Smlouva o poskytování služeb závodního stravování .; *? uzavřená mezi Krajská nemocnice Liberec a.s. se sídlem v Liberci |, Husova 10, PSČ 460 01 zastoupená panem _ místopředsedou představenstva 1Č: 27283933. DIČ: CZZ7283933 bankovní spojení: společnostje zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Usti nad Labem, oddíl B. vložka 1651 (dálejen ..provozovate1“) a Inteva Products Czech Republic a.s. se sídlem Průmyslová 907. 468 02 Rychnov n Jablonce nad Nisou zastoupená: _na základě plné moci ICO: 48266175 DIČ: CZ48266175 bankovní spojení: _ společnost zapsána v obchodním rejstříku. vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem. oddíl B vložka 41 1 (dále jen ..Zákazník“) Obsah: Základní ustanovení Cena. vyúčtování Práva a povinnosti účastníků Personál Kontrola zákazníka Součinnost provozovatele a zákazníka Investice Zpracování osobních údajů 9. Řešení sporů 10. Doba trvání smlouvy„ výpověd" l 1 , Závěrečná ustanovení msawřWWf Přílohy: 1. Cena stravy a ostatní náklady 2. Minimální rozsah výdejní doby 1. Základní ustanovení 1,1. 1.2. 2.1. 2.2. 2.3. Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1. l. 2019 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, které je blíže specifikováno vdalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel z centrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukoliv jejich část jinému provozovateli. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1. Provozovatel je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborně a řádně v souladu sdanou situací na trhu tak, aby byly kdispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán kjeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2.2. Obě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3. Provozovatel je povinen dodržovat základní strukturu nabídkyjídel tak. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. 1.2.4. Minimální otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.5. Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávníků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně 1 za rok detailní průzkum spokojeností strávníků formou ankety, jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka. 1.2.6. Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akci (např. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). 0 konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. 1.2.7. Objednávky budou možné provádět dol3z00 hodin a to vždy od PO — do PÁ. 1.2.8. Při nezbytně nutné výluce stravovacího provozu zajistí poskytovatel služby, jež jsou předmětem této smlouvy, vpřiměřeném rozsahu náhradním způsobem, který bude odsouhlasen zákazníkem. Poskytovatel je oprávněn v případě nutné provozní potřeby, a po předchozím souhlasu zákazníka, změnit nabízený jídelníček nebo vydat pouze omezený počet druhů menu. 1.2.9. Poskytovatel provádí denní evidencí počtu projedených jídel a celkového rozsahu poskytnutých služeb a zavazuje se předat objednateli do 2. pracovního dne následujícího měsíce přehled o počtu skutečně odebraných jídel podle jednotlivých strávníků (zaměstnanců zákazníka). Cena, vyúčtování Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 1 této smlouvy, byla stanovena cena za odběr jednohojídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka. Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady a odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. 1 této smlouvy. Vyúčtování bude prováděno měsíčně. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: o číslo faktury a datum vystavení ' obchodní jméno, sídlo provozovatele a zákazníka . IČ a DlČ provozovatele a zákazníka . fakturovaná částka Faktura bude vystavena první pracovní den následujícího měsíce, zákazníkovi bude doručena nejpozději pátý pracovní den. 2.4. Faktura je splatná 30. den od data vystavení. V případě prodlení s uhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok zprodlení ve výši 0,05% zdlužné částky za každý den prodlení. 2.5. V rámci kapacity výdeje má provozovatel s předchozím písemným souhlasem zákazníka právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám 2.6. Cena za odebrané jídlo, jak' je stanoveno v příloze c. 1 této smlouvy, může být zvýšena, jestliže se ceny u potravin v České republice zvýší dle údajů ČSÚ od prosince 2018, a to o více než 2%. Práva a povinnosti účastníků 3.1. Inventář 3.1.1. Rozsah inventáře 3.1.11 Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář 3.1.12. Inventář zahrnuje zejména: ' kompletní zařízení jídelny jako např. stoly, židle atd. ' kompletní zařízení připraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými strojí, chladírenským uřízením, jakož i skladovacími prostory sodpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, umývacími dřezy a osvětlovacími tělesy . malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby 3.1.13. Zákazník poskytne vše potřebné k dispozici v dostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1.2. Inventura 3.1.2.l. Jedenkrát za rok (v období od 1. ledna do 31. března) se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu. 3.l.2.2. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře, skleničky) zajišťuje zákazník. 