Smlouva o poskytování služeb závodního stravování uzavřená mezi Krajská nemocnice Liberec a.s. se sídlem v Liberci 1, Husova 10, PSČ 460 01 zastoupená panem _ místopředsedou představenstva IC: 27283933, DIČ: (227283933 bankovní spojení:— společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 (dále jen „provozovatel“) a SFS Group CZ s.r.o. se sídlem v Turnově, Vcsecko 500, Dahměříce, 511 01 Turnov, zastoupenou panem _ jednatelem společnosti IČ:64827593,DIČ:C2648527593 Bankovní spojení _ Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 9398 (dále jen „zákazník“) Obsah: Základní ustanovení Cena, vyúčtování Práva a povinnosti účastníků Personál Kontrola zákazníka Součinnost provozovatele a zákazníka Investice Zpracování osobních údajů . Řešení sporů 10. Doba trvání smlouvy, výpověď 1 1. Závěrečná ustanovení řÍNŠUT“ “WHQM Přílohy: 1. Cena Straw! a ostatní náklady 2. Minimální rozsah výdejní doby 1. Základní ustanovení 1.1. P ředmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1. 2. 2019 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného vprovozním areálu zákazníka, které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel zcentrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukoliv jejich část jinému provozovateli. 1.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1. 1.2.2. 1.2.3. 1.2.4. 1.2.5. 1.2.6. 1.2.7. 1.2.8. 1.2.9. Provozovatel je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborně a řádně v souladu s danou situací na trhu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. Obě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. Provozovatel je povinen dodržovat základní strukturu nabídky jídel tak. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. Minimální otevírací doba je stanovena vpříloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávníků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně 1 za rok detailní průzkum spokojenosti strávníků formou ankety; j ejíž výsledky budou předložcny po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka. Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akcí (např. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). 0 konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. Objednávky budou možné provádět d013:00 hodin a to vždy od PO — do PÁ. Při nezbytně nutné výluce stravovacího provozu zajistí poskytovatel služby, jež jsou předmětem této smlouvy, vpřiměřeném rozsahu náhradním způsobem, který bude odsouhlasen zákazníkem. Poskytovatel je oprávněn vpřípadě nutné provozní potřeby, a po předchozím souhlasu zákazníka, změnit nabízený jídelníček nebo vydat pouze omezený počet druhů menu. Poskytovatel provádí denní evidenci počtu projedených jídel a celkového rozsahu poskytnutých služeb a zavazuje se předat objednateli do 2. pracovního dne následujícího měsíce přehled o počtu skutečně odebraných jídel podle jednotlivých strávníků (zaměstnanců zákazníka). 2.1. 2.3. 2.4, 2.6. 27. LA Cena, vyúčtování Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 1 této smlouvy, byla stanovena cena za odběr jednoho jídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka. Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady a odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. 1 této smlouvy. Vyúčtování bude prováděno měsíčně. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: . číslo faktury a datum vystavení ' obchodní jméno, sídlo provozovatele a zákazníka ' IČ a DIČ provozovatele a zákazníka ' fakturovaná částka Faktura bude vystavena první pracovní den následujícího měsíce, zákazníkovi bude doručena nejpozději pátý pracovní den. Faktura je splatná 30. den od data vystavení. Vpřípadě prodlení suhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok zprodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. V rámci kapacity výdeje má provozovatel spředchozím písemným souhlasem zákazníka právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám. Cena za odebrané jídlo, jak je stanoveno vpříloze č. 1 této “smlouvy, může být zvýšena, jestliže se ceny u potravin v Ceské republice zvýší dle údajů CSU od prosince 2019, a to o více než 2%. V průběhu roku 2019 od 1.2.2019 do 31.12.2019 nebude cena za službu a jídlo jakkoli upravována a zvyšována. Práva a povinností účastníků Inventář 3 . l . 1 . Rozsah inventáře 311.1, Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář 3.1.12. anentář zahrnuje zejména: . kompletní zařizení jídelny jako např. stoly, židle atd. . kompletní zařízení připraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými strojí, chladírenským zařízením, jakož i skladovacími prostory s odpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, umývaeími dřezy a osvětlovacími tělesy ' malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolni kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby 3.2. 3.4. 3.1.13. Zákazník poskytne vše potřebné kdispozici vdostatečne'm předstihu přcd převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu 3 . l .2. Inventura 3.1.23. Jedenkrát za rok (v období od 1. ledna do 31. března) se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu, 3.1.22. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře, skleničky) zajišťuje zákazník. Prostory 3.2.1. Zákazník poskytne provozovateli k dispozici prostory potřebné k obhospodařování předávaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele. 3.2,2. Prostory musí splňovat požadavky stanovené závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu. 32,3. V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebo jiné události, při které by mohlo dojít kohrožení zdraví, nebo majetku provozovatele a zákazníka mají ostraha zákazníkových budov, nebo zaměstnanci zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem a to následujícím způsobem: ' Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče od vstupních dveří užívaných prostor . Pracovníci bezpečnostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo kzásahu přivolají další složky jako Policii ČR, příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby . Pracovníci bezpečnostní služby neprodleně informují a případně přivolají zástupce provozovatele a zákazníka . Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do knihy událostí a celý prostor zapečetí. Přivolaný zástupce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedení kontrolní inventury. Údržba a opravy 3.3.1. Běžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně a její zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady zákazník 3.3.2. Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrností. 3,3.3. Vyskytnou—li se případné škody a nedostatky, ohlásí je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy, aby byl zajištěn provoz kantýny. 3.3.4. Prokáže—li zákazník prokazatelným způsobem (např. dobrozdáním servisního technika), že kpoškození došlo vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíži provozovatele. 3.3.5. Zákazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu o plánovaných opravách a údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských prací. Energie a dodávka vody Zákazník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. Provozovatel se zavazuje dbát na hospodárné využívání poskytnutých energií (voda, elektřina, teplo) a zamezit jejich plýtvání. Přístupové cesty 3.5.1. 3,6. Zákazník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Hygiena a čistota 3.6.1. 36.2. 3.7. Čištění 3.611. Provozovatel bude s prostory a zařízeními zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. .612. Provozovatel se zavazuje zajistit úklid výdejny a zázemí kuchyňských prostor, zákazník se zavazuje na vlastní náklady zajistit prostřednictvím najaté úklidové firmy strojové čištění podlahy V prostorách jídelny a to nejméně 1x za měsíc. Odpady 3.6.21. Za účelem odklízení komunálních odpadků poskytne zákazník kdíspozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.22. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činností a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů stouto problematikou souvisejících. Bezpečnost práce 3.7,1, 3.7.2. 3.7.3. Při zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi, Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 375/2017 Sb. Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostních a protipožárních předpisů a opatření v areálu zákazníka. Provozovatel provede seznámení Všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu zákazníka, s interními předpisy a nařízeními zákazníka, Povinnosti provozovatele: Provozovatel se zavazuje dodržovat právní předpisy a intemí pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. yl 3.8. 3.9. 4.1, 5.1. 5.2. 5.3. b) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitační řád pro práci vposkytnutém prostoru do 14 -ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4. Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požámí ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7.5. Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení . Pojištění 3.8.1, Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný vprovozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2. Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 50 000 000,—Kč a Že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. Telefonní linky 3.9.1. Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3.9.2. Telefonní poplatky hradí provozovatel. Personál Vedení provozu bude vrukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným Dracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména myšleno: kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; kontro & dodržování sjednané velikosti porcí; kontro a kvality a teploty porcí; kontro a dodržování sjednané obchodní přirážky a exspíraee zboží; kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; kontro a dodržování BOZP a požárních předpisů; kontro a údržby svěřeného maj etku, WQWFBP—PVP V případě zjištění nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosi neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je—li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. 6.1. 62. 63. 6.4. 6.5. 7.1. 8.1. 8.2. 8.3. 8.4, Součinnost provozovatele a zákazníka Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků. Provozovatel podle provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. Zákazník je povinen informovat vdostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru vprostoru kuchyně a jídelny. Vpřípadě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatření. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal v areálu zákazníka. Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č. 201/2010 Sb, Investice Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tři měsíce před začátkem roku zákazníka (rok zákazníka začíná 1. ledna a končí 31. prosince). Zpracování osobních údajů V rámci plnění předmětu smlouvy budou předávány a zpracovávány osobní údaje strávníků - zaměstnanců zákazníka. Povinné náležitosti a infomace pro evidenci zpracování osobních údajů: . Právní titul zpracování osobních údajů: plnění této smlouvy a plnění jiných právních povinností. ' Účel zpracování osobních údajů: předání jmenného seznamu zaměstnanců zákazníka za účelem evidence odebrané stravy a poskytnutí příslušné výše dotace na zaměstnanecké stravování, vytvoření a předání podkladů pro dotované stravování. . Kategorie subjektů osobních údajů: strávníei - zaměstnanci zákazníka. ' Kategorie údajů: jméno, příjmení, osobní číslo, seznam objednávek a odebraných obědů. . Zvláštní kategorie osobních údajů: ne. . Doba zpracování osobních údajů: po dobu odebírání zaměstnaneckého dotovaného stravování v rámci trvání zaměstnaneckého poměru mezi zaměstnancem zákazníka a zákazníkem. Obč smluvní strany se zavazují, že budou zpracovávat výše uvedené osobní údaje pouze za daným účelem, v rozsahu stanoveném touto smlouvou a v souladu s příslušnými právními předpisy. Obě smluvní strany jsou ve vztahu k osobním údajů vázány zákonnou mlčenlivosti v souladu s platnými práyními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména pak Nařízením Evropského parlamentu a rady EU 2016/679 (GDPR). Obě smluvní strany se zavazují k zavedení a dodržování technických a organizačních opatření, které zajišťují zabezpečení a ochranu osobních údajů vsouladu spříslušnými 11. 9.1. 9.2. 10. 10.1. 10.2. 10.3. 11.1, 11.2. 11.4. právními předpisy, tak aby bylo zabráněno možnému úniku, výmazu, změnám, zneužití či neoprávněnému přístupu k osobním údajům. Rešení sporů Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud Ceské republiky s návrhem na zahájení řízení. Doba trvání smlouvy, Výpověď Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou od data zahájení poskytování služeb. Vypovězení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní doba činí 3 měsíce a začíná pnmím dnem měsíce následujícího po datu doručení písemné výpovědi druhé straně. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to vpřípadě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partnerů není schopný hradit platby nebo vpřípadě jiného závažného porušení této smlouvy, V tomto případě musí být písenmá výpověd“ doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí jeden měsíc. Závěrečná ustanovení Ta o smlouva se řídí českým právním řádem. Otázky neupravené v této smlouvě se řídí zákonem č. 89/2012 Sb,., občanský zákoník, soudní spory se pak řídí občanským soudním řác em č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. Smlouva může být měněna pouze písemně formou chronologicky číslovaných dodatků. Po (ud by některé ustanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazuji nahradit vtakovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení takovým ujednáním, kterým bude splněn zamýšlený účel sm ouvy. Smluvní strany se zavazují, že uchovají v tajnosti veškeré informace, které o sobě navzájem zís (aly v průběhu plnění této Smlouvy, které nejsou veřejně přístupné, nebo které pokládají za důvěrné. Vtéto souvislosti se zavazuji zajistit utajování těchto informací te'ž všemi zaměstnanci Smluvních stran i dalšími osobami, které pověří dílčí úkoly vsouvislosti rea izací této Smlouvy. Zákazník si je vědom skutečnosti, že Provozovatel je povinným subjektem dle č.340/2015 SE., O registru smluv, ve znění pozdějších předpisů, a je si vědom toho, že tato Smlouva podléhá režimu povinného zveřejnění dle zákona o registru smluv. Zákazník souhlasí s tím, že zveřejnění této smlouvy vregistru smluv zajistí provozovatel. Zákazník prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě včetně přílohy není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 5 504 Občanského zákoníku. 11.5. Tato smlouva a její cenove ujednání vycházejí z daňového režimu platnému ke dni jejího podpisu. V případě změn daňových předpisů se účastníci zavazují změnit vzájemnou c ohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 11.6. “ato smlouva byla scpsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po jednom exempláři. 11.7. Účastnící této smlouvy prohlašují, že obsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. ' *) \ MŠ V Liberci, dne 3 . z ' , Příloha č. 1 Cena stravy a ostatní náklady menu 1 - 2- 3 — 4 menu 55 Chlazené strava plná cena plná cena plná cena 15% DPH 15% DPH 15% DPH náklady na potravinL 39,79 KĚ| 44.48 KČ 33,39 Kč osobní a režijní náklady 16,73 Kč 20,74 Kč 18,78 Kč z TOHO ROZPUŠTÉNÍ PAUŠÁLU náklady celkem V Kč BEZ DPH 56,52 Kč 65,22 Kč 52,17 Kč DPH 8,48 Kč 9,78 Kč 7,83 Kč cena stravy vč. DPH 65,00 Kč 75,00 Kč 60,00 Kč Měsíční paušální poplatek — 42 177 Kč bez DPH Měsíční paušální poplatek za správu a pronájem chlazenkového automatu - 2.451Kč bez DPH V ceně paušálu je servis výdeje, obsluha a naše mzdové náklady, dodržení legislativy HACCP, oblečení personálu, školení personálu, svoz biologického odpadu a kuchyňského oleje, PHM dopravy, naše pojištění, doplnění automatu Příloha č. 2 Minimální rozsah výdejní doby Výdej obědů: od 11:00 — 13:30 hod.