Smlouva o poskytování služeb závodního stravování uzavřená mezi KRAJSKÁ NEMOCENICE LIBEREC, a.s. se sídlem v Liberci 1, Husova 10, PSČ 460 63 zastoupená_ předsedou představenstva IČ: 27283933, DIČ: CZZ7283933 Bankovní spojení: Spolecnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ustí nad Labem, oddíl B vložka 1651 (dále jen „provozovatel“) a DENSO MANUFACTURING CZECH, s.r.o. se sídlem v Liberci 23, Heyrovského 476, PSČ 46207 zastoupenou panem _ jednatelem společnosti IČ: 25432338, DIČ: CZ25432338 bankovní spojení: Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Usti nad Labem, oddíl C, vložka 19069 (dále jen „zákazník“) Obsah: Základní ustanovení Cena, vyúčtování Práva a povinnosti účastníků Personál Kontrola zákazníka Součinnost provozovatele a zákazníka Systém nabídky a úhrady jídel Investice Řešení sporů 10. Doba trvání smlouvy, výpověď 1 1. Závěrečná ustanovení “DPOFQWřWPT' Přílohy: 1. Základní s1mktura nabídky jídel 2. Minimální rozsah výdejní doby 3. Přehled předávaných prostor 4. Seznam — malý a velký inventář 5. Cenová kalkulace 6. Kompetenční ujednání 7. Bezpečností pravidla pro dodavatele 1. Základní ustanovení 1.1. Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1. ledna 2012 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka., které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel zcentrálni kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Od 1. ledna 2012 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz doplňkového prodeje ve výdejně jídel umístěné v areálu střediska závodního stravování. Od 1. ledna 2012 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz automatu na chlazenájídla umístěný ve výdejně jídel v areálu střediska závodního stravování. Od 1. ledna 2012 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz doplňkového prodeje. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukolivjejich částjinému provozovateli. 1.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1.Provozovate1 je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborně a řádně v souladu s danou situací na trhu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2.2.0bě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy & závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3.Provozovatel je povinen dodržovat základní strukturu nabídky jídel tak, jak je uvedena v příloze č. 1. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. 1.2.4.Minimální otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.5.Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti Sh'ávuíků formou umístění lístků pro připomínky vprostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně dvakrát za rok detailní průzkum spokojenosti strávníků formou ankety, jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka. 1.2.6.Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akcí (např. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). 0 konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. 2. Cena, vyúčtování 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 5 této smlouvy byla stanovena cena za odběr jednoho jídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka. 2.2. Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady a odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. 5 této smlouvy. v 2.3. 2.4. 2.5. 2.6. 2.7. 2.8. 2.9. Pro nastavení kalkulačního období se stanovuje rozhodný okamžik, kterým je datum započetí odběru po přihlášení zaměstnance zákazníka k odběru stravy, potravin a ostatního zboží, které může zaměstnanec zákazníka zakoupit za úhradu v hotovosti, nebo úplatu kreditní. Zástupce zákazníka předá prokazatelně odpovědné osobě provozovatele údaje o zaměstnancích v následujícím formátu: ' jméno zaměstnance zákazníka, osobni číslo, organizační středisko zaměstnance zákazníka, číslo identifikační karty, datum počátku odběru, - datum konce odběru, ' způsob účtování (kmenový zaměstnanec s odpočtem úhrady ze mzdy, ostatní úhrady) a ten ho týž den zanese do organizačního seznamu zaměstnanců zákazníka. V případě nesrovnalostí týkajících se evidence odběratelů jsou veškeré záležitosti řešeny se zástupcem zákazníka odpovědným za tuto oblast. Provozovatel aktualizuje organizační seznam zaměstnanců zákazníka na základě písemných požadavků zákazníka Vždy nejpozději do 10:00 posledního pracovního dne příslušného kalendářního měsíce. Tyto požadavky budou předány elektronickou pošlou na e-mail _ Zaměstnanci zákazníka realizují úhradu stravy (jídel), potravin a ostatního zboží u provozovatele formou nákupu za úplatu v hotovosti, nebo formou kreditního nákupu pomocí jemu přidělené osobní nepřenosné čipové identifikační karty. Pro kalkulaci ceny za odběr stravy, potravin a ostatního zboží, které může zaměstnanec zákazníka zakoupit za úplatu vhotovosti, nebo úplatu kreditní u provozovatele jsou rozhodující infomace předané provozovatelem zástupci zákazníka odpovědnému za tuto oblast. Vyúčtování se provádí jednou měsíčně podle počtu jídel, množství potravin & ostatního zboží, které odebrali zaměstnanci zákazníka. Podkladem pro fakturaci jsou výstupní sestavy zúčetního programu instalovaného vjídelně. Faktury - daňové doklady musí mít všechny náležitosti daňového dokladu požadované platnými právními předpisy. Finální cena za odběr stravy, potravin & ostatního zboží je předána zákazníkovi nejpozději 3. pracovní den následujícího měsíce po skončení zúčtovaciho období a to formou TXT souboru. Na dodatečné úpravy ceny předané klientovi po datu stanoveném pro předání kalkulace ceny tj. do 3 pracovního dne následujícího měsíce nebude v příslušném zúčtovacím období brán zřetel. Své nároky (a to včetně nároku za fakturaci odebrané stravy, potravin a ostatního zboží) může provozovatel uplatnit po projednání s klientem (prokazatelným uvedením důvodu pozdního, nebo chybného předání vstupních údajů pro stanovení ceny) a to nejdříve v následujícím zúčtovacím obdobi. Vyúčtování bude prováděno měsíčně na základě množství odebrané stravy zaměstnanců zákazníka. