SMLOUVA O DÍLO A O POSKYTNUTÍ LICENCE K UŽÍVÁNÍ DÍLA uzavřená podle ustanovení § 2586 a násl. a § 2358 a násl., zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (1) Městská část Praha – Satalice K Radonicům 81, 190 15 Praha 9 – Satalice IČ 00240711 zastoupená starostkou Mgr. Miladou Voborskou Bankovní spojení: , a.s. Č.účtu: (dále jen jako „Objednatel“), a (2) Ing. Tomáš Moravec IČ: 88854388 DIČ: Sídlo: Praha – Dolní Počernice, Strážkovická 276, PSČ 190 12 e-mail: (dále jen jako „Zhotovitel“) Objednatel a Zhotovitel společně též „Smluvní strany“, a každý z nich samostatně rovněž jako „Smluvní strana“, uzavírají tuto Smlouvu o dílo (dále jen „Smlouva“). 1. PŘEDMĚT SMLOUVY 1.1. Zhotovitel se tímto zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele dílo a Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu specifikovanou v čl. 3. této Smlouvy. 1.2. Předmětem díla dle této Smlouvy se rozumí: Tvorba a zhotovení webových stránek městské části Praha - Satalice (dále jen „Dílo“). 1.3. Technická specifikace a požadované funkcionality Díla jsou uvedeny v Příloze č. 1, která je nedílnou součástí této Smlouvy (dále jen „Technická specifikace“). 1.4. Zhotovitel předá Objednateli zdrojové a přístupové kódy, jakož i přístupy k administrativnímu rozhraní Díla, které jsou nezbytné ke správě a úpravám Díla, a to po podepsání Předávacího protokolu oběma stranami dle čl. 4.5 této Smlouvy. 1.5. Předmětem této Smlouvy není další správa a úpravy Díla po jeho předání dle čl. 4 této Smlouvy. 2. PODMÍNKY PROVEDENÍ DÍLA 2.1. Zhotovitel provede Dílo na základě příkazů Objednatele. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění Díla prezentovat Objednateli, jakým způsobem pokračuje provádění díla, a to na základě výzvy Objednatele. Zhotovitel je povinen ihned pro provedení grafických návrhů a prvních vizualizací Díla, seznámit s těmito grafickými návrhy Objednatele, který je oprávněn ke grafickým návrhům vznášet své připomínky a návrhy, a to v přiměřeném rozsahu. Zhotovitel upraví Dílo dle připomínek Objednatele, a to bez navýšení ceny za Dílo uvedené v článku 3 této Smlouvy, pokud se neodchyluje od vymezení Díla v Technické specifikaci dle článku 2.2. této Smlouvy. 2.2. Objednatel specifikuje příkazy k provedení Díla v Technické specifikaci, která je Přílohou č. 1 a nedílnou součástí této Smlouvy. Případná upřesnění či změny, pokud v podstatných rysech nemění podobu Díla vymezenou v Technické specifikaci, zasílá Objednatel na e-mailovou adresu Zhotovitele 2.3. Pokud v průběhu provádění Díla dojde k podstatným změnám Díla uvedeným v Technické specifikaci ze strany Objednatele, Zhotovitel bez zbytečného odkladu sdělí Objednateli, zda je možné tyto změny provést a jaký vliv to bude mít na termín dodání Díla a jeho cenu. 2.4. Dílo bude zhotoveno v termínu do 3 měsíců od vymezení Technické specifikace Díla a dodání všech podkladů potřebných pro provedení Díla Objednatelem. 2.5. Pokud budou podklady potřebné pro provedení Díla dodávány Zhotovitele postupně, počítá se termín pro zhotovení Díla dle článku 2.4 této Smlouvy od dodání posledního z podkladů. Zhotovitel je však v takovém případě Objednatele povinen písemně upozornit na nedostatek součinnosti z jeho strany s tím, že lhůta ke zhotovení Díla se prodlužuje až momentem doručení této výzvy. 3. PLATEBNÍ PODMÍNKY 3.1. Smluvní strany se dohodly, že cena Díla bude hrazena Objednatelem po podpisu předávajícího protokolu, a to na základě předání díla Zhotovitelem Objednateli. Konečná cena Díla v souladu s Technickou specifikací činí 64 500,- Kč 3.2. Cena díla může být navýšena po předchozím souhlasu Objednatele, a to z důvodu změn či úprav Díla schválených písemně Objednatelem. 