Smlouva o dílo KNLČ.S2016/................/OO Zpracování studie proveditelnosti do 26. výzvy IROP uzavřená dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění níže uvedeného dne, měsíce a roku, jejímiž účastníky jsou tyto Krajská nemocnice Liberec, a.s. Se sídlem: Zastoupená; Bankovní spojeni: Číslo účtu: Smluvní strany Husova 357/10,460 01 Liberec- Staré Město, doručovací PSČ: 460 63 MUDr. Luděk Nečesaný, MBA, místopředseda představenstva Komerční banky a.s. DIČ: 36631461/0100 IČ: CZ699003993 27283933 Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 dále jen Objednatel ML Stratégy s.r.o. Se sídlem: Zastoupená: Bankovní spojení: Číslo účtu: dále jen Zhotovitel Krátká 17, 34552 Holýšov Ing. Petra Lavičková, jednatelka FíQ banka DIČ: 2200794692/2010 IČ: CZ03978427 03978427 PROHLÁŠENÍ SMLUVNÍCH STRAN Zhotovitel prohlašuje, že na jeho majetek nebyl prohlášen konkurz, nebylo proti němu zahájeno konkurzní ani vyrovnávací řízení a nebyl zamítnut konkurz pro nedostatek majetku, není v likvidaci a nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky. Dále prohlašuje, že odpovědný zástupce Zhotovitele nebyl v době posledních tří let disciplinárně potrestán ani pravomocně odsouzen pro trestný čin hospodářský, proti majetku, ani pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání Zhotovitele. Objednatel prohlašuje, že na jeho majetek nebyl prohlášen konkurz, nebylo proti němu zahájeno konkurzní ani vyrovnávací řízení a nebyl zamítnut konkurz pro nedostatek majetku, není v likvidaci a nemá v evidenci dani zachyceny daňové nedoplatky. strana 1 1. PŘEDMĚTSMLOUVY 1.1. Předmětem plnění této smlouvy je příprava a zpracování studie proveditelnosti pro projekt Objednatele podávaný do 25. výzvy v rámci IROP (Integrovaný regionální operační program). Vč. jejího projednání a získání souhlasného Stanoviska hlavního architekta eGovernmentu od Ministerstva vnitra ČR za cenu a podmínek stanovených v této smlouvě. 1.2. Předmětem projektu je zavedení • nemocničního informačního systému (dále jen „NIS"), • podpora systému NIS a dodané techniky, • pořízení nezbytné infrastruktury pro provoz NIS. 1.3. Studie proveditelnosti bude zpracována v souladu s pokyny poskytovatele dotace a dle osnovy studie proveditelnosti viz příloha č. 2 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce v IROP. 2. DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ 2.1. Zhotovitel se zavazuje zhotovit pro Objednatele předmět plnění nejpozději do 4 měsíců od podpisu této smlouvy. 2.2. Místem plnění díla je sídlo Objednatele. 3. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY 3.1. Celková a konečná cena za provedení díla je stanovena dohodou smluvních stran ve výši 290.000 Kč bez DPH (slovy dvěstědevadesát tisíc korun českých). K této ceně bude připočtena DPH ve výši dle právního předpisu. 3.2. V ceně jsou započítány veškeré náklady Zhotovitele na provedení díla. Cena díla bude uhrazena Objednatelem na základě faktury Zhotovitele. 3.3. Realizovaná zakázka bude Objednatelem uhrazena zhotoviteli na základě předávacího protokolu, jehož součástí bude souhlasné Stanovisko hlavního architekta eGovernmentu Ministerstva vnitra ČR a faktury, která bude splňovat náležitosti daňového dokladu dle platných obecně závazných právních předpisů. 3.4. Každý originální účetní doklad bude obsahovat registrační číslo projektu. 3.5. Splatnost faktury - daňového dokladu činí 30 kalendářních dní od jejího doručení Objednateli za předpokladu, že bude vystavena v souladu s platebními podmínkami a bude splňovat všechny uvedené náležitosti, týkající se vystavené faktury. 3.5. Objednatel má právo vrátit Zhotoviteli před datem splatnosti fakturu neobsahující všechny zákonem i smlouvou vyžadované náležitosti stím, že Zhotovitel je povinen vystavit fakturu novou snovým termínem splatnosti a Objednatel není v takovém případě v prodlení s úhradou. 3.7. Platba bude provedena po akceptaci díla Objednatelem. Úhrada daňových dokladů bude splněna dnem odepsání částky z účtu Objednatele. Faktura musí obsahovat všechny náležitostí řádného účetního dokladu ve smyslu příslušných právních předpisů (zejména zákona o účetnictví č. 563/1991 Sb., a o dani z přidané hodnoty č. 235/2004 Sb., v platných zněních). 3.8. Pro případ, že zhotovitel je nebo se od data uzavření smlouvy (vystavení objednávky) do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem" ve smyslu ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí dodavatel s tím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za strana 2 nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část Jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 3.9. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 4. ZPŮSOB PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ PŘEDMĚTU SMLOUVY 4.1. Předání a převzetí díla proběhne na základě akceptace plnění, která zahrnuje porovnání skutečných vlastností díla s požadavky na dílo dle této smlouvy. Akceptace plnění je potvrzena podpisem akceptačního protokolu Objednatelem. 4.2. Pokud předmět plnění nebude odpovídat výsledku, určenému ve smlouvě, má Objednatel právo tento předmět plnění nepřevzít a písemně zhotoviteli sdělit důvody nepřevzatí a Zhotovitel je následné povinen bez zbytečného odkladu (nejpozději však do 15 pracovních dnů) dodat plnění, které zhojí vytýkané nedostatky. 5. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU 5.1. Smluvní strany nesou odpovědnost za způsobenou škodu v rámci platných právních předpisů a této smlouvy. Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. 5.2. Smluvní strany se zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného odkladu na vzniklé okolnosti vylučující odpovědnost bránící řádnému plnění této smlouvy. Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k odvrácení a překonání okolností vylučujících odpovědnost. 