Počet listů: 5 KUPNí SMLOUVA Smluvní strany: BIONIK Stapro Group s.r.o. zápis v OR:vedený u KS Hradec Králové, spisová značka C 32600 se sídlem: Pernštýnské nám. 51, 53002 Pardubice zastoupen: Leoš Rajbr - jednatel Michal Kyncl- výkonný ředitel oprávněný jednat na základě plné moci IČ: 02040638 DIČ: CZ 02040638 bankovní spojení: ČSOB, č.ú.: 261153304/0300 (dále též jen "prodávající") a Vojenská nemocnice Brno příspěvková organizace zřízená Ministerstvem obrany ČR, Zřizovací listina č.j. 476-3/2011-2697 OVZ se sídlem: Zábrdovická 3, 636 00 Brno IČ:60555530 DIČ: CZ-60555530 bank. spojení: ČNB, č.ú.: 4034881/0710 zastoupená: .plk.lng.Antonínem Vodákem, ředitelem (dále též jen "kupující") společně jako "smluvní strany" uzavírají na základě veřejné zakázky malého rozsahu, výběrového řízení, zadaného v souladu se zákonem Č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, tuto kupní smlouvu (dále též jen "smlouva") I. Předmět plnění 1. Na základě výběrového řízení ze dne1.9.2016 (dále také ,,výběrové řízení") je předmětem plnění kupní smlouvy Sada nástrojů pro všeob. a břišní chirurgii - 2 x - Chirurgie, blíže specifikovaný v Příloze Č. 1 této smlouvy (dále také jako "zboží" nebo "přístroj"). II. Doba a místo plnění 1. Prodávající se zavazuje dodat zboží do 2.12.2016, jakož i splnit další své smluvní závazky v souladu s podmínkami sjednanými touto smlouvou, v souladu se zadávací dokumentací Výběrového řízení a nabídkou prodávajícího učiněnou v rámci Výběrového řízení. 2. Prodávající se zavazuje dodat zboží na chirurgické oddělení Vojenské nemocnice Brno. 3. Dodáním se rozumí předání zboží bez vad a v souladu s Přílohou Č. 1 smlouvy a v souladu se zadávací dokumentací Výběrového řízení. Dodání zboží potvrdí smluvní strany na předávacím protokolu a dodacím listu. 4. Nebude-Ii dodáno zboží v souladu se smlouvou nebo má-li zboží vady, není kupující povinen zboží převzít. V tom případě je prodávající povinen stav napravit, tedy dodat bezvadné zboží dalších 24 hodin. 5. Prodávající se zavazuje dodat předmět plnění ve lhůtě uvedené v odst. 1 tohoto článku smlouvy, do místa plnění s doložením dodacího listu. 6. Osoba pověřená kupujícím k převzetí zboží: Ing. Bohumil Neveselý III. Kupní cena 1. Sjednaná kupní cena zboží ve vyst 76.926,05 Kč bez DPH, tj. 93.080,52 Kč včetně DPH obsahuje veškeré náklady prodávajícího vč. balného, dopravného, cla, poplatků atd. 2. Smluvní strany se dohodly, že sjednanou cenu lze překročit pouze ve výjimečných případech, tj. při prokazatelném navýšení cen surovin, paliv, energií, směnného kurzu koruny vůči euru nebo dolaru o více než 20%, když taková změna ceny musí být předem a dostatečně dopředu projednána s kupujícím, tento musí změnu kupní ceny prokazatelně odsouhlasit. V případě změny celních či daňových sazeb může být kupní cena navýšena bez dalšího, ovšem jen ve výši odpovídající dané změně. IV. Fakturační a platební podmínky 1. Kupující neposkytne k úhradě kupní ceny zboží zálohu. 2.' Daňový doklad (faktura) bude dodán společně se zbožím, nejpozději do 1 O-ti dnů od předání dodacího listu. 3. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu dle zákona Č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Účetní a daňový doklad musí obsahovat zejména tyto náležitosti: a) označení povinné a oprávněné osoby, adresu, sídlo, DIČ, b) číslo dokladu, c) den odeslání a den splatnosti, den zdanitelného plnění, d) označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit, konstantní a variabilní symbol, e) účtovanou částku, DPH, účtovanou částku vč. DPH, f) název dodávky, označení části dodávky, g) důvod účtování s odvoláním na smlouvu; h) razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového a účetního dokladu, i) seznam příloh, j) další náležitosti, pokud je stanoví obecně závazný předpis, V případě, že daňový účetní doklad (faktura) nebude obsahovat náležitosti výše uvedené nebo k němu nebudou přiloženy řádné doklady (přílohy) smlouvou vyžadované, je kupující oprávněn vrátit jej prodávajícímu a požadovat vystavení nového řádného daňového účetního dokladu (faktury). Právo vrátit tento doklad prodávajícímu zaniká, neuplatní-Ii jej kupující do 14ti pracovních dnů ode dne doručení takového dokladu prodávajícím. Počínaje dnem doručení opraveného daňového účetního dokladu (faktury) kupujícímu začne plynout nová lhůta splatnosti. Prodávající, je však povinen opravit vady dokladu nebo doklad doplnit o smlouvou požadované přílohy, je-Ii k tomu kupujícím dodatečně vyzván i po lhůtě výše uvedené s tím, že však takováto výzva nemá účinky spojené s vrácením daňového účetního dokladu (faktury) dle tohoto odstavce. 