Smlouva o poskytování služeb závodního stravování uzavřená mezi KNL Catering s.r.o se sídlem v Liberci 1, Husova 10, PSČ 460 63 zasíoupená panem jednatelem společnosti IČ: 27233933, DIČ: C2699003993 Bankovní spojení: Společnost je Zapsána v obchodním rejsířůcu u Krajského soudu V Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 36200 (dále jen „provozovatel“) a SFS intec s.r.o. se sídlem v Turnově, Vesecko 500, Daliměřice, Sll 01 Turnov, zastoupenou panem _ jednatelem společnosti IČ: 54827593, DIČ: 02543527593 Bankovní spojení: _— Společnost je zapsána v obchodním rejslřfku u Krajského soudu v Hradci Královém, oddíl C, vložka 9398 (dášejen „zákazník? Obsah: Základní ustanovení Cena, vyúčtování Práva a povinnosti účastníků Personál Kontrola zákazníka Součinnost provozovatele & zákazníka Systém nabídky a úhradyjídel Investice . Řešení sporů 10. Doba írvání smlouvy: výpověď ] 1. Závěrečná ustanovení ???“PNI“ ©5va Přílohy: 1. Základní struktura nabídkyjídel 2. Minimální rozsah výdejní doby 3_ Přehled předávaných prostor 4. Seznam — malý a velký inventář 5. Cenová kalkulace 6. Kompetenční ujednání 1. Základní ustanovení I.ll Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1.9.2016 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním arealu zákazníka které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních & přílohách této smlouvy. Závodnírn stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel zcentrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukolivjejšch část jinému provozovateli. l.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele l_2.l Provozovatel je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborné a řádně v souladu s danou situací na trhu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídající & chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2.2.0hě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy & závazné normy platné pro oblast veřejného simvování a prodej potravinářského zboží . l.2.3_Provozovatel je povinen dodržovat zákšadní strukturu nabídky jídel tak,jak je uvedena v příloze č l. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. 1.2.4.Minímální otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. l.2.5.Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojeností strávníků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně 3 za rok detailní průzkum spokojeností snávníků formou ankety: jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka. 12,6.Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akcí (např. Dny italské, orientážní, staročeské kuchyně). O konání takove akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. 2. Cena, vyúčtování 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 5 této smlouvy byla stanovena cena za odběr jednoho jidla zaměstnanci & smluvními partnery zákazníka. 2,2. Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady & odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. 5 této smlouvy 2.3. Zaměstnanci zákazníka realizují úhradu stravy (iídei), potravin a ostatního zboží u provozovatele formou kreditního nákupu pomocí jemu přiděšene' osobní nepřenosné čipové identifikační karty. 2.4. Vyúčtování bude prováděno měsíčně. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: o číslo faktury a datum vystavení ' obchodníjmeno, sídlo provozovatele azákazmka » číslo smlouvy - IČ & DIČ provozovatele a zákazníka : fakturovaná částka Faktura bude vystavena nejpozději první pracovní den následujícího měsíce, zákazníkovi bude doručena nejpozději pátý pracovní den. 2.5. Faktura je splatná do 60 dnů od doručení faktury. V případě prodlení s uhrazením fakturyje zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve výši 0,0S% zdlužné částky za každý den prodlení. 2.6. V rámci kapacity výdeje má provozovatel s předchozím písemným souhlasem klienta právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám. 3. Práva a povinnost:? účastníků 3.1. Inventář 3, l . l .Rozsah inventáře 3.1.13. Zákazník poskynm provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář, jeho soupis & rozdělení jsou obsahem přílohy č. 4. 3.1.12. Inventář zahrnuje zejména: o kompletní mňzeníjídelnyjako např. stoly, židle atd s kompletní zařízení připraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými stroji, chladírenským zařízením, jakož i skladovacími prostory sodpovídajícírni policemi, výdejem pokrmů & nápojů, umývacírní dřezy a osvětlovacírni tělesy » malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby ' další předměty uvedené v příloze č. 4 této smlouvy. 