Smlouva o poskytování služeb závodního stravování a cateringu uzavřená mezi KNL Catering s.r.o. se sídlem v Liberci 1, Husova 357/10, PSČ 460 63 zastoupená Karlem Kubelkou, jednatelem společnosti IČ: 04376951, DIČ: CZ699003993 Bankovní spojení: KB Liberec, číslo účtu:l 15-944250277 Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 36200 (dále jen „provozovatel") A KRAJSKÁ NEMOCENICE LIBEREC, a.s. se sídlem v Liberci 1, Husova 357/10, PSČ 460 63 zastoupená MUDr. Luďkem Nečesaným, MBA, místopředsedou představenstva IČ: 27283933, DIČ: CZ699003993 Bankovní spojení: KB Liberec, číslo účtu: 26631461/0100 Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 (dále jen „zákazník") Obsah: 1. Základní ustanovení 2. Cena, vyúčtování 3. Práva a povinnosti účastníků 4. Personál 5. Kontrola zákazníka 6. Součinnost provozovatele a zákazníka 7. Systém nabídky a úhrady jídel 8. Investice 9. Řešení sporů 10. Doba trvání smlouvy, výpověď 11. Závěrečná ustanovení Přílohy: 1. Základní struktura nabídky jídel 2. Minimální rozsah výdejní doby 3. Seznam - malý a velký inventář 4. Cenová kalkulace Krajská nemocnice Liberec, a.s., IČ 27283933, je jediným společníkem společnosti KNL Catering s.r.o. IČ 04376951. Základní ustanovení 1.1. Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1. 12. 2016 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající ve výrobě a prodeji teplých jídel z centrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Stravování je dle této smlouvy zajištěno zaměstnancům a partnerům zákazníka, a to v prostorách nemocnice Turnov a nemocnice Liberec. Od 1. 12. 2016 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz doplňkového prodeje ve výdejně jídel umístěné v areálu střediska závodního stravování. Od 1. 12. 2016 bude provozovatel pro zákazníka na žádost a objednávku zajišťovat cateringové akce na základě požadavků a objednávek zákazníka. Od 1. 12. 2016 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz doplňkového prodeje z potravinových automatů v areálu zákazníka. 1.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1 .Provozovatel je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborně a řádně v souladu s danou situací na trhu tak. aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi oběma stranami této smlouvy. 1.2.2.Obě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3.Provozovatel je povinen dodržovat základní strukturu nabídky jídel tak, jak je uvedena v příloze č. 1. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. 1.2.4.Minimální otevírací doba jídelny je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.5.Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávníků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně dvakrát za rok detailní průzkum spokojenosti strávníků formou ankety, jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka - např. vedoucímu oddělení řízení lidských zdrojů. 1.2.6. Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akci (např. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). O konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. Vícenáklady spojené s těmito marketinkovými akcemi jdou za provozovatelem. Zákazník na sebe nebere žádnou ekonomickou zátěž spojenou s těmito nabídkami. 1.2.7. Provozovatel se zavazuje využívat pro výdej stravy pro zaměstnance zákazníka jídelnu a výdejnu umístěnou v budovách na adresách nemocnice Turnov a nemocnice Liberec, a to v časech uvedených v příloze č. 2. 1.2.8.Provozovatel se zavazuje nabídnout stravu v rozsahu počtu a typu (standardu) jídel dle přílohy č. 1. 1.2.9. Provozovatel se zavazuje poskytnout nabídku (menu) na týdenní období vždy s 14-ti denním předstihem, a to prostřednictvím webového rozhraní s možností on-line objednání přes web. 1.2.10. Platba za stravu probíhá bezhotovostním platebním stykem mezi zákazníkem a provozovatelem. Podkladem k fakturaci je přehled odebrané stravy dle definovaných sestav a podkladů. 2. Cena, vyúčtování 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami této smlouvy, která je přílohou č. 4 této smlouvy, byla stanovena cena bez DPH za odběr jednoho jídla pro zákazníka a jeho smluvní partnery (viz příloha č. 1) 2.2. Pro nastavení kalkulačního období se stanovuje rozhodný okamžik, kterým je datum započetí odběru po přihlášení zaměstnance zákazníka k odběru stravy, potravin a ostatního zboží, které může zaměstnanec zákazníka zakoupit prostřednictvím „čipové" karty vydané zákazníkem svému zaměstnanci. 2.3. Zaměstnanci zákazníka realizují úhradu jídel, potravin a ostatního zboží u provozovatele formou nákupu za úplatu fonnou kreditního nákupu pomocí „ěipové'" karty. 2.4. Vyúčtování se provádí jednou měsíčně podle počtu objednaných jídel, množství potravin a ostatního zboží, které odebrali zaměstnanci zákazníka. Podkladem pro fakturaci jsou výstupní sestavy z účetního programu instalovaného v jídelně (SW je ve vlastnictví zákazníka). Faktury - daňové doklady musí mít všechny náležitosti daňového dokladu požadované platnými právními předpisy. Finální cena za odběr jídel, potravin a ostatního zboží je zpracována a odeslána nejpozději 10. pracovní den následujícího měsíce po skončení zúčtovacího období. 2.5. Měsíční vyúčtování vyfakturuje provozovatel do 10. pracovního dne následujícího měsíce na základě hodnot objednaných jídel, doplňkového prodeje a odběru z automatů v daném měsíci. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména; • číslo faktury a datum vystavení • obchodní jméno, sídlo provozovatele a zákazníka • číslo smlouvy • IC a DIČ provozovatele a zákazníka • fakturovaná částka • doložení odebraných počtů stravy dohodnutým způsobem 2.6. Faktura je splatná do 30 dnů po jejím doručení zákazníkovi. 3. Práva a povinnosti účastníků 3.1. Inventář 3.1.1. Rozsah inventáře 3.1.1.1. Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář, který není součástí majetku provozovatele. 3.1.1.2. Inventář zahrnuje zejména: • malý inventář Jako Jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby • další předměty dle předávacího protokolu. 3.1.1.3. Zákazník poskytne vše potřebné k dispozici v dostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1.2. Inventura 3.1.2.1. Jedenkrát za rok se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu inventáře. 3.1.2.2. Náhradu za „přirozený úbytek"' u malého vyjmenovaného inventáře (příbory, talíře, skleničky) po celou dobu platnosti smlouvy hradí zákazník. Objem náhrady a náklady se předem odsouhlasí mezi zákazníkem a provozovatelem. 