4. Doba splatnosti faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury kupujícímu. 5. Platby budou probíhat výhradně v českých korunách a rovněž veškeré cenové údaje budou v této měně. V. Obchodní podmínky, zaškolení obsluhy přístroje 1. Prodávající předá kupujícímu k dodanému zboží neprodleně dodací list, ihned při předání je povinen je uvést do provozu. Spolu se zbožím je prodávající povinen dodat návod k použití v českém jazyce a prohlášení o shodě v listinné i elektronické podobě. Prodávající je povinen spolu se zbožím předložit veškeré dokumenty, revize, prohlášení a dalších podkladů nutných pro provoz dodaného zboží. 2. V souvislosti s instalací a uvedením zboží do provozu je prodávající povinen provést zaškolení obsluhy a učinit o něm oficiální písemný zápis, který musí být potvrzen příslušným pracovníkem kupujícího. Písemný zápis musí obsahovat potvrzení o oprávněnosti vyškolených zaměstnanců kupujícího školit co do obsluhy dodaného zboží další zaměstnance kupujícího. 3. V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží a jeho instalace dle odst. 1, jakož i s řádným proškolením zaměstnanců kupujícího dle odst. 2, je prodávající povinen kupujícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení, nárok na náhradu škody tím není dotčen. VI. Záruka za jakost, práva z vadného plnění a záruční servis 1. Reklamaci zjevných vad dodaného zboží kupující uplatní u prodávajícího při předání a převzetí, nejpozději do podpisu protokolu o předání a převzetí zápisem do tohoto protokolu. 2. Reklamaci ostatních vad je kupující povinen uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu písemně do rukou jeho oprávněného zástupce na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy. 3. Záruční doba za jakost zboží činí 24 měsíců a počíná běžet dnem dodáním, resp. jeho uvedením do provozu (instalací) dle čI. V. odst. 1 smlouvy. 4. Prodávající se zavazuje provádět všechny výrobcem požadované či doporučené výkony, včetně zabezpečení potřebného spotřebního materiálu při takových výkonech a to po celou dobu záruční doby dle odst. 3 tohoto článku smlouvy. 5. Prodávající je povinen zajistit dobu nástupu servisního technika na opravu v případě záručního servisu a odstranění závady bez použití náhradních dílů do 24 hodin, při použití náhradních dílů do 72 hodin od nahlášení závady zboží. Pokud doba opravy překročí 72 hodin je prodávající povinen zajistit zapůjčení náhradního zboží (možno i jiného modelu). VII. Smluvní pokuta a úrok z prodlení 1. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním zjištěných vad a závad zboží během záruční lhůty ve lhůtách uvedených v čI. VI. smlouvy je povinen zaplatit prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny přístroje za každý započatý den prodlení až do odstranění vady. 2. V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny dodaného zboží ve sjednané lhůtě splatnosti je kupující povinen zaplatit prodávajícímu smluvní úrok z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení až do úplného zaplacení. 3. V případě prodlení prodávajícího s řádným poskytováním pozáručního servisu v souladu s čI. VII. a Přílohou Č. 2 smlouvy je prodávající povinen kupujícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 1000,­ Kč za každý započatý den prodlení až do řádného provedení pozáručního servisu. VIII. Ukončení smlouvy 1. Smluvní strany jsou oprávněny tuto smlouvu ukončit písemným odstoupením, písemnou dohodou a písemnou výpovědí. 