění Díla a zabezpečení stavební techniky a nástrojů, aby nepřekážely případnému jinému provozu Objednatele a nepředstavovaly nebezpečí vzniku škody na životě, zdraví a majetku a na životním prostředí. Jestliže Zhotovitel poruší tuto svou povinnost denního úklidu, Objednatel na tuto skutečnost zhotovitele upozorní, např. zápisem v stavebním deníku nebo jiným prokazatelným způsobem. Za každé další porušení povinnosti Zhotovitele provádět denní úklid sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých). Zhotovitel je oprávněn i povinen účastnit se kontrolních dnů při provádění Díla na základě výzvy Objednatele. Zhotovitel je povinen provést Dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a postupovat při provádění Díla sodbornou péčí. Objednatel je oprávněn udílet zhotoviteli pokyny ke způsobu provádění Díla a Zhotovitel se zavazuje tyto pokyny plnit, pokud nejsou v rozporu s právními předpisy, pokud nepřekážejí v řádném provádění Díla, nebo pokud nemají podstatný vliv na cenu za Dílo a závazné termíny dle této smlouvy. Pokyny Objednatele, které jsou v rozporu s právními předpisy, nebo které překážejí v řádném provádění Díla, nebo které mají podstatný inv na cenu za Dílo a závazné termíny dle této smlouvy, budou dále společně označovány jen jako Nevhodné pokyny. Zhotovitel je povinen Objednatele neprodleně upozornit na Nevhodné pokyny a poskytnout objednateli potřebné vysvětlení. Smluvní strany se v takovém případě dohodnou na dalším postupu při provádění Díla. Pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, bude Zhotovitel provádět práce dle této smlouvy v pracovní dny vždy maximálně od 7:00 hodin do 20:00 hodin. Práce, které nepřiměřeně nezvyšují běžnou hladinu hluku, je Zhotovitel oprávněn provádět již od 6:00 hodin pracovního dne. O víkendech a svátcích je Zhotovitel oprávněn provádět pouze práce, které nepřiměřeně nezvyšují běžnou hladinu hluku, a to maximálně od 8:00 hodin do 18:00 hodin. Zhotovitel je povinen při provádění Díla postupovat tak, aby co nejméně zatěžoval provoz a majetek Objednatele (movitý i nemovitý), zejména provoz lékárny, školky &: ubytovny vedle objektu trafostanice a pohyb třetích osob vareálu Stránka 8 z 20 8.1 8.2 8.3 8.4 8.5 Nemocnice Prachatice, a. s. a po přístupových komunikacích, jakož aby vyloučil v co nejvyšší míře rizika vzniku škod na majetku Objednatele, životě, zdraví a majetku třetích osob a na životním prostředí. Zhotovitel je povinen dodržovat pokyny Objednatele, pokud tento pokyn směřuje k naplnění tohoto odst. 7.13 této smlouvy. VIII. Vady stavby, práva 2 vadného plnění, záruka za jakost Zhotovitel se zavazuje, že provedené Dílo i jeho části budou ke dni předání a převzetí Díla ve smyslu odst. 10.1, příp. odst. 10. 4 této smlouvy, popř. ke dni přechodu nebezpečí škody na Díle, pokud tento okamžik nastane později, (i) odpovídat výsledku určenému v této smlouvě, zejména že bude mít vlastnosti a bude provedeno v souladu s požadavky stanovenými vRozpočtu, v Projektové dokumentaci a ve Stavebním povolení, příp. v územním rozhodnutí nebo v jiných podobných podkladech, včetně jejich změn a doplňků, uvedenými v právních předpisech a technických normách, které se na provedení Díla vztahují, jinak že bude mít vlastnosti, jakost a bude provedeno způsobem odpovídajícím účelu této smlouvy, jinak účelu obvyklému, (ii) způsobilé kužívání kúčelu vyplývajícímu ztéto smlouvy, jinak kúčelu obvyklému. Dílo má vady, zejména pokud nebude odpovídat výše uvedeným požadavkům. Objednatel ma' práva 2 vadného plnění i tehdy, pokud vady Díla vzniknou po době uvedené v odst. 8.1 této smlouvy, jestliže byly způsobeny porušením povinnosti zhotovitele. Za vady Díla se považují i nedodělky. Zhotovitel přejímá závazek (záruka za jakost), že si Dílo zachová vlastnosti dle odst. 8.1 této smlouvy, a že bude způsobilé pro použití k účelu dle odst. 8.1 této smlouvy, a to vše v záruční době vymezené následovně: (i) záruka na Dílo v délce šedesáti (60) měsíců. Záruka se vztahuje na veškerý materiál použitý při provádění Díla a na veškeré práce související s prováděním Díla. Záruční doba začíná plynout ode dne předání a převzetí Díla. Jestliže však dojde k podepsání dodatku k protokolu na základě dodatečné přejímky dle odst. 10. 6 této smlouvy (bez ohledu na to, zda se odstraňované vady a nedodělky dle odst. 10. 6 této smlouvy vztahují k záruční vadě), pak záruční doba začíná plynout až ode dne podepsání tohoto dodatku. Jestliže budou během kontrolní prohlídky stavby dle stavebního zákona ve smyslu odst. 10. 7 této smlouvy zjištěny vady Díla, za které odpovídá Zhotovitel, pak záruční doba začíná plynout až ode dne vydání kolaudačního souhlasu k užívání Díla. V případě, kdy by měl být počátek běhu záruční doby určen podle více uvedených pravidel, platí, že záruční doba počíná běžet od toho okamžiku, který nastane později. Ustanovení následujících odst. 8.5 až 8. 22 se vztahují na reklamace jak vad Díla ve smyslu odst. 8.1 této smlouvy, tak záručních vad vyplývajících z poskytnuté záruky za jakost dle odst. 8. 2 této smlouvy. V případě výskytu vady má Objednatel právo požadovat po Zhotoviteli (i) odstranění vady, je- Ii vada odstranitelné, (ii) požadovat přiměřenou slevu z ceny Stránka 9 z 20 8.6 8.7 8.8 8.9 8.10 8.11 8.12 8.13 za Dílo, nebo (iii) odstoupit od smlouvy. Odstranění vady bude provedeno zejména opravou vady, dodáním chybějícího materiálu nebo uskutečněním neprovedených prací, nebo dodáním náhradního materiálu za materiál vadný. Volba mezi nároky uvedenými vtomto odstavci 8.5 smlouvy, včetně volby způsobu odstranění vady, náleží vždy Objednateli, a to bez ohledu na jejich pořadí a na běh lhůt dle ustanovení š 2106 a násl. ve spojení s 5 2615 odst. 2 Občanského zákoníku. Vpřípadě, že Objednatel vreklamaci uplatnil nárok na odstranění vady, je oprávněn dodatečně změnit tuto volbu na jiný nárok, a to i bez předchozího upozornění či bez poskytnutí dodatečné lhůty k plnění, (i) pokud se Zhotovitel dostane do prodlení snástupem na odstranění vady nebo sodstraněním vady, (ii) pokud se ukáže, že vada je neodstranitelné, nebo (iii) zjiného důvodu bude zřejmé, že Zhotovitel vadu řádně a včas neodstraní. Objednatel je oprávněn uplatnit nárok na odstoupení od této smlouvy tehdy, pokud bude zjištěna nebo se vyskytne v pořadí desátá (10.) vada bránící řádnému nebo bezpečnému užívání Díla během posledního jednoho (1) roku. Objednatel je povinen reklamovat (v této smlouvě také „nahlášenř') vady dle možností bez zbytečného odkladu po jejich zjištění (povinnost reklamovat vady bez zbytečného odkladu je vždy splněna, pokud jsou vady reklamovány do 15 pracovních dní od jejich zjištění, ledaže dle okolností konkrétního případu je doba nezbytného odkladu delší). Objednatel je oprávněn reklamovat vady nejpozději do vypršení příslušné záruční doby dle odst. 8.2 této smlouvy, a to vždy po jejich skutečném zjištění dle odst. 8.6 této smlouvy. Zhotovitel nemůže namítat Objednateli, že reklamovaná vada mohla nebo měla