SMLOUVA O ZAJIŠTĚNÍ STRAVOVÁNÍ Tímto se ruší Smlouva o dodávce stravy ze dne 14.11.2017. uzavřená mezi níže uvedenými smluvními stranami podle ustanovení S 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") Fakultní Akladní škola Dr. Milady Horákové a Mateřská škola Olomouc, Rožňavská 21 , příspěvková organizace se sídlem: Rožňavská 21, Olomouc, 779 OO zastoupená ředitelem Mgr. Milanem Králem lčo: 70234001 DIČ: CZ 70234001 (dále jen ,$iodavatel”) Mateřskou školou Olomouc, Blanická 16, příspěvková organizace se sídlem: Blanická 16, 771 OO Olomouc zastoupena ředitelkou Mgr. Janou Malou lčo: 66181500 (dále jen „odběratel 2. 2. uzavírají tuto smlouvu o zajištění stravování s platností od 1.7.2019: l. Předmět smlouvy Předmětem této smlouvy je zabezpečení stravování dětí mateřské školky, které navštěvují zařízení odběratele a zabezpečení závodního stravování zaměstnanců odběratele. Rozsah poskytované služby: Oběd ve složení: polévka, hlavni chod, pitný režim, (dezert, ovoce nebo salát). Pro děti MŠ je ve složení ranní svačinka, oběd, odpolední svačinka* pitný Základní škola Dr.M.Horákové vyhovuje požadavku poskytovat stravu dětem a zaměstnancům výše uvedené mateřské Školy a to v rámci možnosti a volné kapacity školní jídelny, Rožňavská 21 ,Olomouc. II. Práva a povinnosti dodavatele Dodavatel se zavazuje připravovat stravu pro strávníky odběratele. Strava bude připravována v souladu s recepturami pro školní stravování, při dodržení výživových norem pro školní stravováni v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve zněni pozdějších předpisů. Dodavatel se zavazuje dodávat stravu v předepsaném množství a kvalitě. Jako doklad bude sloužit „Protokol o předání stravy”, který bude denně zasílán spolu se stravou. 3. 4. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Zjištěné odchylky od protokolu 0 předání stravy, které budou dodavateli oznámeny okamžitě po zjištění při převzetí stravy od dopravce, budou neprodleně nahrazeny. Dodavatel má právo z důvodu nízkého počtu strávníků sloučit jídlo do přepravních nádob tak, aby byly efektivně využity a byla udržena kvalita a teplota stravy. Případné nesrovnalosti a stížnosti na množství a kvalitu stravy ze strany odběratele je oprávněna řešit s vedoucí školní jídelny. III. Práva a povinnosti odběratele Odběratel určí kompetentní osobu pro styk s dodavatelem a kontaktní e-mail, a to písemně vždy před začátkem školního roku, nejpozději do 20.8. ( pro zasílání denních stavů a pro řešení nedoplatků dětí s rodiči prostřednictvím mateřské školky). Odběratel dodá nejpozději do 30.9. potvrzeni o prokazatelném seznámení strávníků a v připadč dětí a jejich zástupců s vnitřním řádem ŠJ. Odběratel je povinen seznamovat strávníky, případně i jejich zástupce s informacemi a pokyny ze školní jídelny. Odběratel dodá prázdný sešit, který bude sloužit k „ Protokol 0 předání Odběratel zajistí informační nástěnku, na které budou informace od dodavatele, tak aby byla přístupna všem strávníkům. Po domluvě s dodavatelem aktualizuje zveřejněné informace o stravování. Odběratel se zavazuje dodavateli oznámit případné změny čerpání FKPS v průběhu školního roku a to ohlásí dodavateli písemně minimálně měsíc předem. Odběratel je povinen zajistit si dostatečné množství přepravních nádob, které vyhovují všem hygienickým předpisům a zajistit jejich údržbu a bezvadnou čistotu, řádné označení. Odběratel je povinen si zajistit přepravu Stravy Od dodavatele. Jakékoliv zrněny v dopravě si zajišťuje samostatně a je povinen je bez zbytečného odkladu oznámit dodavateli. Odběratel je povinen si při převzetí stravy od dopravce porovnat množství a kvalitu stravy s údaji uvedenými v „Protokolu o předáni stravy”. Případné nesrovnalosti okamžitě nahlásit dodavateli. Na pozdější reklamace nelze brát zřetel. 