2. Kupující je oprávněn písemně odstoupit od smlouvy, pokud: - -----------------------~-~ a) na majetek prodávajícího bylo zahájeno insolvenční řízení b) návrh na prohlášení konkursu byl zamítnut pro nedostatek majetku c) prodávající vstoupí do likvidace d) nastane vyšší moc, kdy dojde k okolnostem, které nemohou smluvní strany ovlivnit a které zcela a na dobu delší než 90 dnů znemožní některé ze smluvních stran plnit své závazky ze smlouvy. e) prodávající bude v prodlení s dodáním přístroje déle než 10 dní. 3. Kupující je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, vznikla-Ii mu činností nebo nečinností prodávajícího škoda nebo vznik škody hrozí nebo bylo-Ii poškozeno dobré jméno kupujícího. 4. Kupující a prodávající jsou dále oprávněni odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smluvních povinností druhou smluvní stranou. 5. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a doručeno druhé straně, přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení písemného oznámení. 6. Smluvní strany mohou ukončit smlouvu písemnou dohodou. 7. Smlouvu lze ukončit výpovědí, s výpovědní lhůtou třech měsíců, přičemž tato lhůta začíná běžet dnem následujícího měsíce po doručení výpovědi druhé smluvní straně. IX. Ostatní ujednání 1. Prodávající si je vědom právních následků, které pro něho vy plynou v případě nedodržení uvedených povinností, včetně práva kupujícího na odstoupení od smlouvy a náhrady způsobené škody. 2. Kupující je oprávněn nařídit prodávajícímu přerušení dodávky zboží, je-Ii ohrožena bezpečnost a zdraví pracovníků nebo jiných osob, vznikla-Ii škoda nebo její vznik hrozí nebo jedná-Ii prodávající proti zájmům kupujícího informovat a dohodnout s ním podmínky, za kterých lze v dodávce pokračovat. 3. Zjistí-Ii prodávající při provádění dodávky překážky ovlivňující dodání, je povinen o tom bez odkladu kupujícího informovat a dohodnout s ním podmínky, za kterých lze v dodávce pokračovat. 4. Kupující se zavazuje umožnit prodávajícímu řádné provedení dodávky zboží. Pokud kupující neumožní, z důvodu vzniklých na jeho straně, pokračování nebo dokončení dodávky v termínu dohodnutém v této smlouvě, je prodávající oprávněn požadovat změnu termínu. 5. Prodávající prohlašuje, že předmět plnění splňuje všechny příslušné normy, jakož i všechny závazné podmínky předepsané platnou legislativou (zákon č. 268/2014 Sb., evropské směrnice 93/42/EEC, atd.), má veškerá potřebná povolení k užívání ve zdravotnictví, jakož i prohlášení o shodě atd. X. Závěrečná ustanovení 1. Není-Ii v této smlouvě dohodnuto jinak, řídí se vzájemné vztahy obou smluvních stran ustanoveními občanského zákoníku. 2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou a to po celou dobu trvání záruční doby a pozáručního servisu. 3. V případě sporu se obě smluvní strany zavazují pokusit se především o jeho urovnání smírem, v případě soudního sporu bude věc projednávána soudem příslušným podle občanského soudního řádu. 4. Tuto smlouvu lze doplňovat či měnit pouze formou písemného dodatku, podepsaného oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 5. Smluvní strany prohlašují, že jsou oprávněny zavázat se způsobem uvedeným v této smlouvě. Pokud se toto prohlášení ukáže nepravdivým, zavazují se k náhradě veškeré škody, která by tak mohla vzniknout. 6. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva podléhá režimu zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 7. Vůle smluvních stran je vyjádřena v níže uvedených dokumentech a podkladech, které tvoří tato kupní smlouva a její přílohy: Příloha č. 1 - Specifikace předmětu plnění 8. Tato smlouva je vyhotovena v 4 stejnopisech, z nichž kupující obdrží 3 vyhotovení a prodávající 1 vyhotovení. 9. Tato smlouva je platná a účinná dnem podpisu obou smluvních stran. 10. Smluvní strany zároveň potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a s jejím obsahem souhlasí, že nebyla uzavřena v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své podpisy. V Srně dne 22 -11- 7n16 V tIJR_)~l tllll dne ILf, II. !t/(P , '-/fl/Q!:l{f{ IC, 02040638 Dit, CZ020<10638 bion,k@blonik.cl +420466303 139 kupující Pernštýnské náměstí 51 510 g~ ParchlltlC4 • 5tA", Mllrto @