3.2. Prostory 3.2.1. Zákazník poskytne provozovateli kdispozici prostory potřebné kobhospodařování předávaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele. 3.2.2. Prostory musí splňovat požadavky stanovené závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu. 3.2.3. V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebo jiné události, při které by mohlo dojít kohrožení zdraví, nebo majetku provozovatele a zákazníka mají ostraha zákazníkových budov. nebo zaměstnanci zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem ato následujícím způsobem: 0 Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče od vstupních dveří užívaných prostor . Pracovníci bezpečnostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo kzásahu přivolají další složky jako Policii ČR, příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby ' Pracovníci bezpečnostní služby neprodleně informují a případně přivolají zástupce provozovatele a zákazníka - Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do knihy událostí a celý prostor zapečetí. Přivolaný zástupce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedení kontrolní inventury. 3.3. Údržba a opravy 3.3.1. Běžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně ajejí zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady zákazník. 3.3.2. Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrností. 3.4. 3.5, 3.6, 3.7. 3.3.3. Vyskytnou—li se případné škody a nedostatky, ohlásí je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy, aby byl zajištěn provoz kantýny. 3.3.4. Prokáže-li zákazník prokazatelným způsobem (např. dobrozdáním servisního technika), že kpoškození došlo vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíži provozovatele. 3.3.5. Zákazník je povinen informovat provozovatele vdostatečném předstihu o plánovaných opravách a údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude vtomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských prací. Energie a dodávka vody 3.4.1. Zákazník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. Provozovatel se zavazuje dbát na hospodárné využívání poskytnutých energií (voda, elektřina, teplo) a zamezit jejich plýtvání. Přístupové cesty 3.5.1. Zákazník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Hygiena a čistota 3.6.1. Čištění 3.6.l.l. Provozovatel bude s prostory a zařízeními zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.6.12. Provozovatel se zavazuje zajistit úklid výdejny a zázemí kuchyňských prostor, zákazník se zavazuje na vlastní náklady zajistit prostřednictvím najaté úklidové firmy strojové čištění podlahy v prostoráchjídelny a to nejméně 1x za měsíc. 3.6.2. Odpady 3.6.2.1. Za účelem odklizení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.22. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činnosti a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů s touto problematikou souvisejících. Bezpečnost práce 3.7.1. Při zjištění pomšení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno vjeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 375/2017 Sb. 3.7.2. Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostních a protipožárních předpisů a opatření v areálu zákazníka. Provozovatel provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu zákazníka, s interními předpisy a nařízeními zákazníka. 3.7.3. Povinnosti provozovatele: a) Provozovatel se zavazuje dodržovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravnům režimu. b) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitační řád pro práci v poskytnutém prostoru do 14 -ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4. Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7.5. Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení. 3.8. 3.9. 4.1. 5.1. 5.2. 5.3. 6.1. 6.2. 6.3. 6.4. 6.5. 7.1. Poj ištění 3.8.1. Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný v provozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2. Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 50 000 000,-Kč a žeji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. Telefonní linky 3.9.1. Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3.9.2. Telefonní poplatky hradí provozovatel. Personál Vedení provozu bude v rukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména myšleno: kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; kontrola dodržování sjednané velikosti porcí; kontrola kvality a teploty porcí: kontrola dodržování sjednané obchodní přirážky a exspirace zboží; kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; kontrola dodržování BOZP a požárních předpisů; g. kontrola údržby svěřeného majetku. V případě zjištění nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je-li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. WPP-9.579“ Součinnost provozovatele a zákazníka Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků. Provozovatel podle provozních možnosti neprodleně napraví příčiny nedostatků. Zákazník je povinen informovat v dostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišt'uje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru v prostoru kuchyně a jídelny. V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatření. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal v areálu zákazníka. Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č. 201/2010 Sb. Investice Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tři měsíce před začátkem roku zákazníka (rok zákazníka začíná 1. listopadu a končí 31. října). 8.1. 8.2, 8.3. 8.4. 9.1. 9.2. 10. 10.1. 10.2. 10.3. 11. 11.1. 11.2. 11.3. Zpracování osobních údajů V rámci plnění předmětu smlouvy budou předávány a zpracovávány osobní údaje strávníků - zaměstnanců zákazníka. Povinné náležitosti a infomace pro evidenci zpracování osobních údajů: 0 Právní titul zpracování osobních údajů: plnění této smlouvy a plnění jiných právních povinností. . Účel zpracování osobních údajů: předání jmenného seznamu zaměstnanců zákazníka za účelem evidence odebrané stravy a poskytnutí příslušné výše dotace na zaměstnanecké stravování, vytvoření a předání podkladů pro dotované stravování. Kategorie subjektů osobních údajů: strávníci — zaměstnanci zákazníka. Kategorie údajů: jméno, příjmení, osobní číslo, seznam objednávek a odebraných obědů. Zvláštní kategorie osobních údajů: ne. Doba zpracování osobních údajů: po dobu odebírání zaměstnaneckého dotovaného stravování vrámci trvání zaměstnaneckého poměru mezi zaměstnancem zákazníka a zákazníkem. Obě smluvní strany se zavazuji, že budou zpracovávat výše uvedené osobní údaje pouze za daným účelem. vrozsahu stanoveném touto smlouvou a vsouladu s příslušnými právními předpisy. Obě smluvní strany jsou ve vztahu k osobním údajů vázány zákonnou mlčenlivosti v souladu splatnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména pak Nařízením Evropského parlamentu a rady EU 2016/679 (GDPR). Obě smluvní strany se zavazují k zavedení a dodržování technických a organizačních opatření, které zajišťují zabezpečení a ochranu osobních údajů v souladu s příslušnými právními předpisy, tak aby bylo zabráněno možnému úniku, výmazu, změnám, zneužití či neoprávněnému přístupu k osobním údajům. .... Řešení sporů Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud České republiky s návrhem na zahájení řízení. Doba trvání smlouvy, výpověď Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 30.9.2020. Vypovězení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní doba činí 3 měsíce a začíná prvním dnem měsíce následujícího po datu doručení písemné výpovědí druhé straně. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to v případě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, soudní spory se pak řídí občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. Smlouva může být měněna pouze písemně formou chronologicky číslovaných dodatků. 11.4. Smluvní strany se zavazují. že uchovají v tajnosti veškeré informace. které o sobě navzájem získaly v průběhu plnění této Smlouvy. které nejsou veřejně přístupné. nebo které pokládají za důvěrně. V této souvislosti se zavazuji zajistit utajování těchto informací též všemi zaměstnanci Smluvních stran i dalšími osobami. které pověří dílčí úkoly v souvislosti realizací této Smlouvy. Zákazník si je vědom skutečnosti. že Provozovatel je povinným subjektem dle (3340/2015 SB.. o registru smluv. ve znění pozdějších předpisů. aje si vědom toho. že tato Smlouva podléhá režimu povinného zveřejnění dle zákona o registru smluv. Zákazník souhlasí s ÍÍHL že zveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí provozovatel. Zákazník prohlašuje. že žádná informace uvedená v této smlouvě včetně přílohy není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 5 504 Občanského zákoníku. 11.5. Tato smlouva a její cenove ujednání vycházejí Zdaňového režimu platnému ke dni jejího podpisu, V případě změn daňových předpisů se účastníci zavazují změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 11.6. Tato smlouva byla sepsána ve dvou vyhotoveních. znichž každá strana obdrží po jednom exempláři. ] 1.7. Učastnici této smlouvy prohlašují_ že obsah této smlouvyje projevem jejich shodné a svobodné vůle. jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. 73.1 104? ..... V Liberci. dne 1// ................. V Rychnově u Jablonce n.N,. dne 44411543 ..... profvozovatel zákazník Příloha č. l Cena stravy a ostatní náklady Falewm menu 1 — 2 - A menu 3 Manu 5—8 ChIIaná Simi nlnl cam plná cena pln. nun Plná cen. pln. cen: 15% DPH 15% DPH 15% DPH 15% DPH 15% DPH lnáklaglna poxraviny_ 333 Kc 33% osobní a vsžllní nákla_d_y _I— ABB Kv z TOHO ROZPUŠTÉN/ PAL/SÁLU naklagy celkem v Kč BEZ DPH 3,22 Kl lDPH 9 ve K1 1 _l' cena stravy vč. DPH 12 00 Kč 78 00 Kč 81 00 Kc 88 00 Kč 75,00 Kč Paušální poplatek - 29 120 Kč bez DPH. V ceně paušáluje servis výdeje. obsluha a naše mzdové náklad personálu. školení personálu, svoz bíolo iništěnL doplnění automatu, Mimořádné směny nad rámec 5 den směny. y_ dodržení legislativy HACCP, oblečení gického odpadu a kuchyňského oleje. PHM dopravy_ naše jednané výdejní doby (víkendy a státní svátky) 2200.— Kč za každý Příloha č. 2 Minimální rozsah výdejní a prodejní doby Výdej obědů: od 10:30 — 13:00 hod. Otevírací doba kantýny: Pondělí - pátek 7:00 — 14:00 hod.