10. Hromadné odhlášky strávníků je odběratel povinen hlásit písemně alespoň týden 2. 3. 4. dopředú. • IV. Platební podmínky V případě školního stravováni si strávníci hradí limit na potraviny, a to bezhotovostním převodem, inkasem nebo složenkou na, účet školní jídelny. V případě závodního stravováni si strávnici hradí pouze limit na potraviny, snížený o příspěvek z FKSP, a to bezhotovostním převodem, inkasem nebo složenkou na účet Školní jídelny. Odběratel uhradí doplatek na stravu (režijní náklady) a příspěvek z FKSP, na základě faktury, která mu bude vystavena, nejpozději do 10. dne následujícího měsíce. č.ú.: 43-9610290237/0100 Cenová kalkulace je přílohou této smlouvy. Změny v kalkulaci cen stravy (např.: z důvodu zvýšení cen potravin nebo režijních nákladů) budou oznámeny odběrateli formou písemného dodatku ke smlouvě nejméně I měsíc před účinnosti změny cenové 2. 3. 4. 5. V. Ochrana osobních údajů Jelikož při plnění smlouvy dochází ke zpracování osobních údajů, smluvní strany se tímto zavazují postupovat v souladu s platnou legislativou o zpracování a ochraně osobních údajů, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 0 ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a 0 volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR”). Odběratel bere na vědomí, že se považuje a bude považovat za zpracovatele osobních údajů, se všemi pro něj vyplývajícími důsledky a povinnostmi. Dodavatel je a bude nadále považován za správce osobních údajů, se všemi pro nej vyplývajícími důsledky a Smluvní strany se dohodly na podmínkách zajištění odpovídajících opatření k zabezpečeni ochrany osobních údajů a základních práv a svobod subjektů údajů při zpracováni osobních údajů zpracovatelem. Předmětem zpracováni jsou identifikační údaje subjektů údajů. Odběratel : a. b. c. d. e. f. g. h. je oprávněn zpracovávat osobní údaje pouze a výlueně po dobu účinnosti smlouvy, pokud právní předpis nestanoví jinak. bude zpracovávat osobní údaje automatizovaně s užitím informační a komunikační techniky. Příležitostně může docházet k ručnímu zpracování dat. je oprávněn zpracovávat osobní údaje pouze za účelem, který je v souladu s předmětem smlouvy. se zavazuje zpracovávat pouze a výlučně tyto osobní údaje, které jsou nutné k plnění přihlášek: Jméno, příjmení, datum narození, třída, adresa trvalého a přechodného bydliště, telefonní číslo. je oprávněn zpracovávat osobní údaje těchto kategorií subjektů údajů: děti a Žáci, zaměstnanci odběratele. je povinen zpracovávat osobní údaje výlučně na základě doložených pokynů dodavatele. Za doložené pokyny se považuje i elektronická komunikace včetně e- mailu. Odběratel je povinen neprodleně dodavatele informovat, pokud dle jeho názoru udělený pokyn dodavatele porušuje GDPR nebo jiné předpisy týkající se ochrany osobních údajů; je 'povinen zajišťovat, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje při plnění smlouvy zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ne vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti, zejména pak k mlčenlivosti ve vztahu ke všem osobním údajům, ke kterým budou mít přistup nebo se kterými přijdou do kontaktu; je povinen přijmout ve smyslu čl. 32 GDPR, s ohledem na stav techniky, náklady na provedeni, povahu, rozsah, kontext a účely zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob, vhodná technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, zejm. pak osobní údaje zabezpečit vůči náhodnému či nezákonnému zničení, ztrátě, změně, zpřístupnění neoprávněným stranám, zneužití či jinému způsobu zpracování v rozporu s GDPR; je povinen poskytovat