být objednatelem zjištěna již dříve při vynaložení odborné péče při prohlídce, kterou měl Objednatel provést nebo zařídit její provedení podle možnosti co nejdříve po převzetí Díla nebo případně později. Vreklamaci vady Objednatel vrámci svých možností uvede popis vady nebo alespoň popis, jak se vada projevuje, příp. označení, zda se jedná „havárii“ nebo „havarijní stav“, označení části Díla, které se vada týká a volbu nároku dle odst. 8.5 této smlouvy, příp. požadovaný způsob odstranění vady. V případě, že Objednatel bude požadovat odstranění vady, kterou Objednatel při reklamaci označil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, zavazuje se Zhotovitel nastoupit na odstranění této vady nejpozději do třiceti šesti (36) hodin po jejím nahlášení. Zhotovitel se zavazuje odstranit vadu, kterou Objednatel při reklamaci označil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, nejpozději do čtrnácti (14) kalendářních dní od jejího nahlášení stím, že Zhotovitel je povinen ve lhůtě čtyřiceti osmi (48) hodin od jejího nahlášení odstranit alespoň takový projev nebo příčinu vady nebo její následky, které byly důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“. V případě, že Objednatel bude požadovat odstranění vady, kterou Objednatel při reklamaci neoznačil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, zavazuje se Zhotovitel nastoupit na odstranění této vady nejpozději do sedmi (7) kalendářních dnů po jejím nahlášení. Zhotovitel se zavazuje odstranit vadu, kterou Objednatel při reklamaci neoznačil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, nejpozději do dvaceti (20) kalendářních dní od jejího nahlášení. Za „havárii“ nebo „havarijní stav“ ve smyslu této smlouvy se považuje zejména takové situace, kdy jsou vdůsledku vady Díla ohroženy životy nebo Stránka 10 z 20 8.14 8.15 8.16 8.17 8.18 zdraví uživatelů Díla nebo třetích osob, jejich majetek nebo majetek objednatele, nebo je ohroženo životní prostředí, nebo v důsledku takové vady existuje nebezpečí závažného vzniku dalších navazujících vad Díla nebo závažné zhoršení stávající vady, a to vše bezprostředně nebo takovým způsobem, kdy odstranění vady nesnese odkladu v rámci lhůt vymezených v odst. 8.11 a 8.12 této smlouvy. V případě, že se Zhotovitel dostane do prodlení s nástupem na odstranění vady nebo s odstraněním vady, nebo zjiné okolnosti bude zřejmé, že Zhotovitel vadu neodstraní řádně a včas, je Objednatel oprávněn, a to i bez poskytnutí dodatečné lhůty k plnění, zajistit si odstranění vady třetí osobou a bez zbytečného odkladu o tom informovat zhotovitele, a to podle okolností i po zajištění této třetí osoby a jejího nástupu na odstranění vady. Zhotovitel se vtakovém případě zavazuje uhradit Objednateli náklady, které Objednatel na odstranění vady touto třetí osobou vynaložil. Objednatel není oprávněn zajistit si odstranění vady třetí osobou, pokud Zhotovitel již provedl převážnou část výkonů nutných pro odstranění vady, ledaže Zhotovitel Objednateli prohlásí, že odstranění vady nedokončí nebo nedůvodně práce na odstraňování vady přeruší nebo je Zhotovitel v prodlení s odstraněním vady po dobu delší 7 kalendářních dní. v případě, že je Zhotovitel v prodlení snástupem na odstranění vady označené jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ nebo v prodlení s odstraněním alespoň takového projevu nebo příčiny vady nebo jejího následku, který byl důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, je Objednatel oprávněn zajistit si odstranění vady třetí osobou, a to i tehdy, pokud Zhotovitel již provedl převážnou část výkonů nutných pro odstranění vady. Za zajištění odstranění vady třetí osobou se považuje i případ odstranění vady ze strany objednatele. Zajištěním odstranění vady třetí osobou dle odst. 8.14 této smlouvy není dotčen nárok objednatele vůči zhotoviteli na případnou náhradu škody a dohodnutou smluvní pokutu. v takovém případě se za prodlení Zhotovitele považuje i doba, po kterou je vada odstraňována třetí osobou, a to pouze za dobu, která je dle této smlouvy kodstranění vady určena zhotoviteli. Zajištěním odstranění vady třetí osobou dle odst. 8.14 této smlouvy zůstává zachována záruka za jakost poskytnutá Zhotovitelem; to však neplatí ohledně záruky za jakost, která se týká provedených prací a dodaného materiálu třetí osobou. Objednatel je oprávněn reklamovat vady písemně poštovní přepravou na adrese sídla podnikání Zhotovitele uvedené vzáhlaví této smlouvy, a pokud dojde ke změně této adresy, na nové adrese, pokud Zhotovitel tuto změnu Objednateli písemně předem oznámí. Zhotovitel je povinen potvrdit Objednateli doručení reklamace učiněné písemně poštovní přepravou odesláním e-mailové zprávy na adresu objednatele kott©nempt.cz v ten samý den, kdy byla reklamace doručena zhotoviteli. Za doručení se považuje i den, ve kterém byla zásilka obsahující reklamaci uložena pro Zhotovitele na poště. Objednatel je vedle nebo namísto způsobu reklamace uvedeného v odst. 8.16 této smlouvy oprávněn reklamovat vadu e-mailem na adresu : a pokud dojde ke změně tohoto čísla nebo této adresy, na novém čísle nebo adrese, pokud Zhotovitel tuto změnu Objednateli písemně předem oznámí. Zhotovitel je povinen potvrdit Objednateli doručení reklamace e-mailem odesláním e—mailové zprávy na adresu objednatele _nejpozději následující den po doručení reklamace. Vpřípadě reklamace učiněné písemně poštovní přepravou dle odst. 8.16 této smlouvy se má za to, že vada byla nahlášena ve 12.00 hod. toho dne, který je dnem doručení, pokud se neprokáže jiný čas v rámci dne, který je dnem doručení. Stránka 11 z 20 8.19 8.20 8.21 8.22 9.1 9.2 V případě reklamace učiněné faxem nebo elektronicky dle odst. 8.17 této smlouvy platí, že vada byla nahlášena v případě reklamace učiněné faxem uplynutím deseti (10) minut poté, co Objednatel obdrží zprávu svého faxového zařízení o úspěšném odeslání zprávy Zhotoviteli, a vpřípadě e-mailove' reklamace okamžikem, kdy objednatel obdrží v rámci příslušné internetové služby automatickou zprávu o úspěšném doručení zprávy Zhotoviteli. V případě, že by však tímto způsobem měla být vada nahlášena v sobotu, v neděli, ve svátek nebo v pracovní den po 16:00 hodině, platí, že vada byla nahlášena v 8:00 hodin následujícího pracovního dne, ledaže se jedná o nahlášení vady označené jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ a Objednatel zároveň nahlásí vadu telefonicky na číslo zhotovitele 602 293 & nebo na jiné číslo, které Zhotovitel Objednateli pro tento účel písemně sdělí (dále jen „Havarijní Iinka“); v takovém případě však platí, že vada byla nahlášena teprve po uplynutí šedesáti (60) minut po takovém telefonickém nahlášení a předchozím nahlášení e-mailem nebo faxem. Za telefonické nahlášení se považuje i třetí (3.) marný pokus o nahlášení vady na Havarijní lince během patnácti (15) minut. Zhotovitel je povinen zajistit nepřetržitou připravenost přijímat reklamace objednatele na Havarijní lince dvacet čtyři (24) hodin