5.3. Zhotovitel odpovídá objednateli za to, že jeho činnost bude v souladu s právními předpisy a že jeho činností podle této smlouvy nebudou porušena ustanovení 26. Výzvy v rámci IROP a specifická pravidla pro žadatele a příjemce IROP. Případné vady studie proveditelnosti vzniklé z činnosti zhotovitele odstraní zhotovitel na svůj náklad. V případě, že dojde k porušení právních předpisů zhotovitelem nebo k porušení ustanovení 26. Výzvy v rámci IROP a specifická pravidla pro žadatele a příjemce IROP, má Objednatel právo na okamžité odstoupení od smlouvy. Tím není dotčeno právo objednatele na náhradu škody. 6. DALŠÍ PRÁVA, POVINNOSTI A SOUČINNOST 6.1. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat sl veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany Jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které Jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této smlouvy. Smluvní strany deklarují svůj úmysl spolupracovat na provádění díla i nad rámec vynutitelný dle této smlouvy, a to z důvodu, že jsou si vědomy, že kvalita díla závisí podstatnou měrou i na součinnosti Objednatele, poskytnutí dostatku vstupních informací a zpětné vazby Zhotoviteli. 6.2. Objednatel se zavazuje poskytnout, případně zajistit, plnění veškerých svých povinností vyplývajících z této smlouvy, zejména poskytnout obvyklou součinnost tak, aby mohl Zhotovitel řádně plnit své povinnosti stanovené v této smlouvě. Jedná se především o zajištění věcného a technického popisu Strana 3 projektu a zajištění přístupu k potřebným podkladům, dokladům a informacím souvisejícím s řešením předmětu smlouvy. 6.3. Smluvní strany se zavazují, že veškerou dokumentaci a účetní doklady, související s realizací projektu, budou archivovat minimálně do konce roku 2028 a že k této dokumentaci umožní minimálně do konce roku 2028 přístup. 5.4. Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat informace a dokumentaci vztahující se k projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Ministerstva financí ČR, Evropské komise. Evropského účetního dvora, Nejvyššiho kontrolního úřadu, Auditniho orgánu (dále jen „AO"), Platebního a certifikačního orgánu (dále jen „PCO"), příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen informovat prostřednictvím Objednatele poskytovatele dotace o skutečnostech majících vliv na realizaci projektu, především pak povinnost informovat o jakýchkoli kontrolách a auditech provedených v souvislosti s projektem; dále těž povinnost na žádost poskytovatele dotace, ŘO IROP, PCO nebo AO poskytnout veškeré informace o výsledcích a kontrolní protokoly z těchto kontrol a auditů. A zároveň vytvořit podmínky k provedení kontroly a poskytnout při provádění kontroly součinnost. 6.5. Zhotovitel je povinen zachovávat po dobu trváni smluvního vztahu i po jeho ukončení mlčenlivost o všech skutečnostech, které se od Objednatele v souvislosti s plněním smlouvy dozví. 6.6. V případě nedodržení termínů plnění dle či. 2 této smlouvy je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,01% z celkové ceny, včetně DPH, za každý započatý den prodleni. 6.7. V případě prodleni se zaplacením faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,01% z fakturované ceny za každý započatý den prodlení. 7. VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE A OPRÁVNĚNÉ OSOBY 7.1. Všechna oznámení mezi smluvními stranami budou učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena buď osobně, nebo doporučeným dopisem, není-li mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. 7.2. Každá ze smluvních stran jmenuje oprávněnou osobu, která bude zastupovat smluvní stranu v projektových, odborných a smluvních záležitostech souvisejících s plněním této smlouvy. Oprávněná osoba za Objednatele: Oprávněná osoba za Zhotovitele: 7.3. Veškerá projektová komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím nebo s vědomím oprávněných osob smluvních stran. 8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 8-1. Tato smlouva se řídí právním řádem České republiky, a to zejména ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb-, občanského zákoníku. 8.2. Zhotovitel souhlasí stim, aby subjekty oprávněné dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejně správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve zněni pozdějších předpisů. strana 4 provedli finanční kontrolu závazkového stavu vyplývajícího ze smlouvy s tím, že se Zhotovitel podrobí této kontrole, a bude působit jako osoba povinná ve smyslu ustanovení §2 písm. e) uvedeného zákona. 8.3. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru objednatele zhotovitel výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák.č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění), 8.4. Dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv zveřejní objednatel tuto smlouvu v registru smluv. Zveřejnění bude provedeno za pomoci automatického strojového převodu textu. 8.5. Povinností Zhotovitele je řádně uschovávat veškerou dokumentaci související s realizací Projektu, včetně účetních dokladů v souladu s článkem 90 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006. 8.6. Tuto smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě číslovaných dodatků. 8.7. Strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, že s jejím obsahem souhlasí a na důkaz toho k ní připojují svoje podpisy. 8.8. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou originálních výtiscích. Zhotovitel V Hoiýšově dne. Objednatel V Liberci dne r.raiskó nemocnice Liberec, a.s. / IJi.«-'%wv ÍC"7 '1 O I narfi- I . ^^Ó«rr^ Ing. Petra Lavičková, za Zhotovitele Za objednatele ML Stratégy s.r.o., Krátká 17,345 62 Holýšov iČO;03978427, tel.;+420 608 959 339 www.mlstrategy.c2 strana 5