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: o číslo faktury a datum vystavení ' obchodnijméno, sídlo provozovatele a zákazníka ' číslo smlouvy 0 IČ a DIČ provozovatele a zákazníka ' fakturovaná částka . doložení odebraných počtů stravy dohodnutým způsobem Faktura je splatná 28. den následujícího kalendářního měsíce po doručení faktury. V případě prodlení s uhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2.10. V rámci kapacity výdeje má provozovatel s předchozím písemným souhlasem klienta právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám. 2.11. Stanovení prodejních cen zboží v doplňkovém prodeji je omezeno maximální hranicí marže ve výši 10 % k nákupním cenám provozovatele vpřípadě nakupovaného zboží a maximální hranicí ve výši 40% v případě vlastní výroby. 2.12. V případě vysoké inflace a nadstandardního nárůstu vstupních dat budou uvedené ceny v příloze číslo 5 předmětem dalšíhojednání Práva a povinnosti účastníků 3.1. Inventář 3.1 .1 .Rozsah inventáře 3.1.11 Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář, jeho soupis a rozdělení jsou obsahem přílohy č. 4. 3.1.l.2. Inventář zahrnuje zejména: . kompletní zařízení jídelny jako např. stoly, židle atd. . kompletní zařízení připraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými stroji, chladírenským zařízením, jakož i skladovacími prostory s odpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, umývacími dřezy a osvětlovacími tělesy ' malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby ' další předměty uvedené v příloze č. 4 této smlouvy. 3.1.13. Zákazník poskytne vše potřebné kdispozici vdostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1 .2.Inventura 3.1.2.l. Jedenkrát za rok se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu. 3.1.2.2. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře, skleničky) zajišťuje provozovatel. 3.2. Prostory 3.2.1 „Zákazník poskytne provozovateli k dispozici prostory potřebné k obhospodařování předávaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele, 3.2.2.Prostory musí splňovat požadavky stanovené závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu. Přehled prostor je uveden vpříloze č. 3. Prostory budou předány na základě písemného předávacího protokolu. 3.2.3 .V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebo jiné události, při které by mohlo dojít kohrožení zdraví, nebo majetku provozovatele & zákazníka mají ostraha zákazníkových budov, nebo zaměstnanci zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem a to následujícím způsobem: 0 Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče od vstupních dveří užívaných prostor . Pracovníci bezpečnostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo k zásahu přivolají další složky jako Policii ČR, příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby ' Pracovníci bezpečnostní služby neprodleně informují a případně přivolají zástupce provozovatele a zákamíka ' Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do knihy událostí a celý prostor zapečetí, Přivolaný zástupce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedení kontrolní inventury. 3.3. Údržba a opravy 3.3.1.Běžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně a její zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady zákazník. 3.3.2.Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrností. 3.3.3.Vyskytnou—li se případné škody a nedostatky, ohlásí je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy, aby byl zajištěn provoz kantýny. 3.3.4.Prokáže-li zákazník prokazatelným způsobem (např. dobrozdáním servisního technika), že k poškození došlo Vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíží provozovatele a to po předchozí domluvě. 3.3.5.Zákazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu o plánovaných opravách & údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských prací. 3.4. Energie a dodávka vody 3.4. l .Zákazník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. 3.5. Přístupové cesty 3.5.l.Zákazník zajistí, aby přísun zboži potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Provozovatel se uvazuje dodržovat Bezpečností pravidla pro dodavatele, které tvoří přílohu č. 7 této smlouvy. 3.6. Hygiena a čistota 3.6.1 .Čištění 3.6.l.1. Provozovatel bude sprostory & zařizeními uvedenými vpříloze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.6.12. Provozovatel se zavazuje zajistit úklid výdejny a zázemí kuchyňských prostor, zákazník se zavazuje na vlastní náklady zajistit prostřednictvím najaté úklidové firmy strojové čištění podlahy v prostorách jídelny a to nejméně 1x za měsíc . 3.6.2.Hygiena a bakteriologická kontrola 3.6.21. Provozovatel se zavazuje na své náklady zajistit půlroční bakteriologické kontroly provedené externími odborníky. 3.6.22. Zákazník se zavazuje provádět minimálně jednou ročně rozbory vod dle nařízení vlády. 3.6.3.0dpady 3.6.31 Převoz komunálních odpadů zvýdejny jídel kodpadnírn nádobám zajišťuje provozovatel. 3.6.32. Za účelem odklízení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.33. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činnosti a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů stouto problematikou souvisejících. 