denně a sedm (7) dní vtýdnu. V případě, že Zhotovitel tuto svoji povinnost poruší, je povinen za každý takový zjištěný případ porušení uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy deset tisíc korun českých). V případě reklamace učiněné více prostředky se za nahlášení vady považuje okamžik nahlášení, který nastal dle pravidel stanovených v odst. 8.18 a 8.19 této smlouvy nejdříve. Záruční doba od doby uplatnění reklamace až do doby odstranění reklamované vady neběží. Záruční doba skončí po uplynutí sjednané záruky s prodloužením ovýše zmíněnou dobu, ve které byly vady odstraňovány, nebo o dobu, kdy Objednatel Dílo užívat nemohl, případně byl vjeho užívání omezen. Vpřípadě výměny vadné části Díla za část bezvadnou plyne po odstranění vady výměnou části Díla záruční doba v plném rozsahu a délce znovu, pokud jde o vyměněnou část Díla. Zhotovitel se zavazuje svým jménem uspokojit způsobem uvedeným v tomto čl. VIII. této smlouvy pra'va Objednatele z vadného plnění nebo ze záruky bez ohledu na to, zda záruku na Dílo nebo jeho část poskytuje také poddodavatel nebo výrobce materiálu použitého při provádění Díla. IX. Práva a povinnosti smluvních stran při provádění Díla Zhotovitel ode dne zahájení prací povede stavební deník, do kterého se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění závazků ze smlouvy, zejména údaje očasovém postupu a množství prováděných prací, jejich jakost a zdůvodnění odchylek od Projektové dokumentace. Povinnost vést stavební deník končí dnem odstranění vad zjištěných před předáním a převzetím Díla nebo v průběhu předání a převzetí Díla a vad zjištěných při závěrečné kontrolní prohlídce konané za účelem vydání kolaudačního souhlasu. Zápisy do deníku provádí kontaktní osoba objednatele, případně jiná jím pověřená osoba, za Zhotovitele pak kontaktní osoba Zhotovitele, a to vždy v ten den, kdy práce byly provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Jen výjimečně je možno tak učinit až následující den. Při denních záznamech nesmějí být vynechána volná místa. Smluvní strany se vyjadřují kprovedeným zápisům do pěti (5) pracovních dnů, jinak se má za to, že sobsahem zápisu souhlasí. Denní záznamy se píší do stavebního deníku sočíslovanými listy jednak pevnými, jednak perforovanými pro dva oddělitelné Stránka 12 z 20 9.3 9.4 9.5 9.6 9.7 9.8 9.9 9.10 9.11 průpisy, pokud se strany nedohodnou na větším počtu průpisů. Perforované listy se číslují s listy pevnými. Ve stavebním deníku se vyznačí doklady, které se vjednom vyhotovení buď v prvopise, nebo v opise ukládají přímo na místě stavby. Jde zejména o smlouvu, záznamy, výkresy a zvláštní výkresy dokumentující odchylky od Projektové dokumentace. U každého dokladu se uvede, zda je uložen u stavbyvedoucího nebo u zástupce Objednatele, případně zda bylo určeno jiné místo pro jeho uložení. Zhotovitel upozorní Objednatele na všechny okolnosti, které by mohly vést při jeho činnosti na staveništi a vjeho okolí k ohrožení života a zdraví pracovníků nebo dalších osob, případně by mohly vést k ohrožení provozu a ohrožení bezpečného stavu technického zařízení. Objednatel rovněž seznámí zástupce zhotovitele na stavbě s místními podmínkami pro zajištění BOZP, P0 a OŽP, pokud takové existují. Zhotovitel je povinen provádět Dílo vsouladu s právními předpisy voblasti ochrany životního prostředí a s individuálními správními akty platnými pro dané Dílo. Zhotovitel vplné míře odpovídá za nakládání svyprodukovanými odpady vsouladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, ve znění pozdějších předpisů, zejména při nakládání s látkami závadnými z hlediska kvality vod, tj. zejména s používanými ropnými látkami, nebezpečnými chemickými látkami nebo přípravky a vyprodukovanými nebezpečnými odpady. v případě, že při provádění Díla Zhotovitel poruší zatravněné plochy nebo dřevní porosty, je povinen provést všechna opatření potřebná kjejich obnovení do původního stavu. Objednatel je oprávněn kontrolovat Dílo vkaždé fa'zi jeho provádění. Pokud Zhotovitel provádí Dílo v rozporu se svými povinnostmi, případně Dílo vykazuje vady, je Objednatel oprávněn požadovat jejich okamžité odstranění a pokračování v provádění Díla řádným způsobem. V případech, kdy Dílo je prováděno nekvalitně, má Objednatel právo provádění prací zastavit až do zjednání nápravy. Časová prodleva jde ktíži zhotovitele. Objednatel je oprávněn požadovat neprovedení některých částí Díla uvedených vRozpočtu stím, že vtakovém případě se cena Díla krátí o takto neprovedené práce a nedodaný materiál. Zhotovitel se zavazuje vyzvat Objednatele ke kontrole všech prací, které mají být zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to minimálně 3 (tři) pracovní dny předem zápisem ve stavebním deníku. Pokud tak Zhotovitel neučiní, uhradí Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých),a při každém třetím porušení této povinnosti smluvní pokutu 10. 000,- Kč (slovy deset tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ. Zaplacením smluvní pokuty není nijak dotčeno právo Objednatele na náhradu škody. Jestliže se Objednatel nedostaví a neprovede kontrolu těchto prací dle čl. 9.10 této smlouvy, bude Zhotovitel pokračovat vjejich provádění. Jestliže Objednatel bude požadovat dodatečně odkrytí těchto prací, provede Zhotovitel toto odkrytí na náklady Objednatele. Pokud se při dodatečné kontrole zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, hradí tyto náklady v plném rozsahu Zhotovitel. V případě, že se však Objednatel nedostaví a neprovede kontrolu těchto prací dle odst. 9. 10 této Stránka 13 z 20 9.12 9.13 9.14 9.15 10.1 10.2 10.3 smlouvy vdůsledku toho, že Zhotovitel nevyzval objednatele ve smyslu odst. 9.10 této smlouvy, hradí náklady takového okrytí vždy Zhotovitel, a to i tehdy, pokud se ukáže, že Zhotovitel řádně provedl práce, které byly zakryty nebo se staly nepřístupnými. Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen pořídit ověřenou dokumentaci skutečného provedení Díla, kterou je povinen Objednatel jako vlastník Díla uchovávat ve smyslu 5 125 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění (dále jen „Stavební zákon“). Tato dokumentace bude pořízena v listinné podobě vpočtu 2 vyhotovení a dále vpodobě elektronické předané na nosiči DVD v počtu 1 ks. zahrnující její provedení vCAD standardu používaného či vyžádaného Objednatelem a ve formátu PDF. Zhotovitel je povinen tuto dokumentaci pořídit a předat Objednateli nejpozději při předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. Pořízení této dokumentace a její předání Objednateli je podmínkou pro předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen pořídit vytýčení Díla a geometrický plán v rozsahu a v počtu vyhotovení požadovaném pro účely vydání kolaudačního souhlasu a vkladu práva k předmětu Díla do katastru nemovitostí ve prospěch Objednatele. Zhotovitel je povinen provést toto vytýčení, vyhotovit geometrický plán v požadovaném rozsahu a předat jej Objednateli nejpozději při předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy nebo při podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu podle toho, co nastane dříve. Provedení vytýčení, vyhotovení geometrického plánu a jeho předání Objednateli je podmínkou pro předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen zajistit vytýčení inženýrských sítí v souvislosti s prováděným Dílem. Má-li být část díla realizována poddodavatelem nebo osobou, která za zhotovitele prokázala určitou část kvalifikačních předpokladů vzadávacím řízení na výběr zhotovitele díla dle této předmětné smlouvy, musí se tito podílet na plnění díla vtom rozsahu, vjakém se ktomu zavázali při prokazování kvalifikace. Seznam poddodavatelů tvoří přílohu č. 5 této smlouvy. Změna je možná pouze za předpokladu, že tyto osoby prokáží předmětnou část kvaliňkace ve stejném rozsahu jako původní poddodavatelé, tedy doloží Objednateli doklady k dané kvalifikaci požadované v zadávací dokumentaci k veřejné zakázce, jejíž plnění je předmětem této smlouvy. Pokud nový poddodavatel neprokáže kvalifikaci v uvedeném termínu, je Zhotovitel povinen zajistit náhradního poddodavatele, který bude splňovat požadovanou kvalifikaci, a to v přiměřené lhůtě stanovené objednatelem. Pokud Zhotovitel tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy. X. Předání a převzetí Díla Zhotovitel splní svou povinnost provést Dílo jeho řádným dokončením a předáním předmětu Díla bez vad a nedodělků Objednateli v místě provádění Díla a v termínu pro Provedení Díla. Objednatel není povinen Dílo převzít, pokud vykazuje byt' i drobné vady a nedodělky. Dokud Dílo vykazuje jakékoliv vady nebo nedodělky, nepovažuje se takové Dílo za řádně dokončené a Zhotovitel je tak v prodlení s plněním svého závazku Dílo řádně a včas dokončit. Zhotovitel je povinen připravit dokončené Dílo k předpřejímce nejpozději 10 (deset) kalendářních dnů před termínem jeho předání uvedeném v odst. 4.1 této smlouvy za účelem ověření toho, že bylo dokončeno řádně, tj. že nevykazuje žádné vady a nedodělky, a pokud se zjistí, že Dílo nebylo dokončeno řádně, tak i Stránka 14 z 20 10.4 10.5 10.6 10.7 10.8 10.9 za účelem odstranění případných vad a nedodělků, které by mohly být důvodem nepředání Díla v termínu určeném v odst 4. 1 této smlouvy. Objednatel je oprávněn rozhodnout, že Dílo převezme, i pokud vykazuje vady a nedodělky nebránící řádnému a bezpečnému oužívání Díla. Takové rozhodnutí je však plně na Objednateli a Zhotovitel se nemůže domáhat žádných práv, plnění, nároků či uplatňovat námitky v důsledku toho, že dle přesvědčení Zhotovitele Objednatel takové rozhodnutí bez vážného důvodu neučinil. Dojde- Ii k předání a převzetí Díla s vadami a nedodělky dle tohoto odst. 10. 4 smlouvy, nepovažuje se Dílo za dokončené řádně do doby úplného odstranění všech vad a nedodělků. O předání a převzetí Díla bude vyhotoven písemný protokol, který bude smluvními stranami odsouhlasen a podepsán. V případě předání a převzetí Díla s vadami a nedodělky dle odst. 10.4 této smlouvy bude součástí tohoto protokolu soupis těchto vad a nedodělků s případným uvedením kratší lhůty pro jejich odstranění, než je ujednána v odst. 10. 6 této smlouvy. V případě převzetí Díla s vadami a nedodělky dle odst. 10. 4 této smlouvy se Zhotovitel zavazuje tyto vady a nedodělky odstranit nejpozději ve lhůtě 20 (dvaceti) kalendářních dní od předání a převzetí Díla, nebude— Ii v protokolu dle odst. 10.5 této smlouvy dohodnuta kratší lhůta, a v téže lhůtě prokázat Objednateli takové odstranění vad a nedodělků na základě dodatečné přejímky Díla, ohledně které bude sepsán dodatek k protokolu o předání a převzetí Díla, který smluvní strany sepsaly dle odst. 10. 5 této smlouvy. 0 dodatku k protokolu o předání a převzetí Díla platí obdobně věta druhá odst. 10. 5. této smlouvy. Zhotovitel je povinen se na své náklady vsouladu sodst. 2.6. této smlouvy účastnit na žádost Objednatele zavěrečná kontrolní prohlídky dle Stavebního zákona za účelem vydání kolaudačního souhlasu a při této kontrolní prohlídce poskytovat Objednateli potřebnou součinnost a poskytovat podporu. Stanoví- li tak tato smlouva, je Zhotovitel povinen předat Objednateli včas pro účely podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu potřebné podklady v souvislosti s touto závěrečnou kontrolní prohlídkou a vydáním koiaudačního souhlasu. Je na rozhodnutí Objednatele, zda k podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu, a na to navazující konání závěrečné kontrolní prohlídky a vydání kolaudačního souhlasu, přistoupí před předáním Díla dle odst. 10.1 této smlouvy nebo po tomto předání. V případě, že vrámci závěrečné kontrolní prohlídky budou zjištěny jakékoli vady či nedodělky, zejména vady a nedodělky, které brání vydaní kolaudačního souhlasu, nepovažuje se Dílo za řádně dokončené bez ohledu na to, zda již bylo předáno Objednateli či nikoli, dokud nebudou odstraněny veškeré vady a nedodělky zjištěné při této závěrečné kontrolní prohlídce. K předání a převzetí Díla je Zhotovitel povinen předat Objednateli zejména: - veškeré protokoly o provedených zkouškách, revizní zprávy dle ČSN, doklady o prohlášení o shodě výrobků a výkonů, záruční listy, další doklady, jejichž předložení vyplývá z této smlouvy, případné další doklady potvrzující úplnost a správnost předávaného Díla. Nepředání výše uvedených dokladů je považováno za nesplnění povinnosti předat Dílo řádně. Zhotovitel zodpovídá za čistotu a pořádek v místě provádění Díla a je povinen místo stavby vyklidit do 10 (deseti) kalendářních dnů po předání a převzetí Díla dle odst. 10 1 této smlouvy. V téže lhůtě je Zhotovitel povinen provést úklid místa stavby a okolních nemovitostí dotčených stavbou, uvést místo stavby a okolní nemovitosti dotčené stavbou do původního stavu vyjma změn, které jsou Stránka 15 z 20 11.1 11.2 11.3 11.4 11.5 11.6 11.7 předmětem Díla. Splnění těchto povinností Zhotovitele je podmínkou pro zaplacení části ceny Díla dle odst. 5.4 této smlouvy. XI. Smluvní pokuty, úrok z prodlení a některá ujednání o náhradě škody Smluvní strany v tomto článku smlouvy sjednávají následující smluvní pokuty pro případ porušení povinností Zhotovitele. Smluvní strany vtomto článku smlouvy dále sjednávají smluvní úrok z prodlení Objednatele s úhradou ceny Díla nebo její části. Smluvní strany vtomto článku smlouvy dále sjednávají některá ujednání týkající se povinnosti nahradit způsobenou škodu. v případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost zahájit provádění Díla dle odst. 4.1 této smlouvy nebo převzít staveniště dle odst. 4.2 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost řádně a včas provést Dílo v termínu provedení Díla uvedeném vodst. 