KUPNÍ SMLOUVA KNL č. 52019/00 jj; /oo „Dodávky jednorázových ústenek a pokrývek hlavy pro KNL, a.s.“ Část 1 Jednorázové ústenky nesterilní Cást 2 Jednorázové pokrývky hlavy nesterilní Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem Husova 357/10, 460 01, Liberec 1 — Staré Město doručovací 460 63 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, v oddílu B, vložce 1651 zastoupena: předsedou představenstva bankovní spojení: IČ: 27283933 DIČ: c227283933 dále jen „Kupující“ Lohmann & Rauscher, s.r.o. se sídlem Bučovická 256, 684 01 Slavkov u Brna zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u KS v Brně, v oddílu C, vložce 2944 zastoupená: — prokuristy bankovní spojení :— IČ: 18825869 DIČ: C218825869 dále jen „Prodávající“ čl. 1 , Preambule 1. Učelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu smlouvy. Plnění této smlouvy se řídí taktéž zadávacími podmínkami výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu číslo P2019012 s názvem „Dodávky jednorázových ústenek a pokrývek hlavy pro KNL, a.s.“ (dále jen „Veřejná zakázka“). Tyto podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou Prodávajícího, kterou předložil ve výběrovém řízení (dál jen „nabídka“). 2. Smluvní strany mají zájem uzavřít tuto Kupní smlouvu a upravit si tak smluvní vztahy vyplývající ze shora uvedeného, to vše za podmínek stanovených touto smlouvou. 3. Kupující má zájem na uzavření této Kupní smlouvy na: část Název části Smlouva na část: 1 Jednorázové ústenky nesterilní X 2 Jednorázové pokrývky hlavy nesterilní X (dále jen zboží). PS" 93%" Čl. 2 Předmět plnění Předmětem této smlouvy jsou pravidelné dodávky včásti 1 - jednorázových ústenek nesterilních a v části 2 - jednorázových pokrývek hlavy nesterilních (dále jen „zboží“) do skladů kupujícího (sklad SZM a MTZ v Liberci a sklad SZM v Turnově). Zboží je určeno co do druhu, množství a ceny v přílohách č. 1 (Formulář pro zpracování nabídkové ceny) a č. 2 (Technická specifikace zboží) této smlouvy. Dodávky budou uskutečňovány formou „balíků“ o počtu kusů daného zboží dle standartních zvyklostí prodávajícího a to na základě souhrnné objednávky. Zboží musí být zajištěno proti poškození, znehodnocení či rozsypání. Každý balík bude označen názvem nákladového střediska příslušného oddělení. Seznam nákladových středisek předá Kupující prodávajícímu před podpisem smlouvy. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu zboží na základě dílčích objednávek v množství, sortimentu a druhu uvedených v objednávkách. Kupující se touto smlouvou zavazuje takto objednané zboží od Prodávajícího převzít a zaplatit dohodnutou kupní cenu. Kupující si vyhrazuje právo neodebrat zboží v množství uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy. To znamená, že Kupující je oprávněn určovat konkrétní množství a dobu plnění jednotlivých dílčích dodávek podle svých aktuálních potřeb. Čl. 3 Kupní cena Kupní cenou se rozumí cena zboží včetně obalu a dopravy na místo plnění, cla, kurzových rozdílů, dokladů ke zboží, pojištění a případně včetně dalších náležitostí uvedených vtéto smlouvě nebo vpřílohách této smlouvy. Kupní cena je nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace veřejné zakázky. Kupní cena nesmí být měněna vsouvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory svlivem na měnový kurz, stabilitou měny nebo cla. Kupní cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH 0 příslušný procentuální nárůst a po písemném souhlasu Kupujícího. Cena zboží je obsažena v příloze č. 1 této smlouvy. Vpřípadě, že dojde na trhu ke snížení cen předmětu plnění o více než 10 %, je Prodávající povinen provést snížení kupní ceny na srovnatelnou úroveň. Změny oznámí Prodávající Kupujícímu nebo naopak Kupující Prodávajícímu písemně nebo elektronickou cestou ihned po zjištění této skutečnosti a bude sepsán dodatek ke smlouvě. Čl. 4 Platební podmínky Prodávající vystaví Kupujícímu sběrný (souhrnný) daňový doklad (fakturu) za každý závoz (1x týdně, tj. každou středu). Na faktuře bude