3.2. Přístupové cesty 3.2.1 .Zákazník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Provozovatel se zavazuje dodržovat Bezpečností pravidla pro dodavatele. 3.3. Hygiena a čistota 3.3.1 .Čištění 3.3.1.1. Provozovatel bude s prostory a zařízeními uvedenými v příloze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude Je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.3.2.Hygiena a bakteriologická kontrola 3.3.2.1. Provozovatel se zavazuje na své náklady zajistit roční bakteriologické kontroly provedené externími odborníky. 3.3.2.2. Zákazník se zavazuje provádět minimálně Jednou ročně rozbory vod dle nařízení vlády. 3.3.3.Odpady 3.3.3.1. Odvoz komunálních odpadů z výrobny stravy k odpadním nádobám zajišťuje provozovatel. 3.3.3.2. Za účelem odklizení komunálních odpadků sí zákazník zajisti odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.3.3.3. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činností a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů s touto problematikou souvisejících. 3.4. Bezpečnost práce 3.4.1.Při zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 11/2001 Sb. 3.4.2.Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízenimi týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostnich a protipožárních předpisů a opatřeni v areálu provozovatele. Provozovatel provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu zákazníka s interními předpisy a nařízeními zákazníkem. 3.4.3.Povinnosti provozovatele: a) provozovatel se zavazuje respektovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu, b) provozovatel předloží zákazníkovi provozní, hygienický a sanitační řád pro práci v pronajatém prostoru do 14-ti dnů od podpisu smlouvy. 3.4.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně přeškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.4.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení. 3.5. Pojištění 3.5.1 .Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný v provozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelnou událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.5.2.Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 10 000 000,-Kč a že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. 4. Personál 4.Personál 4.1. Vedení provozu zajišťuje zkušený zaměstnanec provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. 4.2. Zaměstnanci provozovatele mají příslušná školení, vzdělání a zkušenosti, tak aby mohli plnit předmět této smlouvy, tedy zajistit stravování pro zaměstnance a partnery zákazníka. 5. Kontrola zákazníka 5.1. Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným zástupcem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. 5.2. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména myšleno: a. kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; b. kontrola dodržování sjednané velikosti porcí; c. kontrola kvality a teploty porcí; d. kontrola dodržování sjednané obchodní přirážky a exspirace zboží; e. kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; f. kontrola dodržování BOZP a požárních předpisů; g. kontrola údržby svěřeného majetku. 5.3. V případě zjištění nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je-li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. 5.4. Při opakovaném zjištění závad zjištěných kontrolou dle odst. 5.2. bodů a.-d. tohoto článkuje zákazník oprávněn vyúčtovat provozovateli smluvní pokutu ve výši Kč 5.000,- za každé takové zjištění. 6. Součinnost provozovatele a zákazníka 6.1. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. 6.2. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků. Provozovatel podle provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. 6.3. Zákazník je povinen informovat v dostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. 6.4. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru v prostoru kuchyně a jídelny. V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatření. 6.5. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal v areálu zákazníka. Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č.201/2010 Sb. 7. Investice 7.1. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to před začátkem fiskálního roku nebo dle dohody smluvních stran. Investiční plán může být během roku upraven a to v závislosti na ekonomických parametrech obou smluvních partnerů a dále v závislosti na případných havarijních stavech majetku. Investiční plán a jeho úpravy musí být podepsány oběma smluvními stranami. 8. Řešení sporů 8.1. Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešil jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 8.2. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud České republiky s návrhem na zahájení řízení. 9. Doba trvání smlouvy, výpověď 9.1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou od 1.12.2016. Ukončení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce s výpovědní lhůtou šest měsíců. 9.2. Výpověď musí mít písemnou formu. Rozhodující pro posouzení věasnosti výpovědi je její doručení druhé straně. 9.3. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to v případě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partnerů není schopný hradit platby nebo v případě jiného závažného porušení této smlouvy. 9.4. V tomto případě musí být písemná výpověď doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí jeden měsíc. 10. Závěrečná ustanovení 10.1. Otázky neupravené v této smlouvě se řídí zákonem ě. 89/2012 Sb. občanský zákoník, soudní spory se pak řídí občanským soudním řádem ě. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. 10.2. Smlouva může být měněna pouze písemně formou chronologicky číslovaných dodatků. 10.3. Pokud by některé ustanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit v takovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení takovým ujednáním, kterým bude splněn zamýšlený účel smlouvy. 10.4. Poskytovatel si je vědom veřejnoprávního charakteru zákazníka a povinností z toho plynoucích. 10.5. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí z daňového režimu platnému ke dni jejího podpisu. V případě změn daňových předpisů se účastníci zavazují změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 10.6. Tato smlouva byla sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po jednom exempláři. 10.7. Účastníci této smlouvy prohlašují, že obsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. V Liberci, dne I\ Krajská nemocnice Liberec, a.s. Husova 357/10, Liberec 1 - Staré Město za zákazníka;