3.7. Bezpečnost práce 3.7.I.Při zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 11/2001 Sb. 3.7.2.Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostních & protipožárních předpisů a opatření v areálu provozovatele. Provozovatel provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu DMCZ s intemími předpisy a nařízeními DMCZ. 3.7.3. Povinnosti provozovatele: a) Provozovatel se zavazuje respektovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. b) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitační řád pro práci v pronajatém prostom do 14-ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7;5.Zákaznik se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení. 3.8. Pojištění 3.9. 3.8.1.Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný vprovozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2.Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 2 000 000,-Kč a že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. Telefonní linky 3.9.1 .Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3.9.2.Telefonní poplatky hradí provozovatel. Personál 4.1. Vedení provozu bude v rukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka 5.1. 5.2. 5.3. 5.4. Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména myšleno : kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; kontrola dodržování sjednané velikosti porcí; kontrola kvality a teploty porcí; kontrola dodržování sjednané obchodní přirážky a exspirace zboží; kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; kontrola dodržování BOZP a požárních předpisů; kontrola údržby svěřeného majetku. tempa—spre V případě zjištění nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je—li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. Při opakovaném zjištění závad zjištěných kontrolou dle odst. 5.2., bodů a.-d. tohoto článku je zákazník oprávněn vyúčtovat provozovateli smluvní pokutu ve výši Kč 5.000; za každé takové zjištění. Součinnost provozovatele a zákazníka 61. 6.2. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků, Provozovatel podle provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. 6.3. Zákazník je povinen informovat vdostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. 6.4. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru V prostoru kuchyně ajídelny. V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatření. 6.5. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal v areálu DMCZ. Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č.494/2001 Sb. 7. Systém nabídky a úhrady jídel 7.1. Provozovatel se zavazuje zavést částečný objednávkový systém jídel. Strávník, který si pokrm objedná, musí mít j ístotu, že pokrm v řádném čase výdeje bude k dispozici. 7.2. Po dobu výdeje oběda se provozovatel zavazuje, že bude dostatečný počet jídel i pro strávníky, kteří nevyužili objednávky. Jídla vydaná mimo objednávku budou omezena výběrem. 8. Investice 8.1. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tři měsíce před začátkem fiskálního roku. 9. Řešení sporů 9.1. Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 10. Doba trvání smlouvy, výpověď 10.1. Smlouva se uzavírá na dobu 3 let. Vypovězení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí 3 měsíce. 10.2. Výpověď musí mít písenmou formu. Rozhodující pro posouzení včasnosti výpovědi je její doručení druhé straně. 10.3. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to vpřípadě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partnerů není schopný hradit platby nebo v případě jiného závažného porušení této smlouvy. 10.4. V tomto případě musí být písemná výpověď doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí jeden měsíc. 11. Závěrečná ustanovení /\ l 1.1. Otázky neupravené \! této smlouvě se řídí platným zněním obchodního zákoníku, občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb. ve znění předpisů pozdějších, soudní spory se pak řídí občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. 1 1.2. Smlouva může být měněna pouze písemně formou chronologicky číslovaných dodatků. 11.3. Pokud by některé ustanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanoveni smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit v takovém případě chybějící nebo neplatná ustanoveni takovým ujednáním, kterým bude splněn zamýšlený účel smlouvy. 11.4. Smluvní strany berou na vědomí, že veškeré informace, skutečnosti, veškeré postupy a cenové kalkulace týkající se služeb závodního stravování, jež budou označeny jako důvěrné, jsou předmětem obchodního tajemství provozovatele a tento je považuje za důvěrné ve smyslu ust. & 271 obchodního zákoníku. Výjimku tvoří informace vyžádané třetími osobami, jejichž oprávnění vyplývá z příslušných právních předpisů. 11.5.Smluvní strany se dohodli, že vpřípadě předčasného ukončení smluvního vztahu z jakéhokoliv důvodu, bude provozovatel požadovat odkoupení zůstatkové hodnoty stravovacího systému. 11.6. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí zdaňového režimu platnému ke dni jejiho podpisu. Vpřípadě změn daňových předpisů se účastníci zavazují změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 11.7. Tato smlouva byla sepsána ve čtyřech českých vyhotoveních z nichž každá strana obdrží po dvou exemplářích a dvou anglických, z nichž každá strana obdrží po jednom exempláři. 11.8. Účastníci této smlouvy prohlašují, že obsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. 1 B tz- 2012 V Liberci, dne ............................. ro .ozovatel