3„l.l.3. Zákazník poskytne vše potřebné kdispozicí vdostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3 . ! .2.lnventura 3.1.23. Jedenkrát za rok (v období od 1. ledna do 3l. března) se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu. 3.1.22. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře, skleničlq) zajišťuje zákazník. 3.2. Prostory 3.2„l.Zákazník poskytne provozovateli k dispozici prostory potřebné k obhospodařování předávaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele. 3.2,2.Prostory musí splňovat požadavky stanovene závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozni Přehled prostor je uveden v příloze č 3. Prostory budou předány na základě písemného předávacího protokolu. 3.3. Údržba a opravy 3.3.lBěŽnou údržbu — úklid prostor svěřených provozovateli (kuchyně a její zázemí) velkého a malého inventáře zajišťuje na své náklady provozovateli 3.3.2.Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrností. 3.3.3.Vyskytnou—li se případné škody a nedostatky, ohlásí je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy, aby byl zajištěn provoz kantýny. 3.3.4.?rokáže—li zákazník prokazatelným způsobem (např, dobrozdaním servisního technika), že k poškození došlo vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíži provozovatele a to po předchozí domluvě. 3.3.5.Zákazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu () plánovaných opravách & údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude vtomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských ptam. 3.4. Energie a dodávka vody 3.4.1.Záka2:ník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. Provozovatel se zavazuje dbát na hospodárné využívání poskytnutých energií (voda, elektřina, teplo) a zamezit jejiCh plýtvání. 3.5. Přístupové cesty 3.5.l Zákazník zajistí; aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Provozovatel se zavazuje dodržovat Bezpečností pravidla pro dodavatele, které tvoří přílohu č. 7 této smlouvy. 3.6. Hygiena a čistota 3.6.1 .Čištění 3.5.l.l. Provozovatel bude s prostory a zařizeními uvedenými v příloze zacházet s potřebnou pečlivostí & bude je uchovávat v čistém & hygienicky bezvadném stavu. 3.62.0dpady 3.6.23. Za účelem odklízení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6,2.2„ Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činností a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů stouto problematikou souvisejících. 3 .7. Bezpečnost práce 3,7.l.Pří zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 21/2001 Sb. 3.7,2.Zákazník seznámí provozovatele se všemi plamými předpisy a nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního reznnu, hygienických, bezpečnostních a protipožárních předpisů a opatření v areálu zákazníka. Provozovatel provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu zákazníka, s interními předpisy a nařízenímí zákazníka. 3 .73. Povinnosti provozovatele: &) Provozovatel se zavazuje dodržovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. b) Předložit Zákazníkovi provozní, hygienický & sanitační řád pro práci vposkytnute'rn prostoru do i4-ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů () bezpečností práce a požární ochraně ustanovení interní-ch předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení. 3,8. Pojištění 3.8.i.Provozovatel nzavře na zásoby a vlasmí inventář používaný v provozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2.Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za Škody ve výši ] 000 000,—Kč a že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. 3 ,9. Telefonní linky 3.9.l.Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3 .9.2.Telefonní poplatky hradí provozovatel. :l. Personál 5m 4.1. Vedení provozu bude vrukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka 5.1. 5.2. 5.3. Vedení provozu a celkové podklady pro nfúčtováni mohou být prověřovány & kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zastupce klienta je zejména myšleno : kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; kontrola dodržování sjednané velikosti porci; kontrola kvality a teploty porcí; kontrola dodržování sjednané. obchodní přirážky & exspšrace zboží; kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; kontrola dodržování BOZP a požárních předpisů; kontrola údržby svěřeného majetku. WWF—IPF? QQ V případě zjištění nesrovnalosti je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je—li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží pojedné kopii tohoto zápisu. Součinuosi provozovatele & zákazníka 6.1. 