dodavateli veškerou součinnost, o kterou bude požádán v souvislosti se zpracováním osobních údajů nebo která mu přímo vyplývá z GDPR. Odběratel je povinen na vyžádání zpřístupnit dodavateli svá písemná technická a organizační bezpečnostní opatření a umožnit mu připadnou kontrolu, audit Či inspekci dodržování předložených technických a organizačních bezpečnostních opatření; je povinen písemně seznámit dodavatele s jakýmkoliv podezřením na porušení nebo skutečným porušením bezpečnosti zpracování osobních údajů, např. jakoukoliv odchylkou od udělených pokynů, odchylkou od sjednaného přístupu pro dodavatele, plánovaným zveřejněním, upgradem, testy apod., kterými může dojít k úpravě nebo změně zabezpečení nebo zpracování osobních údajů, jakýmkoliv podezřením z porušení důvěrnosti, jakýmkoliv podezřením z náhodného či nezákonného zničení, ztráty, změny, zpřístupnění neoprávněným stranám, zneužití či jiného způsobu zpracování osobních údajů v rozporu s právními předpisy. 6. Odběratel není oprávněn ve smyslu čl. 28 GDPR zapojit do zpracování osobních údajů dalšího zpracovatele (zákaz řetězení zpracovatelů), bez předchozího schválení a písemného souhlasu dodavatele. Odběratel je povinen poskytnout dodavateli veškeré informace potřebné k doložení toho, 7. byly splněny stanovené povinnosti, a umožnit audity, včetně inspekcí, prováděné dodavatelem nebo jiným auditorem, kterého dodavatel pověřil, a k těmto auditům přispěje. Dodavatel bude neprodleně seznámen s jakýmkoliv podstatným porušením těchto ustanovení o zpracování dat. VI. Závěrečná ustanovení . Účastníci smlouvy prohlašují, Že jsou seznámeni s obsahem této smlouvy. 2. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení. Za písemnou komunikaci dle této smlouvy je považována i elektronická komunikace prostřednictvím e-mailu. 4. Přílohy smlouvy mohou být upravovány v souvislosti s úpravami cen vstupů, případně změnou legislativy. Vždy však písemnou formou, jako dodatek ke smlouvě, podepsaný oběma smluvními stranami. 5. Tato smlouva nahrazuje všechna předchozí smluvní ujednání týkající se zajištění stravování. 6. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou s I měsíční výpovědní lhůtou, která začne běžet prvním dnem měsíce následujícím po měsíci, kdy byla písemná výpověď doručena druhé straně. 7. Po zániku smlouvy je odběratel povinen všechny osobní údaje, které má v držení vymazat, a pokud je dosud nepředal dodavateli, předat je dodavateli a dále vymazat všechny existující kopie. Povinnost uvedená v tomto odstavci neplatí, stanoví-li právní předpis EU, případně vnitrostátní právní předpis odběrateli osobní údaje ukládat i po zániku smlouvy, pokud se smluvní strany dohodnou jinak. 8. Smluvní strany berou na vědomí, že obsah této smlouvy může být poskytnut žadateli v režimu zákona č. 106/1999 Sb., 0 svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. 9. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu. V Olomouci 5.6.2019 za odběratele a Skola Olomouc. 21 Příloha RozDis nákladů na oběd dospělého strávnika(cizí): náklady na potraviny provozní režie (hradí škola) - mzdová režie (hradí Škola) - DPH Zaokrouhlení C e I k e m cena oběda Příspěvek FKSP 34,00 Kč 8,00 Kč 15,00 Kč 8,60 Kč 0,10 Kč 0,30 Kč 66,00 Kč 22,00 Úhrada zaměstnance: = 21,00 Kč RozDis nákladů na úDlnŕ Oběd dítěte MŠ: 3-6 let :činí 42,-Kč na den, z toho : přesnídávka(+pitný režim) 12,- Kč, oběd 21,- Kč, svačina 9,- Kč 7-10 let: činí 46,- Kč na den, z toho: přesnídávka(+pitný režim) 12,-Kč, oběd 25,- Kč, svačina 9,- Kč. Provozní režie:(hradí škola) 8,- KVI oběd Změna ceny oběda je vyhrazena ŠJ v případě nárůstu nákladů na připravu oběda a nárůstu nákladů na nákup potravin. Olomouc 5.6.2019