rozpis cen za jednotlivá oddělení, uvedeno nákladové středisko příslušného oddělení a celková (souhrnná) cena. Fakturace bude probíhat elektronickou formou. Prodávající vystaví příslušný daňový doklad za každý závoz vždy bez zbytečného odkladu a zašle jej na následující emailovou adresu Kupujícího: _a v kopii na _ Na faktuře bude uvedeno číslo objednávky. Zaměstnanec skladu SZM+MTZ Kupujícího odešle prodávajícímu elektronicky potvrzený dodací nebo přepravní list, který bude podkladem pro vystavení faktury. Splatnost faktur je 30 dní ode dne doručení faktury Kupujícímu. Faktura bude mít všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty. V případě, že vystavená faktura obsahuje nesprávné cenové údaje, nesprávné náležitosti nebo chybí na faktuře některé náležitosti uvedené v předchozích odstavcích, je Kupující oprávněn fakturu vrátit Prodávajícímu do doby její splatnosti. V takovém -g- případě je Prodávající povinen vystavit fakturu novou. Doba splatnosti opravené nebo doplněné faktury počne běžet dnem opětovného doručení Kupujícímu. 8. Za zaplacení kupní ceny se považuje připsání příslušné částky ve prospěch účtu Prodávajícího, nebylo—li dohodnuto jinak. 9. Pro případ, že Prodávající je nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení & 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí Prodávající s tím, že mu Kupující uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 10. Prodávající rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (5109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Kupující cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Čl. 5 Přechod vlastnictví Vlastnická práva k dodanému zboží (včetně obalu) a nebezpečí škody přechází na Kupujícího okamžikem podpisu předávajíciho protokolu — dodacího nebo přepravního listu dle čl. 6. Čl. 6 Dodací podmínky 1. Místem plnění je sídlo Kupujícího — Krajská nemocnice Liberec, a.s., Husova 357/10, 460 01 Liberec, doručovací 460 63 — Nemocnice Liberec sklad SZM a MTZ, — Nemocnice Turnov sklad SZM 2. Jednotlivé dodávky zboží budou Kupujícímu dodávány na základě závazné objednávky do skladu SZM a MTZ Liberec a SZM Turnov. Cetnost objednávek a dodávek: 1x týdně. Den objednání Den dodání pondělí do 11 hod. úterý nebo středa do 12 hod. Pozn. v případě, že den dodání připadne na státní svátek, pak je možné dodání i v jiný den než v uvedené dny dodání a to na základě předchozí dohody. 3. Objednávky budou probíhat elektronickou formou ve formě strukturovaných objednávek. 4. Objednávka bude probíhat bud' formou emailu, nebo ve formátu XLM dodaná přes transakční server společnosti MEDIDATA s.r.o.. 5. V případě, že objednací či dodací termín připadne na den státního svátku, bude termín objednání či dodání zboží upřesněn dohodou mezi zadavatelem a dodavatelem. Kontaktní údaje pověřené osoby Kupujícího jsou: Kontaktní údaje pověřené osoby Prodávajícího jsou: 6. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 1. 2. 3. Dodací listy je Prodávající povinen dodávat velektronické formě v „XML“ formátu prostřednictvím transakčního serveru společnosti MEDIDATA s.r.o. — služba „e-kuryr“ nebo ve formátu dodacího listu Lekis verze DL6 společnosti „Lekis s.r.o.“ prostřednictvím e—mailu. Prodávající vden vyskladnění zboží odešle prostřednictvím elektronické pošty informaci o počtu balíčků (formát Excel — XLS či XLSX) na jednotlivá nákladová střediska na adresu elektronické pošty _ Objednané zboží pro každé oddělení bude dodáváno vjednotlivých balíčkách. Každý balíček musí být označen příslušným nákladovým střediskem oddělení, pro které je objednané zboží určeno a jeho hmotnost nesmí být vyšší, než 15 kg zdůvodu bezpečné manipulace ve skladu zadavatele. Zboží bude baleno, loženo na tzv. EURO paletách, narovnané maximálně do výše 1,9 m nad zemí včetně výšky palety a řádně zajištěno pro účel přepravy podle obvyklých zvyklostí Prodávajícího. Při závozu musí být použito auto s hydraulickým čelem. V případě mimořádného urgentního požadavku Kupujícího bude