6.2, 6.3 6.4. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky> které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboži budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce sirávníků. Provozovatel podle provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. Zákazník je povinen informovat vdostatečne'm předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to: že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. Provozovatel je povinen seznámit zákamrka se vznikem požáru v prostoru kuchyně a jídelny. V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijaí potřebných opatření. . Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním mrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal vareálu zákazníka i Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č.494/2001 Sb. 7. Investice 7.1. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tři měsíce před začátkem íískálního roku zákazníka (fiskální rok zákazníka začíná 1. leden a končí 31. prosinec). 8. Rešení sporů 8.1. Učastnicí vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským & neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 8.2. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud Ceské republiky s návrhem na zahájení řízení. 9. Doba trvání smlouvy, výpověd! 9.l. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou od data zahájení poskytování služeb. Vypovězení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní doba činí 2 měsíce a začíná prvním dnem měsíce následujícího po datu doručení písemné výpovědi druhé straně. 92. Smlouva může být vypovězena aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, & to vpřípadě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partneiů není schopný hradit platby nebo v případě jiného závažného porušení této smlouvy, 9.3. V tomto případě musí být písemná výpovědi doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činíjeden měsíc. 10. Závěrečná ustanovení 10,1. Otázky neupravené v této smlouVě se řídí platným zněním obchodního zákoníku, občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb. ve znění předpisů pozdějších, soudní spory se pak řídí občanským soudním řadem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. 10,2. Smlouva může být měněna pouze písemně formou chronologicky číslovaných dodatků, 10.3. Pokud by některé uszanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit V takovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení takovým ujednáním, kterým bude splněn zamýšlený účel smlouvy. 10.4. Smluvní strany berou na vědomí, Že veškeré informace, skutečností, veškeré postupy a cenové kalkulace týkající se služeb závodního stravování,jež budou omačenyjako důvěrné, jsou předmětem obchodního tajemství provozovatele a tento je považuje za důvěrně ve smyslu ust. ě 27l obchodního zákoníku. Výjimku tvoří infomace vyžádané třetími osobami, jejíchž oprávnění vyplývá z příslušných právních předpisů. l0.5. Tato smlouva ajeji cenové ujednání vycházejí zdaňového režimu platnému ke dni jejího podpisu, Vpřípadě změn daňových předpisů se účastníci zavazují měnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 10.6, Tato smlouva byža sepsána ve čtyřechwyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po dvou exemplářích. 30.7.Účastníci této smlouvy prohlašují, že Qbsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. V Liberci, dne Příloha č.1 Základní struktura nabídky teplých jídel V době podávání obědů bude denně v nabídce jídelního lístku tento sortiment pokrmů: 1 Polévka 1 Stanáardní hlavníjídlo 1 Standardní hlavníšídlo 1 Zeleninový talíř + 2 ks pečiva 1 Standardní bezmasé hlavnííídlo 1 Mšnutkové jídlo Ostatní přílohy /bramborv, knedlíky, rýže, těsžovšny aj. — možnost libovolné záměny, tolerance velikostí porcí) gramáže příloh jsou uvedeny v příloze č.5 Studené a teplé nápoše chlazená strava: Zajištění stravy pro odpolední a noční směny bude formou výdeg'ního chlazenkového automatu. Minimálnívýběr ze 4 pokrmů/každý den - při plném kapacitě automatu. Příioha č.2 Minimášní mzsah výdejnía prodejní doby Výdej obědů: od 11:00 — 13:30'nod. Chřazená strava: neomezeně Příloha č.6 Kompetenční ujednání Za provozovateleje oprávněn ve všech věcech jednat pan Karel Kubelkal Funkce: jednatel společnosti Telefon. 602 557 900 Email: karel.kubeška©nemšlb.cz Za zákazníka je oprávněn ve všech provozních věcech jednat: Funkce: personální ředitelka Telefon. 7326 603 579 Email: oavla.godzřmkova©sfs.bšz