3.3. V případě, že bude Zhotovitel v prodlení s prováděním díla o více jak jeden měsíc, je Objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit. 3.4. Pro případ prodlení Zhotovitele dále smluvní strany sjednávají smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny za dílo specifikované v odst. 3.1. tohoto článku smlouvy, a to za každý jednotlivý den prodlení. 4. PŘEDÁNÍ DÍLA A TESTOVACÍ PROVOZ 4.1. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo nebo jeho část v době předání. 4.2. Po dokončení Díla Zhotovitel umožní po dobu 30-ti dnů Objednateli tzv. Provoz v testovacím prostředí, který slouží Objednateli k vyzkoušení všech funkcionalit Díla a k vytčeních všech vad či nedostatků, které Objednatel v tomto období zjistí. 4.3. Objednatel je povinen Dílo do skončení doby Provozu v testovacím prostředí zkontrolovat a vytknout Zhotoviteli případné vady e-mailem. 4.4. Zhotovitel je povinen vady Díla odstranit ve lhůtě 10 pracovních dnů od jejich vytknutí. 4.5. Po skončení Provozu v testovacím prostředí a odstranění vad vytknutých Objednatelem, podepíší Smluvní strany Předávací protokol, který stvrzuje dokončení a předání Díla v souladu s Technickou specifikací. 4.6. Po podpisu Předávacího protokolu dojde ze strany Zhotovitele k nasazení díla na cílovou doménu. Pokud se objeví vady Díla způsobené nasazením na cílovou doménu, je Objednatel povinen tyto vady bez zbytečného odkladu vytknout e-mailem Zhotoviteli, nejpozději však do 15 dnů. Zhotovitel je povinen tyto vady odstranit do 5 pracovních dnů po vytknutí. 5. AUTORSKÁ PRÁVA A LICENČNÍ UJEDNÁNÍ 5.1. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn vykonávat bez jakéhokoliv omezení autorská majetková práva ke grafické podobě Díla. 5.2. Objednatel prohlašuje, že texty a obrázky, které poskytl Zhotoviteli k provedení Díla, neporušují autorská práva třetích osob. 5.3. Softwarové řešení díla je postaveno na Open source software Drupal 7.x. Všechny úpravy zdrojového kódu tohoto open source software jsou chráněny autorským právem. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn vykonávat majetková autorská práva k softwarovému řešení Díla. 5.4. Zhotovitel poskytuje Objednateli ke všem možným způsobům využití Díla, jež jeho povaha připouští, zejména k právu Dílo užít a Dílo zpřístupnit v nehmotné podobě veřejnosti, nevýhradní licenci, a to územně neomezenou, na dobu trvání majetkových práv k Dílu (dále jen jako „licence"). 5.5. Objednatel nemá právo zcela nebo částečně postoupit licenci jakékoliv třetí osobě. 5.6. Objednatel nemá právo udělit třetím osobám podlicenci. 5.7. Objednatel má právo po předání Dílo toto Dílo dokončovat či upravovat. 5.8. Zhotoviteli se výslovně zakazuje poskytnout vizuální podobu Díla a systémové řešení Díla jako celek třetím osobám. 5.9. Licence je posytována úplatně, přičemž úplata za licenci je zahrnuta do ceny Díla. 6. MLČENLIVOST, OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ A OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ 6.1. Smluvní stranyse zavazují, že nezpřístupní, ani nepoužijí žádnou informaci obchodní nebo výrobní povahy, se kterou se seznámí v souvislosti s plněním dle této Smlouvy. Takovými informacemi jsou zejména: a) informace obsažené v této Smlouvě, b) informace jakkoli se týkající předmětu Díla, c) strategická rozhodnutí a podnikatelské záměry druhé Smluvní strany d) textové a obrazové materiály poskytnuté Objednatelem k provedení Díla. 6.2. Povinnost mlčenlivosti podle odstavce 6.1. této Smlouvy platí s výjimkou případů, kdy: a) Objednatel písemně zprostil Zhotovitele této povinnosti, b) právní předpis nebo orgán veřejné moci stanoví povinnost sdělit informace, na které se povinnost mlčenlivosti vztahuje. 