Prodávající schopen dodat zboží do 48 hod. i mimo určené rozvozové dny. Za doklady, nutné k převzetí a užívání zboží se považuje dodací list nebo přepravní list. Přepravní listy budou dodávány ve 2 vyhotoveních v listinné podobě při dodávce zboží. Pokud se názory stran na přejímku zboží neshodují, musí být učiněn zápis o zjištěné nesrovnalosti a kzápisu musí být připojeny všechny doklady, které svědčí o stavu zboží při přejímce. Přechod nebezpečí škody, doprava a pojištění: a. nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího vokamžiku podpisu při převzetí zboží v místě plnění, b. škoda na zboží, která vznikla po přechodu jejího nebezpečí na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže ke škodě na zboží došlo v důsledku porušení povinností Prodávajícího, c. přepravu zboží do ujednaného místa plnění sjednává Prodávající vhodným dopravním prostředkem podle obvyklých zvyklostí, přepravné a pojištění platí Prodávající. d. Prodávající na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu realizace, stejně tak za škody způsobené svou činností Kupujícímu nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu nahradit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Za tímto účelem musí mít Prodávající uzavřenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě min. ve výši 0,5 mil. Kč. V případě nemožnosti plnění ze strany Prodávajícího je tento povinen písemně uvědomit Kupujícího o přerušení dodávek. Kupující je oprávněn po dobu přerušení dodávek nakupovat předmět plnění od jiného dodavatele za ceny obvyklé (náhradní plnění). Rozdíl v nákupních cenách, jenž vznikne mezi cenami sjednanými a cenami náhradního plnění uhradí Prodávající Kupujícímu do 14 dnů po obnovení dodávek. Čl. 7 Záruky Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení podle této smlouvy a jejich příloh. Za předpokladu, že Kupující splnil své závazky vyplývající z této smlouvy, ručí Prodávající při normálním užívání zboží za kvalitu. Oznámení o vadách musí obsahovat: _4_ ?S“ 1. a. kód kupní smlouvy a faktury, b. popis vady nebo přesné určení jak se projevuje, c. číslo dodacího nebo přepravního listu, na němž je reklamované — vadné zboží uvedeno. Kupující je povinen vady písemně oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a uplatnit svůj požadavek na vyřízení. . Jestliže má dodané zboží vady, může Kupující podle své volby požadovat: a. Jde-li o vady provedení a jakosti — dodání náhradního zboží za zboží vadné, vadné zboží je povinen Kupující vrátit. b. Jde—li o vady množství — dodání chybějícího množství. c. Jde—li o vady právní — odstranění těchto vad. Volbu nároku má Kupující, ale jen za předpokladu, že svou volbu oznámí ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez odkladu poté co vady zjistí. Jednou provedenou volbu nemůže Kupující jednostranně změnit. Kupující má, vedle nároků ze záruky také nárok na náhradu škody s tím omezením, Že jde o náhradu škody, která mu v důsledku vadného zboží vzešla. Je ujednáno, že újma spočívající ve vadách samotných, může být uspokojena pouze z odpovědnosti za vady ze záruky a škodu je nutné považovat v tomto vztahu jinou škodu než újmu, spočívající ve vadách samotných. Záruka na dodané zboží je 24 měsíců. čLs Smluvní pokuty . Vpřípadě, že Prodávající nedodrží dobu plnění, sjednanou vtéto smlouvě, uhradí Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,01% 2 ceny z nedodaného zboží za každý den prodlení. Vpřípadě prodlení Kupujícího splacením faktury za dodané zboží uhradí Kupující Prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,01% z celkové nezaplacené částky za každý den prodlení. . V případě nedodržení kvalitativních parametrů zboží dojde kvýměně vadného kusu zboží za nový, přičemž povinnost dodat zboží v odpovídající kvalitě tím není dotčena. Smluvní pokuty, sjednané touto smlouvou, hradí povinná strana nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně v této souvislosti škoda, kterou lze vymáhat samostatně ve výši přesahující smluvní pokutu. čL9 Ukončení platnosti smlouvy Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Prodávající je opakovaně v prodlení s plněním dodávek o více než trojnásobek dodací lhůty nebo dodal nekvalitní zboží a, ač byl Kupujícím upozorněn, neprodleně nezjednal nápravu. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Kupující nezaplatí kupní cenu do 60 (šedesáti) dnů po uplynutí ujednané platební lhůty. Učinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem od doručení oznámení o odstoupení. Smluvní strany mají možnost smlouvu vypovědět bez udání důvodu. V takovém případě je stanovena tříměsíční výpovědní lhůta, která začíná běžet prvního dne následujícího měsíce po dni podání výpovědi. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Prodávající nebude schopen nejpozději do dvou měsíců od podpisu smlouvy poskytovat elektronické dodací listy v požadované formě uvedené v CL. 6 bodě 6. ČL10 Okolnosti vylučující odpovědnost Odpovědnost stran za částečné nebo úplně naplnění smluvních povinností je vyloučena, jestliže se tak stalo: a. v důsledku vyšší moci. Pokud vyšší moc působí po dobu nepřesahující 90 dnů, jsou strany povinny splnit závazky vyplývající z této smlouvy, jakmile účinky vyšší moci pominou, přičemž dodací lhůty a všechny ostatní lhůty se posouvají o dobu působení vyšší moci. Za vyšší moc nelze pokládat zpoždění dodávek od subdodavatelů, výluky a stávky. b. v důsledku zásahu úředních míst, který znemožní stranám splnění povinností vyplývajících z této smlouvy. Čl. 11 Platnost smlouvy |_. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 4 roky od nabytí jej' úvinnosti. Čl. 12 Všeobecná ujednání Všechny nároky musí být uplatněny doporučeným dopisem. Za datum uplatnění se považuje datum podacího razítka poštovního úřadu. Jakékoli změny a dodatky této smlouvy musí být učiněny písemně a schváleny podpisem obou stran. Tyto dodatky se stanou integrální součástí této smlouvy. Prodávající prohlašuje a svým podpisem této smlouvy stvrzuje, že zboží odpovídá všem platným právním předpisům a normám. 4. V otázkách výslovně neupravených touto smlouvou se závazky smluvních stran řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména občanským zákoníkem. Případné spory bude řešit příslušný obecný soud. 5. Vzhledem kveřejnoprávnímu charakteru Kupujícího Prodávající výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). 6. Dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv zveřejní kupující tuto smlouvu, event. jednotlivé objednávky kupujícího včetně jejich potvrzení prodávajícím v registru smluv. Zveřejnění bude provedeno za pomoci automatického strojového převodu textu. Prodávající prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 5 504 Občanského zákoníku. 7. Integrální součástí této smlouvy jsou přílohy, které jsou podepsány Prodávajícím s uvedením data. 8. Tato smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech. Kupující obdrží dva kompletní stejnopisy smlouvy, Prodávající obdrží jeden kompletní stejnopis smlouvy. Čl. 14 Přílohy 1. Formulář pro zpracování nabídkové ceny 2. Technická specifikace zboží 3 1 -l15- 2019 V 'Šlavkově u Brna dne 27.5.2019 V Liberci dne pr seda představenstva prokuristé (Prodávající) (Kupující) Emca m. s v 33.5% Eo gangu.. :mEaxgm omg mmm. __ . „_mazoqmuoš. mono—„r Econo—=<: no.—Sá. Šín—SŠ nm.—$<“— amo—axoš awauta—„Emmi ŠSEGŽÉ vama .Ewm < 025 nm .a mwnom 52223 oman _umN 02.. na nm.—83 nmzm ANNmo zm na hanba _Am _.u. cam—„xm m Emmě m » <..m2mš. Eo: Nm....Ěm mo qco :me who Š wu mÉbo _Am u 3 a „ma xm Ě mmmvms Š ..a. Oma—„xm m _„čmnš m :ĚomG—mmzl 5.52 <m.mu Xm „mou.—„m m ozšmmxo: =m_uo Žmnrmšm < „Bw—moze nom..: mmm: 5x: 3 Noa 35mm Pmm _Am u_wm Xm mm ommbo _Am m dam.; _An ngnm NmZO x zm „.“—Suzi ov manža 335 mm Žmšm ušmíš. už: 53. _ed Nmnšom: nm : . 352_22 mm „Em—_. max .<=m na :. Gamla Šámal m aE: _SŽ Eošš: 32:3 3058.. 3633 _mZQ. umíš 3m; . Ewana—mo: . 235% 3:33 Ema—.a. casina Eo: Smím: Boza SŠ: Smím. nov—m E.. :=: x zem: „ <<<—„Em v_d aoxozmm . :Emm 3505, Šamanroe =o=== mz imma. „z x Zm