4.1 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč (slovy padesát tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost provést Dílo řádně a včas v termínu provedení Díla uvedeném v odst. 4.1 této smlouvy, přičemž Objednatel převezme Dílo s vadami a nedodělky dle odst. 10.4 této smlouvy, neuplatní se odst. 11.3 této smlouvy, ale Zhotovitel se v takovém případě zavazuje uhradit jednorázovou smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč (slovy padesát tisíc korun českých) a dále případně smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení Zhotovitele sjeho povinností odstranit vady a nedodělky nebránící řádnému a bezpečnému užívání Díla postupem a ve lhůtě dle odst. 10.6 této smlouvy. Vpřípadě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost nastoupit na odstranění vady označené jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.9 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč (slovy jeden tisíc korun českých) za každou započatou hodinu prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Povinnost k úhradě této smluvní pokuty se týká pouze doby do vzniku prodlení Zhotovitele s plněním povinnosti, pro kterou je sjednána smluvní pokuta dle odst. 11.7 nebo odst. 11.8 této smlouvy. Vpřípadě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost nastoupit na odstranění vady nikoliv označené jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.11 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Povinnost kúhradě této smluvní pokuty se týká pouze doby do vzniku prodlení Zhotovitele s plněním povinnosti, pro kterou je sjednána smluvní pokuta dle odst. 11.9 této smlouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řádně a včas vadu označenou jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.10 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,— Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Stránka 16 z 20 11.8 11.9 11.10 11.11 11.12 11.13 11.14 11.15 V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řádně a včas alespoň takový projev nebo příčinu vady nebo její následky, které byly důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.10 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každou započatou hodinu prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Tato smluvní pokuta může být uplatněna vedle smluvní pokuty dle odst. 11.7 této smlouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řádně a včas vadu nikoliv označenou jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.12 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. V případě, že Zhotovitel poruší některou ze svých povinností uvedených v odst. 10.9 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě porušení povinnosti Zhotovitele zajištěne smluvní pokutou sjednanou dle tohoto článku XI. smlouvy nebo jiných ujednání této smlouvy není Zhotovitel oprávněn dovolávat se mimořádných nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek ve smyslu 5 2913 odst. 2 Občanského zákoníku, např. (nikoliv však výlučně) okolností týkajících se vlivu klimatu, nepříznivého počasí atd., a to i ve vztahu kpovinnosti nahradit způsobenou škodu vdůsledku takového porušení. Zhotovitel je tak povinen nahradit Objednateli způsobenou škodu bez ohledu na případnou existenci takových překážek. Stejně tak uvedené překážky nemají vliv na povinnost Zhotovitele uhradit smluvní pokutu, kterou je Zhotovitel povinen uhradit také bez ohledu na své zavinění. Vznikne— Ii Objednateli porušením povinnosti Zhotovitele zajištěné smluvní pokutou dle této smlouvy škoda, zavazuje se Zhotovitel uhradit Objednateli tuto škodu v plné výši vedle smluvní pokuty, za to i pokud tato škoda převyšuje sjednanou smluvní pokutu. Zhotovitel je povinen splnit povinnosti zajištěné smluvní pokutou i po jejím zaplacení. Smluvní pokuta dle této smlouvy bude vyúčtována samostatnou fakturou a započtena s pohledávkami Zhotovitele, bude- Ii toto započtení možné. Za pozdní úhradu řádně vystavené faktury je Zhotovitel oprávněn požadovat po Objednateli úroky zprodlení ve výši 0,05 % zdlužné částky za každý den z prodlení. V případě, kdy by došlo ke snížení smluvní pokuty soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, & to bez jakéhokoliv dalšího omezení. Pokud jakýkoliv právní předpis stanoví pokutu (penále) pro porušení smluvní povinnosti (kdykoliv během trvání této smlouvy), pak nebude takovým nárokem nijak dotčeno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje pokutu (penále) stanovené pravním předpisem. Stránka 17 z 20 12.1 12.2 12.3 12.4 12.5 12.6 12.7 12.8 XII. Závěrečná ujednání Objednatel se stává vlastníkem zhotovené věci vsouladu sjejími přírůstky vznikajícími zhotovováním Díla, přičemž Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném Díle či jeho zničení až do jeho předání jako celku Objednateli a po odstranění veškerých vad a nedodělků, včetně vad a nedodělků zjištěných při závěrečné kontrolní prohlídce. Zhotovitel tímto prohlašuje, že má uzavřené potřebné a dostatečně odpovědnostní pojištění na hodnotu odpovídající ceně za Dílo, a to pro své pracovníky i svoji osobu vztahující se na rizika spojená se zhotovováním Díla, a to vůči Objednateli i třetím osobám. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění Díla dle této smlouvy a v případě, že způsobí Objednateli škodu vsouvislosti s prováděním Díla, je povinen zajistit, aby škoda byla Objednateli nahrazena prostřednictvím tohoto pojištění vyplaceného pojišťovnou přímo na účet Objednatele. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu Objednatele v místě provádění Díla či na Díle samém instalovat jakákoliv propagační zařízení či označení. Objednatel může odstoupit od této smlouvy také v případě: - Že Zhotovitel ztratil oprávnění k podnikatelské činnosti, kterou potřebuje pro zhotovení Díla dle této smlouvy, že bylo rozhodnuto o úpadku Zhotovitele, zjiných důvodů stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo touto smlouvou. Zhotovitel může odstoupit od smlouvy v případě: . že bylo rozhodnuto o úpadku Objednatele, . zjiných důvodů stanovených obecně závaznými právními předpisy. Vpřípadě, že některé otázky nejsou ve smlouvě řešeny, zavazují vtakovém případě Zhotovitele podmínky obsažené v Projektové dokumentaci stavby Stavební úpravy objektu DA a TS Nemocnice Prachatice, se kterou byl Zhotovitel seznámen před uzavřením této smlouvy, což Zhotovitel potvrzuje svým podpisem na této smlouvě. Projektová dokumentace tvoří PřílohuL této smlouvy. V ostatním, co není ve smlouvě ani v zadávací dokumentaci uvedeno, se na smluvní vztah použijí příslušná ustanovení Občanského zákoníku a případných dalších právních předpisů. Zhotovitel ve smyslu 5 630 odst. 1 Občanského zákoníku prodlužuje Objednateli promlčecí lhůtu na 10 let ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Smluvní strany prohlašují, že jsou způsobilé k právním jednáním (svéprávné) bez omezení, že tuto smlouvu uzavřely podle své pravé, svobodné a vážně vůle, nikoliv v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz souhlasu sjejím obsahem připojují sve' podpisy. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1: Projektová dokumentace, Příloha č. 2: Rozpočet, Příloha č. 3: Kopie Stavebního povolení, Příloha č. 4: Harmonogram provádění Díla, Stránka 18 z 20 12.9 12.10 12.11 12.12 12.13 12.14 12.15 12.16 12.17 12.18 . Příloha č. 5: Seznam poddodavatelů Smluvní strany prohlašují, že se s těmito přílohami seznámily, a že porozuměly jejich obsahu. Smluvní strany vylučují ve vztahu k pohledávkám vzniklým z této smlouvy aplikací 5 1987 odst. 2 Občanského zákoníku a souhlasí s tím, že i nejistá a/nebo neurčitá pohledávka je způsobilá k započtení. Tato smlouva představuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Zádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze smluvních stran. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této smlouvy byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění této smlouvy, ledaže je ve smlouvě výslovně sjednáno jinak. Smluvní strany rovněž vzájemně potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe. Smluvní strany shodně prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolností, o nichž k datu podpisu této smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této smlouvy. Kromě ujištění, která si strany poskytly v této smlouvě, nebude mít žádná ze stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá strana informace při jednání o této smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná strana úmyslně uvedla druhou stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu této smlouvy. Objednatel upozorňuje zhotovitele, aby vzal na vědomí, že v době plnění předmětu této smlouvy, budou současně prováděny i stavební práce spojené s realizací stavební části, když všechny tyto práce a činnosti jsou vzájemně funkčně i provozně propojeny. Vtéto souvislosti je zhotovitel povinen spolupracovat se zhotovitelem stavební části a poskytnout případnou nezbytnou součinnost těmto subjektům tak, aby dílo bylo dokončeno v řádných lhůtách a za stanovených podmínek. Odpověď strany této smlouvy, která podle 5 1740 odst. 3 Občanského zákoníku obsahuje dodatek nebo odchylku oproti nabídce, není přijetím nabídky na uzavření této smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky. Zhotovitel na sebe přebírá podle 5 1765 Občanského zákoníku riziko změny okolností. Ukáže-Ii se některé z ustanovení této smlouvy zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na ostatní ustanovení smlouvy obdobně podle 5 576 Občanského zákoníku Smluvní strany vylučují aplikaci následujících ustanovení Občanského zákoníku na tuto smlouvu: 5 1799 a 5 1800, g 1805 odst. 2 Občanského zákoníku. Zhotovitel souhlasí 5: Stránka 19 z 20 - uveřejněním této smlouvy, včetně všech změn a dodatků, vsouladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, , . : : : .o v u u v . r - se zpracovamm svych OSOanCh udaju obsazenych vteto smlouve Nemocnlc1 Prachatice, a.s., a to pro účely této smlouvy, účely evidenční, archivační a statistické, na dobu neurčitou, - se zveřejněním této smlouvy v Registru smluv 12.19 Tato smlouva je vypracována ve čtyřech (4) vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu, a je ji možno měnit pouze formou číslovaných, písemných dodatků. Dvě (2) vyhotovení smlouvy obdrží Zhotovitel a zbylá dvě (2) vyhotovení obdrží Objednatel. 12.20 Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího zveřejnění v Registru smluv. Objednatel: V Prachaticích Zhotovitel: / dne te; ' Ž ' 7" V Praze dne ; 12920 Ing. Michal Čarvaš;.„_MBA Ing. Pavel Čapek předseda předstývenstva jednatel společnosti Pod; !" Razítko: Razítko: MUDr. František Stráský člen představpnctua Podpis: _ Razítko: Stránka 20 z 20 REKAPITULACE NÁKLADÚ STAVBY Stavba: Stavební úpravy objektu DA a TS, Nemocnice Prachatice Invesmr: Nemocnice Prachatice, a.s. objektlčást objektu TECHNOLOGICKÁ ČÁST (ČÁST 1) Vzduchotechnika Elektroinstalace Diese/agregáty (není soupis prací) STAVEBNÍ čÁsr (ČÁST :) 80.01 - stavební úpravy objektu DA a TS Stavební úpravy pro osazení DA Opravy objektu DA a TS 50.02 - stavební úpravy zpevněných ploch Zpevněné plochy Oprava vodovodu sazba DPH 15% 21% celkem bez DPH 550 000,00 1 650 000,00 2 450 000,00 Celkem bez DPH - - - DPH 15% . DPH 21% - Celkem s DPH . Poznámky: "1 '1 . iš _ _ _ _ _ 305: „„.555 53%: naše sm. Š Ž sšsss Ž Ž Š _Ěge „ĚÉ Šámšuawšeš„aaa sešn :EÉ 59:8 azgi 533 9:23 255 5.23 „Ewe až Egg 528 35% %$ 055%: 8%qu &% „ 8%:ng 993? ca 352% „Egon sea „Ě cm?., 2035? m mŠaN 22:52 arms? sms.? __mwuzom =o=__uwz 536 ___No ._.N> . _ZmN<|=._0 ..v._.D „zam. šum: mao: _o>m_.._ .mE „%s—Exage „„a—„3.543 „žmšs „_wšs N<š> oo=u=usm 3200502 2 „ >se..,_=%>5w NÍ n.; Hw H|„ HIJ nil WJ nl. “|| __\„ 1| 1.\ er nl! wu-. “.í nr.. n\l _ Šem m Šum ĚĚw _.„wýwww o Ššm _, '1 . S'w „a_n . '1 Vypraveno dne: 23051259 Počet listů příloh: 0 M ěstslqý úřad Prach atice Velké náměstí 3, 383 01 Prachatice Odbor stavebně správní a regionálního rozvoje Spisová značka: 1 Č.j.: ] Oprávněná úřední osoba: ] Telefon: 2 Fax: ; E—mail: I Řozhodnuh Le Jy alzawlmoct V Prachaticích dne 29.042019 Stavebník „ Nemocnice Prachatice, a.s., ICO 26095165, Nebahovská 1015, 383 01 Prachatice, kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., zastoupená panem Ing. arch. Zbyňkem Skalou, IČO 26061252, Havlíčkova 247, 386 01 Strakonice 1 ROZHODNUTÍ STAVEBNÍ POVOLENÍ Výroková část Dne 29.03.2019 podal stavebník, Nemocnice Prachatice, a.s., IČO 26095165, Nebahovská 1015, 383 01 Prachatice, kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., zastoupená panem Ing. arch. Zbyňkem Skalou, IČO 26061252, Havlíčkova 247, 386 01 Strakonice 1, žádost o stavební povolení pro změnu stavby nazvanou: Stavební úpravy objektu DA a TS Nemocnice Prachatice, slp. KN č. 1873/1 v katastrálním území Prachatice, obsahující: stavební úpravy ve stávající stavbě trafostanice a záložního zdroje vareálu Nemocnice Prachatice vNebahovské ulici vPrachaticích - vybourání nových prostupů vobvodových konstrukcích stavby pro nové instalace související s výměnou technologie. Městský úřad Prachatice, odbor stavebně správní a regionálního rozvoje, oddělení stavebně správní, jako stavební úřad příslušný podle 5 13 odst. 1 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon , vplamém znění, přezkoumal ve stavebním řízení podle tj 108 až 5 114 stavebního zákona žádost o stavební povolení, a na základě tohoto přezkoumání vydává podle 5 115 stavebního zákona a s nim souvisejícího & & 18c vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, stavební povolení pro změnu stavby nazvanou: Stavební úpravy objektu DA :| TS Nemocnice Prachatice, stp. KN č. 1873/1 v katastrálrúm území Prachatice (dále jen „změna stavby“), obsahující: Mlmc—haticesz, e-podatelna: e-godatelnaQLnggmz, ostatní podání.- mad©guptcz Bankovní spojení — ijmový účet: 19410428544/0600, IČO: 00250627, DIČ: C200250627 Strana 1 (celkem 6) stavební úpravy ve stávající stavbě trafostanice a záložního zdroje v areálu Nemocnice Prachatice v Nebahovske' ulici v Prachaticích - vybourání nových prostupů v obvodové konstrukci stavby pro instalace související s výměnou technologie. Pro provedení změny stavby se stanoví tyto podmínky 1. Změna stavby bude (s případnou výjimkou respektování níže uvedených podmínek) provedena podle projektové dokumentace změny stavby vypracované společností STA, proj ektový atelier, v.o.s., panem Ing. arch. Zbyňkem Skalou (autorizovaným architektem), Havlíčkova 247, 386 01 Strakonice v 03/2019 & ověřené ve stavebním řízení, která bude zástupci stavebníka zaslána po nabytí právní moci tohoto rozhodnutí. Jakékoliv případné změny oproti ověřené projektové dokumentaci musí být předem povoleny (odsouhlaseny) stavebním úřadem. Změna stavby bude provedena zhotovitelem, jen stavebním podnikatelem, který při její realizaci zabezpečí odborné vedení provádění stavby stavbyvedoucím. Dále je povinen zabezpečit, aby práce na stavbě, k jejichž provádění je předepsáno zvláštní oprávnění, vykonávaly jen osoby, které jsou držiteli takového oprávnění. Před prováděním změny stavby bude stavebnímu úřadu písemně oznámen termín zahájení změny stavby a konkrétní zhotovitel změny stavby (jméno lnázev/ & adresa lsídlo/ zhotovitele) a koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi a současně bude doloženo oprávnění zhotovitele k pmvádění staveb a jejich změn jako předmětujeho činnosti. Před zahájením provádění změny stavby bude na viditelném místě při vstupu na staveniště umístěn štítek STAVBA POVOLENA, který bude zástupci stavebníka zaslán po nabytí právní moci tohoto rozhodnutí. Štítek bude na místě ponechán až do doby kolaudace změny stavby a bude chráněn před povětrnostními vlivy, aby údaje na něm uvedené zůstaly čitelné až do jeho odstranění po kolaudaci změny stavby. Při provádělú změny stavby budou dodržovány předpisy týkající se bezpečnosti práce a technických zařízení, zejména ustanovení zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy a nařízení vlády č. 362/2005 Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky. Při provádění změny stavby bude dodlžována vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby a příslušné se stavbou související české technické normy (ČSN). Případná přebytečná stavební suť bude uložena na řízenou skládku nebo předána jinému odběrateli k zákonnému využití. Na stavbě bude veden stavební deník, který bude předložen kontrohxím orgánům při kontrolních prohlídkách stavby. Prováděním změny dle tohoto rozhodnutí nebudou dotčeny energetické sítě a ani jejich ochranná pásma v severní části budovy. Bez zvláštního povolení odboru komunálních služeb a dopravy MěÚ Prachatice nebude materiál pro stavbu a z ní skladován na veřejném prostranství a na místních komtmikaeích, stejně tak bez zvláštního povolení nebudou prováděny překopy těchto ploch, parkovány stavební mechanizmy, stroje a zařízení. 10. Změna stavby bude dokončena do 1 roku od; ge ggbvtí právní moci tohoto rozhodnutí. Strana 2 (celkem 6) Pro užívání stavby se stanoví tyto podmínky Vzhledem ke skutečnolti, že se jedná stavbu, jejíž vlastnosti nemohou budoucí uživatelé ovlivnit, lze dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, podle 5 119 odst. 1 stavebního zákona užívat na základě kolaudačního souhlasu, nebo kolaudačního rozhodnutí. Stavebník zajistí, aby byly před započetím užívání stavby provedeny a vyhodnoceny zkoušky a měření předepsané zvláštními právními předpisy (zajistí zprávu o revizi elektrického zařízení a uzemnění, a pod). Podle g 122 odst. 1 stavebního zákona pro vydání kolaudačního souhlasu stavebník opatří závazná stanoviska dotčených orgánů k užívání stavby vyžadovaná zvláštními právními předpisy. Podle 5 121 odst. 1 stavebního zákona stavebník předloží stavebnímu úřadu spolu se žádostí 0 vydání kolaudačního souhlasu dokumentaci skutečného provedení stavby, pokud při jejím provádění došlo k nepodstamým odchylkám oproti ověřené dokumentací nebo ověřené proj ektové dokumentaci uvedeným v 5 118 odst. 7 stavebního nikom. Stavebník může doložit žádost o vydání kolaudačmho souhlasu podle odstavce & 122 odst. 1 stavebního zákona též odborným posudkem (certiíikátem) autorizovaného inspektora V takovém případě může stavební úřad upustit od závěrečné kontrolní prohlídky stavby a vydat kolaudační souhlas na základě tohoto posudku. V případě podzemních staveb technické infrastruktury, s ohledem najejích rozsah a charakter může stavební úřad upustit od závěrečné kontrolní prohlídky a vydat kolaudační souhlas na základě předložených dokladů. Námitky účastníků řízení nebyly uplatněny. Odůvodnění Stavebník, Nemocnice Prachatice, a.s., kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., podal žádost o stavební povolení pro změnu stavby nazvanou: Stavební úpravy objektu DA a TS Nemocnice Prachatice, stp. KN č. 1873/1 v katastrálním území Prachatice, obsahující náležitosti stanovené š 18b vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu. Žádost byla v souladu sš 110 stavebního zákona, š 18b vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu a částí B přílohy č. 9 ktéto vyhlášce a 5 2 a přílohou &. 12 vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, doplněna těmito podklady: . plnou mocí kzastupování stavebníka, závaznými stanovisky dotčených orgánů nebo jinými doklady podle zvláštních právních předpisů nebo tohoto zákona (Městského úřadu Prachatice, odboru životního prostředí /orgánu ochrany zemědělského půdního fondu, vodoprávního úřadu, odpadového hospodářství/ ze dne 27. března 2019 pod č.j.: ŽP: 09444/2019, Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje se sídlem vČeských Budějovicích ze dne 26.3.2019 pod č.j.: KHSIC 07954/2019/HOKPT-ST, Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje územního odboru Prachatice ze dne 03.04.2019 pod č.j.: HSCB-1129-2/2019 UO—PT), stanovisky Vlastníků veřejné dopravní a technické inň-astruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných & bezpečnostních pásem, (E.ON DisIJ-ibuce, a.s., E.ON Distribuce, a.s. fplynl), projektovou dokumentaci zpracovanou projektantem, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situační výkresy, dokumentaci objektů a technických a technologických zařízení a dokladovou část dle přílohy č. 12 vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, ve vztahu !( navrhované změně stavby Strana 3 (celkem 6) příslušné náležitostí dle & 110 stavebního zákona & & vyhlášky č. 503/2006, kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona. Stavební úřad oznámil svým opatřením ze dne 05.04.2019 pod č.j.: MUPt/12611/2019 všem známým účastníkům řízení (adresy převzaty z Informačního systému základních registrů) & dotčeným orgánům zahájení stavebního řízení. Jelikož jsou stavebnímu úřadu dobře známy poměry staveniště & žádost poskytovala dostatečný podklad pro posouzení, upustil ve smyslu 5 112 odst. 2 stavebního zákona od ohledání na místě a ústního jednání a stanovil, že ve lhůtě do 10 dnů od doručení tohoto oznámení mohou účastníci řízení uplatnit své námitky a dotčené orgány svá závazná stanoviska. Současně stavební úřad v souladu s 5 114 odst. 4 stavebního zákona poučil v oznámení o zahájení řízení účastníky o podmínkách pro uplatňování námitek. K uplatnění námitek účasmíků řízení proti navrhované změně stavby ve lhůtě která uplynula dnem 23.04.2019, nedošlo. Do okruhu účasmiků řízení stavební úřad tak V souladu s 5 109 stavebního zákona zahrnul stavebníka (Nemocnice Prachatice, a.s., kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., kterou zastupuje pan Ing. arch. Zbyněk Skala), který je současně vlastníkem stavby, na níž má být provedena změna (stavby budovy na stavební parcele KN č. 1873/1 vk.