6.3. Zhotovitel při zpracování osobních údajů postupuje v souladu s platnými a účinnými právními předpisy. 7. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 7.1. Pokud Smlouva stanoví, že má Smluvní strana učinit právní jednání prostřednictvím e-mailu, musí zprávu odeslat na kontaktní adresu druhé Smluvní strany uvedenou v záhlaví Smlouvy. Změnu kontaktní e-mailové adresy je třeba druhé Smluvní straně nahlásit písemně. 7.2. Vztahy mezi Smluvními stranami, které nejsou výslovně upraveny Smlouvou, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 7.3. Smluvní strany se pokusí vyřešit smírně a v dobré víře veškeré spory, které mohou vzniknout v souvislosti s touto Smlouvou. Pokud Smluvní strany nevyřeší jakýkoli spor vyplývající z této Smlouvy nebo v souvislosti s ní smírně, bude takový spor s konečnou platností vyřešen příslušnými soudy České republiky. 7.4. Smluvní strany se tímto zavazují jednat v souladu s oprávněnými zájmy druhé Smluvní strany a účelem této Smlouvy a učinit veškeré právní úkony nezbytné pro plnění závazků vyplývajících z této Smlouvy. 7.5. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá Smluvní strana obdrží jeden. 7.6. Tato Smlouva se stává platnou a účinnou okamžikem jejího podpisu oběma Smluvními stranami. 7.7. Následující Přílohy tvoří nedílnou součást této Smlouvy: Příloha č. 1 Technická specifikace 7.8. Smluvní strany tímto výslovně prohlašují, že tato Smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, na důkaz čehož připojují níže své podpisy. Objednatel: V ____________dne ____________ Zhotovitel: V ____________dne ____________ ____________________ ____________________ PŘÍLOHA I. – TECHNICKÁ SPECIFIKACE 1. NÁVRH SYSTÉMU 1.1. Sběr a analýza požadavků vycházející ze vzájemné komunikace smluvních stran a samostatnou analýzou potřeb portálu veřejné správy. 1.2. Návrh struktury a realizace grafického návrhu podléhajícímu předchozímu schválení objednatelem. 1.3. Aplikace grafického návrhu na redakční systém. 1.4. Po schválení navrhované struktury a grafického návrhu webových stránek je jejich úprava možná po předchozí domluvě či formou dodatku. 2. NASAZENÍ WEBOVÉ APLIKACE 2.1. Umožnění náhledu rozdělaného díla na subdoméně zhotovitele. 2.2. Nasazení systému na webhosting a jeho dostupnost na adrese vybrané objednatelem. 2.3. Objednatel zařizuje webhosting. 3. OBSAH A FORMA WEBOVÉ APLIKACE 3.1. Vytvoření portálu podléhajícího požadavkům pro weby veřejné správy. Systém založený na nejaktuálnější verzi CMS Drupal řady 7 (www.drupal.org). 3.2. Tvorba jednotlivých sekcí portálu na základě dodaných textů a materiálů dle předchozí domluvy. Rozsah plnění je určen jednorázovým naplněním jednotlivých sekcí. Dodatečné a druhotné naplnění je řešeno formou vícenákladů. V rámci díla není určena tvorba obsahu ze strany zhotovitele. Zhotovitel plní, případně formátuje obsah dodaný objednatelem. 3.3. Zobrazení úřední desky 3.4. Převod obsahu z předešlých verzí portálu dle dohody a požadavků. 3.5. Vytvoření uživatelských účtů, jejich rolí a práv na základě domluvy mezi smluvními stranami. 3.6. Zhotovitel bude provádět pravidelnou údržbu webových stránek po dobu dvou měsíců od převzetí díla. Tím se myslí především aktualizace systému a zabezpečení. Další správa webových stránek je možná po předchozí domluvě či formou servisní smlouvy. 