ú. Prachatice) :: vlastníkem pozemku pod stavbou, tj. stavební parcely KN č. 1873/1 v k.ú. Prachatice, vlastníky sousedního pozemku a staveb na nich, může-1i být jeho vlastnické nebo jiné věcné právo prováděním změny stavby přímo dotčeno, což u řešené změny stavby znamená vlastníky parcel ICN č. 1532/3, 241/9, 241/5, 1532/1 a staveb zpevněných ploch na nich a stp. KN č. 2139/1, 2138, 2664 a staveb budov na nich (je jím stavebník, kterého zastupuje STA projektový ateliér, v.o.s., kterou zastupuje pan Ing. arch. Zbyněk Skala), KN č. 241/10 (město Prachatice, za které jedná pan Ing. arch. Václav Janda, vedouci oboru finančního MěU Prachatice). Vzdálenější okolní pozemky a stavby na nich nemohou být dotčeny, stejně tak práva osob s vlastníckými či jinými právy k nim, a to s ohledem na charalder, rozsah a účel stavby a na její vzdálenost od těchto ostatních okolních pozemků. Prováděním změny v části stavby budovy nemohou být dotčeny energetické sítě v severní části budovy. Uplatněná stanoviska dotčených orgánů & správců sítí nejsou záporná ani protichůdné, stanoviska neobsahují podmínky. Podmínky uvedené ve výrokové části tohoto rozhodnutí vycházejí z podané žádosti o stavební povolení; z ustanovení stavebního zákona a prováděcí vyhlášky k němu a dalších platných předpisů. Podle 5 111 odst. 1 stavebního zákona stavební úřad přezkoumá'podanou žádost & připojené podklady z toho hlediska, zda stavbu lze podle nich provést, a ověří zejména, zda a) projektová dokumentace je zpracována v souladu s územním rozhodnutím nebo regulačním plánem nebo veřejnoprávní smlouvou územní rozhodnutí nahrazující anebo územním souhlasem, a v případě stavebních úprav podmiňujících změnu v užívání stavby její soulad s územně plánovací dokumentací; b) projektová dokumentace je úplná, přehledná a zda jsou v odpovídající míře řešeny obecné požadavky na výstavbu; c) je zajištěn příjezd ke stavbě, včasné vybudování technického, popřípadě jiného vybavení potřebného k řádnému užívání stavby vyžadovaného zvláštním právním předpisem; d) předložené podklady vyhovují požadavkům uplaměným dotčenými orgány. Podle 5 111 odst. 2 stavebního zákona stavební úřad ověří rovněž účinky budoucího užívání stavby. Na záldadě veškerých, výše uvedených, skutečností - výsledku provedeného stavebního řízení, ve kterém byla podaná žádost o vydání stavebního povolení přezkoumána z hledisek uvedených v 5 111 stavebm'ho zákona, projednána s účastníky řízení a s dotčenými orgány, byla posouzena shromážděné stanoviska, přičemž bylo zjištěno, že projektová dokumentace stavby splňuje obecné technické požadavky na stavby a že uskutečněním nebo užíváním Strana 4 (celkem 6) stavby nebudou ohroženy zájmy chráněné stavebním zákonem, předpisy vydanými k jeho provedení & zvláštními předpisy - bylo podle 5 115 stavebního zákona a s ním souvisejícího & 180 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, rozhodnuto tak, jak je uvedeno výše, ve výrokové části tohoto rozhodnutí. Vzhledem krozsahu a charakteru stavebních úprav ve stavbě byla vpodmínkách výše stanovena pouze závěrečná kontrolní prohlídka stavby. Účasrréíci řízení uvedeni v 5 109 písm. a), b), c), d) stavebního zákona (účastníci řízení podle _? 2701151. 1 správního řádu) v Nemocnice Prachatice, a.s., kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., zastoupená panem Ing. arch. Zbyňkem Skalou. Účastníci řízení uvedeni v š“ 109pz'sm. e), ]) stavebního zákona Nemocnice Prachatice, a.s., kterého zastupuje STA, projektový ateliér, v.o.s., zastoupená panem Ing. arch. Zbyňkem Skalou, _ , město Prachatice, za které jedná Ing. Václav Janda, vedoucí ňnančního odboru MěU Prachatice. Poučení účastníků Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení podat podle 5 81 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád odvolání do 15 dnů ode dne jeho oznámení k odboru regionálního rozvoje, územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu - Jihočeský kraj, podáním u zdejšího stavebního úřadu. Odvolání musí mít náležitosti uvedené v š 37 odst. 2 správního řádu a musí obsahovat údaje o tom, vjakém rozsahu rozhodnutí napadá a v čem je spaiřován rozpor správními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolání se podává vpočtu stejnopísů o jeden větším, nfžýiie počet účasmíků řízení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutíjc nepřípusmŠfí—Ý ÚŘ Ing. Jaroslav Hais "“\Ž'ŘA Ca':- ' referent odboru stavebně spršwmfřro a regionálního rozvoje Upozornění Změna stavby nesmí být zaháj ena, dokud stavební povolení nenabude právní moci. Toto stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže změna stavby neby1a zahájena do dvou let ode dne, kdy nabylo právní moci. Bude-li změna stavby prováděna více zhotoviteli a přesáhne-li svým plánovaným objemem prací a činností 500 pracovních dní vpřepočtu na jednu fyzickou osobu, musí mdavatel stavby (stavebník, investor) podle zákona č. 309/2006 Sb. určit koordinátora a doručit oznámení o zahájení prací na Oblastní inspektorát práce v Českých Budějovicích. Poplatek Sprámí poplatek podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění, položky 18 odst. 1 písm. D a poznámky 2. ve výši 5000 Kč byl zaplacen dne 10.04.2019. Strana 5 (celkem 6) Rozdělovník Účastníci řízení (do vlastních rukou; IDDS s dokladem o doručení) STA,proje1clový ateliér, v.o.s., Ing. arch. Zbyněk Skala, IDDS: qtd3y4q město Prachatice, za které jedná Ing. Václav Janda, vedoucí finančního odboru, Velké náměstí č.p. 3, 383 01 Prachaticel Na vědomi Hasičský záchranný sbor Jilmčeského kraje, územní odbor Prachatice, IDDS: ph9aiu3 Krajská hygienická stanice Jihočeského kraje se sídlem v Českých Budějovicích, IDDS: agzai3c . Krajský úřad Jihočeský kraj, odbor životního prostředí, zemědělství a lesnictví, IDDS: kdib3rr MěÚ Prachatice, odbor životního prostředí, Velké náměstí č.p. 3, 383 01 Prachatieel Státní úřad inspekce práce, Oblastní inspektorát práce pro Jihočeský kraj a Vysočinu se sídlem v Českých Budějovicích, IDDS: n7wefgn Strana 6 (celkem 6) Příloha č. 5: Seznam poddodavatelů ke Smlouvě o dílo Provedení elektroinstalace dle Smlouvy o dílo zajistí: Jan Hašek s.r.o., se sídlem W. A. Mozarta 2427/6, 434 01 Most, IČ: 06235875 Provedení vzduchotechniky dle Smlouvy o dílo zajistí: Jan Urban, V Podskalí 40, 250 73, Přezletice, IČ: 13272691 V Praze 7. 11. 2019 Dígitally signed Ing' Pavel by Ing. Pavel Ča pekl Čapek, Ph.D. Date:2019.11.07 Ph.D. 16:49:25 +o1'00' Ing. Pavel Čapek jednatel Silektro s.r.o. w\ n\. 1\ ? . al 1!