3.7. Vytvoření administračního rozhraní. 3.8. Nastavení a provedení optimalizace před samostatným spuštěním portálu. Testování použitelnosti a přístupnosti. Optimalizace na mobilní zařízení a optimalizace výkonu. 4. ROZPIS FUNKCIONALIT A SEKCÍ WEBOVÝCH STRÁNEK Analýza požadavků a návrh struktury Grafický návrh Statické stránky Sekce povinně zveřejňovaných informací a jim příslušných databází dat Články - novinky; zpravodaj; tiskové zprávy; důležité informace Formuláře (soubory) a kategorizované uložiště souborů Kalendář akcí Často kladené otázky RSS Mapa webu Newslettery a jejich odesílání; registrace uživatelů k odběru Online formuláře Vyhledávání v obsahu webu (integrace Google search) Jazykové mutace (integrace Google translate) Verze pro tisk Úřední deska Sekce volný čas a turistika Fotogalerie Sekce samospráva Sekce jak si zařídit; krizové situace apod. Sekce podpora podnikání; organizace Kontakty; organizační struktura; základní informace; odbory Sekce inzerce a nabídka práce Sekce odpady / ekologie / čistota a zeleň Sekce veřejných zakázek Sekce smluv Sekce map (územní plány, bezbariérové přístupy…) Sekce historie Sekce bezpečnost Textová verze webu - vypnout grafiku Prvky usnadňující práci čtečkám Hlášení nepořádku a závad (integrace s Google map) Migrace obsahu ze stávajících stránek Pomoc při tvorbě povinně zveřejňovaných informací Administrační rozhraní pro zaměstnance Vytvoření uživatelských účtů pro zaměstnance úřadu Vytvoření a distribuce práv a rolí Jednorázové zaškolení uživatelů Testování (použitelnost, přístupnost, uživatelské rozhraní, zobrazení na různých zařízeních, chyby webu apod.) Instalace webových stránek do produkčního prostředí (popř. vytvoření balíčku pro instalaci na straně úřadu) Zřízení a implementace měřících kódů z Google Analytics 5. OSTATNÍ POŽADAVKY 5.1. Dodatečné požadavky po předání díla budou nasazovány po předchozí domluvě o formě a ceně a následném schválením oběma smluvními stranami. 5.2. Možnost dalšího rozšíření systému. Systém může být rozšířen o další funkce a sekce na základě předchozí domluvy mezi smluvními stranami. Neodborný zásah ze strany objednatele je řešen dodatečnými opravami. 5.3. Další spolupráce po uplynutí doby dvou měsíců bude dle dohody obou smluvních stran. V případě rozvázání spolupráce se zhotovitel zavazuje předat systém objednateli s kompletním přístupem, kde je na mysli uživatelský účet super administrátora. 6. SEZNAM PODKLADŮ NEZBYTNÝCH K TVORBĚ PŘEDMĚTU SMLOUVY O DÍLO 6.1. Přístupové údaje na FTP a k DB stávající webové prezentace 6.2. Specifikace funkčních požadavků jednotlivých sekcí 6.3. Předání veškerého prezentovaného obsahu. Předávání požadavků a podkladů bude probíhat za pomoci emailové komunikace na adresu nebo Naformátováno: Odsazení: Vlevo: 1 cm Příloha II - Vzor předávacího protokolu Předávací protokol Vydaný na základě objednávky č. .......................... a smlouvy ze dne ................. Přebírající: Předávající: Přebírající potvrzuje, že společnosti ....byla předána webová prezentace v rozsahu specifikovaném v příloze I, která je přílohou tohoto dokumentu. Navíc byly předány i další služby, konkrétně: o .......... o ............. o ...........atd... Přebírající potvrzuje, že všechny součásti prezentace a výše vypsané služby jsou plně funkční, odpovídají zadaní definovaném v příloze I této smlouvy a s jejich převzetím souhlasí. V ................, dne ....................... Přebírající: Předávající: